Strona wykorzystuje pliki cookies, jeśli wyrażasz zgodę na używanie cookies, zostaną one zapisane w pamięci przeglądarki. W przypadku nie wyrażenia zgody nie jesteśmy w stanie zagwarantować pełnej funkcjonalności strony!

TRANSPORT ZBIOROWY

IMG 2711

Transport zbiorowy

Publiczny transport zbiorowy to powszechnie dostępny regularny przewóz osób wykonywany w określonych odstępach czasu i po określonej sieci transportowej. W Gdyni za organizacje transportu zbiorowego odpowiada Zarząd Komunikacji Miejskiej. Jest in organizatorem komunikacji miejskiej (autobusowej, trolejbusowej i Tramwaju wodnego) i działa w oparciu o model komunikacji regulowanej z elementami konkurencji.

SAMOCHÓD

Krzysztof Romaski witojaska

Samochód

Badania ruchu wskazują, że samochód w mieście spędza ok. 95% czasu na parkingu, będąc w użyciu zaledwie przez 5% swojego życia.

ROWER

 DSC9571

Rower


Rower to najwspanialszy pojazd na świecie. Nie wymaga paliwa i nie zatruwa powietrza. Jest tak szybki, że podróżując nim, możesz wszędzie zdążyć.

PIESZY

pieszy

Pieszy

Pieszy to osoba znajdującą się poza pojazdem na drodze i niewykonującą na niej robót; za pieszego uważa się również osobę prowadzącą, ciągnącą lub pchającą rower, motorower, motocykl, wózek dziecięcy, podręczny lub inwalidzki, osobę poruszającą się w wózku inwalidzkim, a także osobę w wieku do 10 lat kierującą rowerem pod opieką osoby dorosłej.

BEZPIECZEŃSTWO

bezpieczenstwo

Bezpieczeństwo

Działania na rzecz poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego, podobnie jak w innych miastach odbywają się wielotorowo. W ramach finansowych możliwości modernizuje się niebezpieczne odcinki (np. przebudowa skrzyżowań, zwiększenie widoczności przejść dla pieszych, montaż barier energochłonnych) oraz buduje się nową, bezpieczną infrastrukturę uwzględniającą potrzeby nie tylko kierowców, ale pieszych i rowerzystów.

SUMP

sump

SUMP

Instrumentem pomocnym w realizacji polityki zrównoważonego transportu miejskiego jest Plan Zrównoważonego Transportu Miejskiego, czyli tzw. SUMP (ang. Sustainable Urban Mobility Plan). SUMP określa zestaw działań, które mają w efektywny sposób pomóc w rozwiązaniu problemów transportowych i w zrównoważony sposób zaspokoić potrzeby przemieszczania się ludzi i towarów w miastach.

TRISTAR

tristar

TRISTAR

Tristar – zintegrowany system inteligentnego sterowania ruchem drogowym w Trójmieście, który będzie ułatwiać przejazd i skracać czas przejazdu w aglomeracji. Dwa centra sterowania ruchem będą zlokalizowane w Gdańsku i Gdyni. Natężenie ruchu pojazdów będą śledzić setki kamer, czujników i pętli indukcyjnych.

Kategorie:
Zamknji sliderOtwórz slider
 


Badania profilu dostaw w Śródmieściu Gdyni

shutterstock 332911580 - 456x300

Uprzejmie informujemy, iż w dniach 22-23 marca br., w godzinach 6:00-18:00, na ulicy: Świętojańskiej, Starowiejskiej i Abrahama w Gdyni odbędzie się badanie profilu dostaw.

Badaniem zostaną objęte ulica Starowiejska i Świętojańska w Gdyni na całej swojej długości oraz ul. Abrahama na odcinku od ul. Starowiejskiej do ul. Armii Krajowej. Badanie realizowane będzie w ramach projektu unijnego Freight TAILS, współfinansowanego z programu URBACT II w ramach Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego.

Jako dostawę w przedmiotowym badaniu traktujemy każde przemieszczenie towaru niezbędnego w podstawowej działalności odbiorcy, z uwzględnieniem działalności usługowej na jego rzecz - tj. obsługa techniczna lokali, serwis urządzeń, bez względu na ilość i formę, jak również bez względu na rodzaj wykorzystywanego pojazdu. Dostawa może być wykonywana przez firmę zewnętrzną, jak i osobiście przez właściciela danego punktu.

Przedmiotem analizy są dostawy do odbiorców zlokalizowanych na parterze budynków wzdłuż tych ulic. W wyjątkowych przypadkach,  analizowane będą także dostawy do obiektów zajmowanych przez więcej niż jednego obiorcę, np. budynków biurowo-usługowych.  Uwzględnieni zostaną również odbiorcy, dla których wejście do obiektu znajduje się na analizowanych ulicach lub dojazd do miejsca  dostawy realizowany jest przez te ulice (w obrębie wewnętrznego podwórka).

Badanie profilu dostaw zostanie przeprowadzone z wykorzystaniem dwóch metod: bezpośredniego badania ankietowego odbiorców oraz obserwacji sposobu wykonywania dostaw przed siedzibą odbiorcy.

W celu zapewnienia jak najwyższego poziomu jakości przeprowadzonych badań, w dniu 15 marca br. Wykonawca organizujący badanie na zlecenie Miasta przeprowadził szkolenie dla ankieterów, którzy będą obserwować dostawy. Ankieterzy zostali przede wszystkim poinformowani w jaki sposób poprawnie wypełniać formularz.

Podczas przeprowadzania badań ankieterzy zostaną wyposażeni w wizytówkę oraz odblaskowe kamizelki ułatwiające ich identyfikację. Badanie zostanie przeprowadzone z wykorzystaniem elektronicznego formularza dostępnego za pośrednictwem urządzeń mobilnych, co ma pozwolić na dokładniejsze, możliwie wiarygodne pomiary czasu i miejsca dostaw. Wykorzystana technologia umożliwi automatyczną rejestrację czasu trwania dostawy oraz pozwoli na lokalizację ankietera z wykorzystaniem systemu GPS.

Obserwacja sposobu realizacji dostawy przed siedzibą odbiorcy ma na celu zgromadzenie szczegółowych informacji na temat charakterystyki dostaw - informacji o ilości i rozkładzie czasowym dostaw zarówno w poszczególnych dniach tygodnia, jak i wskazanie godzin koncentracji dostaw w ciągu dnia - jedynie w ujęciu statystycznym. Indywidualne dane firmowe pozyskane w trakcie badań nie będą rozpowszechniane ani publikowane.

 

O projekcie

civitas logoCIVITAS DYN@MO (DYNamic citizens @ctive for sustainable MObility) to europejski projekt realizowany w ramach inicjatywy CIVITAS II PLUS, finansowany z 7-go Programu Ramowego Komisji Europejskiej. Celem projektu jest wdrożenie nowoczesnych rozwiązań w dziedzinie mobilności oraz wymiana wiedzy i.doświadczeń pomiędzy uczestniczącymi w nim miastami: Gdynią, Akwizgranem (Niemcy), Koprivnicą (Chorwacja) i Palmą de Mallorca (Hiszpania). Partnerami w realizacji części gdyńskiej projektu są: Zarząd Dróg i Zieleni w Gdyni, Politechnika Gdańska, Uniwersytet Gdański oraz Przedsiębiorstwo Komunikacji Trolejbusowej w Gdyni.

Ostatnie wiadomości z Twittera

Twitter response: "Could not authenticate you."