Strona wykorzystuje pliki cookies, jeśli wyrażasz zgodę na używanie cookies, zostaną one zapisane w pamięci przeglądarki. W przypadku nie wyrażenia zgody nie jesteśmy w stanie zagwarantować pełnej funkcjonalności strony!

TRANSPORT ZBIOROWY

IMG 2711

Transport zbiorowy

Publiczny transport zbiorowy to powszechnie dostępny regularny przewóz osób wykonywany w określonych odstępach czasu i po określonej sieci transportowej. W Gdyni za organizacje transportu zbiorowego odpowiada Zarząd Komunikacji Miejskiej. Jest in organizatorem komunikacji miejskiej (autobusowej, trolejbusowej i Tramwaju wodnego) i działa w oparciu o model komunikacji regulowanej z elementami konkurencji.

SAMOCHÓD

Krzysztof Romaski witojaska

Samochód

Badania ruchu wskazują, że samochód w mieście spędza ok. 95% czasu na parkingu, będąc w użyciu zaledwie przez 5% swojego życia.

ROWER

 DSC9571

Rower


Rower to najwspanialszy pojazd na świecie. Nie wymaga paliwa i nie zatruwa powietrza. Jest tak szybki, że podróżując nim, możesz wszędzie zdążyć.

PIESZY

pieszy

Pieszy

Pieszy to osoba znajdującą się poza pojazdem na drodze i niewykonującą na niej robót; za pieszego uważa się również osobę prowadzącą, ciągnącą lub pchającą rower, motorower, motocykl, wózek dziecięcy, podręczny lub inwalidzki, osobę poruszającą się w wózku inwalidzkim, a także osobę w wieku do 10 lat kierującą rowerem pod opieką osoby dorosłej.

BEZPIECZEŃSTWO

bezpieczenstwo

Bezpieczeństwo

Działania na rzecz poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego, podobnie jak w innych miastach odbywają się wielotorowo. W ramach finansowych możliwości modernizuje się niebezpieczne odcinki (np. przebudowa skrzyżowań, zwiększenie widoczności przejść dla pieszych, montaż barier energochłonnych) oraz buduje się nową, bezpieczną infrastrukturę uwzględniającą potrzeby nie tylko kierowców, ale pieszych i rowerzystów.

SUMP

sump

SUMP

Instrumentem pomocnym w realizacji polityki zrównoważonego transportu miejskiego jest Plan Zrównoważonego Transportu Miejskiego, czyli tzw. SUMP (ang. Sustainable Urban Mobility Plan). SUMP określa zestaw działań, które mają w efektywny sposób pomóc w rozwiązaniu problemów transportowych i w zrównoważony sposób zaspokoić potrzeby przemieszczania się ludzi i towarów w miastach.

TRISTAR

tristar

TRISTAR

Tristar – zintegrowany system inteligentnego sterowania ruchem drogowym w Trójmieście, który będzie ułatwiać przejazd i skracać czas przejazdu w aglomeracji. Dwa centra sterowania ruchem będą zlokalizowane w Gdańsku i Gdyni. Natężenie ruchu pojazdów będą śledzić setki kamer, czujników i pętli indukcyjnych.

Kategorie:
Zamknji sliderOtwórz slider
 


Cargo rowerami po mieście

P9171658

Mamy to! W ciągu najbliższych 3 lat Gdynia będzie realizowała europejski projekt – CoBiUM popularyzujący korzystanie z cargo rowerów. Nasze miasto jest członkiem zwycięskiego konsorcjum, które właśnie uzyskało dofinansowanie z programów zewnętrznych.

– W ramach projektu CoBiUM, Gdynia ma zamiar zaangażować się w badanie i prowadzenie działań pilotażowych wśród pracowników jednostek samorządowych oraz przedsiębiorców na terenie ścisłego centrum miasta w powiązaniu z projektem unijnym Freight TAILS dotyczącym systemu dostaw w Śródmieściu. W planach jest również zakup cargo rowerów – mówi Alicja Pawłowska, kierownik Referatu Projektów Unijnych i Zarządzania Mobilnością w Zarządzie Dróg i Zieleni w Gdyni.

Odsłony: 201 Komentarz (0)

Czytaj więcej

Elektryczne eko-autobusy będą jeździć w Gdyni

497ad0689270316649ef067858ed9c91

Gdynia kupi 6 nowoczesnych, ekologicznych autobusów z napędem elektrycznym. Ponadto, kierowcy autobusów na co dzień jeżdżący po gdyńskich ulicach, zostaną przeszkoleni z obsługi tych nowych, bezemisyjnych pojazdów. Wszystko dzięki dofinansowaniu z programu „GEPARD".

Cały projekt opiewa na ponad 15,5 miliona złotych. Gdynia, obok Szczecina, Poznania, Inowrocławia i Polkowic jest jednym z pięciu beneficjentów z całej Polski, którzy znaleźli się na liście rankingowej.

