Strona wykorzystuje pliki cookies, jeśli wyrażasz zgodę na używanie cookies, zostaną one zapisane w pamięci przeglądarki. W przypadku nie wyrażenia zgody nie jesteśmy w stanie zagwarantować pełnej funkcjonalności strony!

TRANSPORT ZBIOROWY

IMG 2711

Transport zbiorowy

Publiczny transport zbiorowy to powszechnie dostępny regularny przewóz osób wykonywany w określonych odstępach czasu i po określonej sieci transportowej. W Gdyni za organizacje transportu zbiorowego odpowiada Zarząd Komunikacji Miejskiej. Jest in organizatorem komunikacji miejskiej (autobusowej, trolejbusowej i Tramwaju wodnego) i działa w oparciu o model komunikacji regulowanej z elementami konkurencji.

SAMOCHÓD

Krzysztof Romaski witojaska

Samochód

Badania ruchu wskazują, że samochód w mieście spędza ok. 95% czasu na parkingu, będąc w użyciu zaledwie przez 5% swojego życia.

ROWER

 DSC9571

Rower


Rower to najwspanialszy pojazd na świecie. Nie wymaga paliwa i nie zatruwa powietrza. Jest tak szybki, że podróżując nim, możesz wszędzie zdążyć.

PIESZY

pieszy

Pieszy

Pieszy to osoba znajdującą się poza pojazdem na drodze i niewykonującą na niej robót; za pieszego uważa się również osobę prowadzącą, ciągnącą lub pchającą rower, motorower, motocykl, wózek dziecięcy, podręczny lub inwalidzki, osobę poruszającą się w wózku inwalidzkim, a także osobę w wieku do 10 lat kierującą rowerem pod opieką osoby dorosłej.

BEZPIECZEŃSTWO

bezpieczenstwo

Bezpieczeństwo

Działania na rzecz poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego, podobnie jak w innych miastach odbywają się wielotorowo. W ramach finansowych możliwości modernizuje się niebezpieczne odcinki (np. przebudowa skrzyżowań, zwiększenie widoczności przejść dla pieszych, montaż barier energochłonnych) oraz buduje się nową, bezpieczną infrastrukturę uwzględniającą potrzeby nie tylko kierowców, ale pieszych i rowerzystów.

SUMP

sump

SUMP

Instrumentem pomocnym w realizacji polityki zrównoważonego transportu miejskiego jest Plan Zrównoważonego Transportu Miejskiego, czyli tzw. SUMP (ang. Sustainable Urban Mobility Plan). SUMP określa zestaw działań, które mają w efektywny sposób pomóc w rozwiązaniu problemów transportowych i w zrównoważony sposób zaspokoić potrzeby przemieszczania się ludzi i towarów w miastach.

TRISTAR

tristar

TRISTAR

Tristar – zintegrowany system inteligentnego sterowania ruchem drogowym w Trójmieście, który będzie ułatwiać przejazd i skracać czas przejazdu w aglomeracji. Dwa centra sterowania ruchem będą zlokalizowane w Gdańsku i Gdyni. Natężenie ruchu pojazdów będą śledzić setki kamer, czujników i pętli indukcyjnych.

Kategorie:
Zamknji sliderOtwórz slider
 


Europejska Strategia Rowerowa

logo eucyclingstrategy

W czerwcu 2017 r., na międzynarodowej konferencji Velo-City w Arnhem-Nijmegen (Holandia), w obecności Pani Violety Bulc – Europejskiej Komisarz Transportu, zaprezentowano Europejską Strategię Rowerową. Zaproponowano w niej kurs działań do 2030 r. Dokument ten ma służyć jako inspiracja dla przyszłej strategii opracowanej przez Komisję Europejskiej.

W sumie, około 1000 osób uczestniczyło w procesie formułowania Strategii, jednak główna grupa ekspercka składała się 27 członków reprezentujących 15 organizacji rządowych i pozarządowych, środowisk akademickich i biznesu.