Odsłony: 192 Komentarz (0)

Czytaj więcej

Nowe tabliczki i drogowskazy dla rowerzystów

tabliczki rowerowe 880

Niemal 20 nowych tabliczek i drogowskazów – przygotowanych specjalnie z myślą o rowerzystach – stanęło w parku Kolibki. Kolejnych 70 znajduje się na szlaku między molem w Orłowie a Polanką Redłowską. Mają one ułatwiać amatorom rowerowych wycieczek – mieszkańcom Trójmiasta i turystom – wybór najdogodniejszych dla siebie tras oraz informować o ewentualnych trudnościach i odległościach do przebycia. Koszt przedsięwzięcia to 9 500 zł.

Nowe tabliczki i drogowskazy zostały zamontowane na 4-kilometrowym odcinku trasy biegnącej od Polanki Redłowskiej do granicy z Sopotem. Mają one ułatwiać rowerzystom – zwłaszcza tym spoza Trójmiasta – poruszanie się po parku i ocenę tras rowerowych.

Odsłony: 170 Komentarz (0)

Czytaj więcej

Model ruchu uwzględniający pieszych i rowerzystów w ramach unijnego projektu FLOW

FLOW model baner

W ramach projektu FLOW, Gdynia ma za zadanie rozszerzyć wielopoziomowy model ruchu o pieszych i rowerzystów. Dzięki temu powiązaniu możliwe będzie bardziej szczegółowe badanie parametrów ruchu w przypadku wdrożenia planowanych zmian w układzie drogowym, zarówno w stosunku do ruchu zmotoryzowanego, jak i niezmotoryzowanego – powstaną dedykowane symulacje.

Na stworzonej sieci bazowej wprowadzać będzie można, ustalane drogą konsultacji społecznych i prac projektowych, modyfikacje układu drogowego, które poddawane będą analizie ruchowej. Należy przy tym nadmienić, że proponowane w dalszej części artykułu warianty stanowią jedynie bazę testową dla oprogramowania oraz nie stanowią projektu stanu docelowego zagospodarowania przestrzeni.

Odsłony: 302 Komentarz (0)

Czytaj więcej

Pod prąd? Korzyści dla wszystkich

Wzmożony ruch rowerowy w dużych miastach to zjawisko stosunkowo nowe, budzące w najlepszym razie niechęć wśród kierowców. Wszyscy musimy się oswoić z nowymi rozwiązaniami, takimi jak kontraruch na drogach jednokierunkowych czy wyznaczone pasy dla rowerów, którymi rowery mogą się poruszać odwrotnie niż wskazany kierunek jazdy. Ostatnio takie rozwiązania zostały wprowadzone na ul. Starowiejskiej, Abrahama, Zygmunta Augusta, Mściwoja i Zgody.

Pojawiły się głosy, że zagrażają one nie tylko bezpieczeństwu uczestników ruchu drogowego, ale też bezpieczeństwu wszystkich mieszkańców i obniżają jakość życia. Kluczem do zrozumienia takiej postawy jest właśnie założenie, że rower nie tylko może, ale i powinien poruszać się wyłącznie po specjalnie w tym celu zbudowanej ścieżce. Rowerzysta jest jednak równoprawnym użytkownikiem infrastruktury drogowej, ani lepszym ani gorszym, po prostu takim samym. Tym, co go różni od kierowcy, to brak ochrony w postaci karoserii i znacznie mniej miejsca, którego potrzebuje do poruszania się.

Odsłony: 220 Komentarz (0)

Czytaj więcej

O projekcie

civitas logoCIVITAS DYN@MO (DYNamic citizens @ctive for sustainable MObility) to europejski projekt realizowany w ramach inicjatywy CIVITAS II PLUS, finansowany z 7-go Programu Ramowego Komisji Europejskiej. Celem projektu jest wdrożenie nowoczesnych rozwiązań w dziedzinie mobilności oraz wymiana wiedzy i.doświadczeń pomiędzy uczestniczącymi w nim miastami: Gdynią, Akwizgranem (Niemcy), Koprivnicą (Chorwacja) i Palmą de Mallorca (Hiszpania). Partnerami w realizacji części gdyńskiej projektu są: Zarząd Dróg i Zieleni w Gdyni, Politechnika Gdańska, Uniwersytet Gdański oraz Przedsiębiorstwo Komunikacji Trolejbusowej w Gdyni.

Ostatnie wiadomości z Twittera

Największe przeboje legendarnej rockowej grupy Lady Pank w nietypowych symfonicznych aranżacjach rozbrzmiały w Gdyn… https://t.co/XGoyoTQ1KV

by Gdynia

Wielkimi krokami zbliża się gdyńska odsłona największego festiwalu kina dokumentalnego w Polsce. W dniach 16-25 maj… https://t.co/BWeJlJODsc

by Gdynia