Przy odpowiednim wsparciu, Strategia ma solidny potencjał do zmiany stylu europejskich nawyków transportowych, a także pomogłaby osiągnąć Unii Europejskiej inne, kluczowe cele społeczno-gospodarcze, w tym: zwalczanie zmian klimatycznych, tworzenie miejsc pracy, poprawę zdrowia publicznego i środowiska naturalnego.

Odsłony: 152 Komentarz (1)

Czytaj więcej

Rozwój elektromobilności w Gdyni

do art

Miasto Gdynia od lat działa w kierunku zwiększenia udziału elektromobilności w transporcie. Oferta elektrycznych środków transportu stale się rozwija, a przyszły rok przyniesie wiele nowości.

Miasto Gdynia jako członek Obszaru Metropolitalnego Gdańsk-Gdynia-Sopot przygotowuje się do wprowadzenia Systemu Roweru Metropolitalnego, który będzie funkcjonować już w 2018 roku. System będzie obejmował 14 miejscowości na Pomorzu. W Gdyni stacjonować będzie flota licząca ok. 1000 rowerów, z czego 50 będzie wspomaganych elektrycznie. Trwają również prace nad systemem car-sharing, w którym będzie można wypożyczać pojazdy elektryczne.

Odsłony: 193 Komentarz (0)

Czytaj więcej

Podsumowanie ankiet po kampanii "Odprowadzam Sam"

W roku 2017 kampania „Odprowadzam Sam" odbyła się już po raz piąty! Tym razem w kampanii udział wzięło aż 47 placówek, w tym 32 przedszkola publiczne oraz 15 szkół podstawowych. Do udziału w akcji zgłosiły się 184 grupy, 4 336 dzieci.

Celem kampanii było:

  • zwiększanie świadomości dzieci, a przede wszystkim rodziców o potrzebie zwracania uwagi na bezpieczeństwo dzieci, zarówno w wieku przedszkolnym jak i szkolnym, w codziennych podróżach do placówek;
  • działanie edukacyjne z zakresu bezpieczeństwa ruchu drogowego;
  • zachęcanie rodziców do prowadzenia zdrowego trybu życia poprzez regularne odprowadzenie dzieci do przedszkoli/szkół.
  • zmniejszanie ruchu samochodowego w okolicach gdyńskich placówek, co również składa się na poprawę warunków środowiskowych, zmniejszając tym samym ingerencję spalin we wdychanym powietrzu.
Odsłony: 171 Komentarz (0)

Czytaj więcej

Jaki jest wpływ ruchu pieszego i rowerowego na zakorkowanie miasta?

 

Obawiają się Państwo, że wprowadzenie rozwiązań na rzecz poprawy warunków ruchu pieszego i rowerowego zwiększy korki? Kilka poniższych ciekawostek może okazać się pomocnych. Korki uliczne są problemem dla każdego - w szczególności dla władz miast, które stoją przed szeregiem wyzwań związanych z jakością życia, bezpieczeństwem na drogach czy jakością powietrza.
Odsłony: 1024 Komentarz (0)

Czytaj więcej

Rowerowy Maj - wyniki ankiet po kampanii

 

W roku 2017, w gdyńskiej odsłonie kampanii „Rowerowy Maj” udział wzięło 21 szkół podstawowych, 234 klas 1-6, co daje  sumę 5 574 uczniów uczestniczących w konkursie. Pośród uczestników przed i po kampanii przeprowadzono badania ankietowe które miały sprawdzić w jaki sposób uczniowie docierają do szkoły.

Odsłony: 166 Komentarz (0)

Czytaj więcej

O projekcie

civitas logoCIVITAS DYN@MO (DYNamic citizens @ctive for sustainable MObility) to europejski projekt realizowany w ramach inicjatywy CIVITAS II PLUS, finansowany z 7-go Programu Ramowego Komisji Europejskiej. Celem projektu jest wdrożenie nowoczesnych rozwiązań w dziedzinie mobilności oraz wymiana wiedzy i.doświadczeń pomiędzy uczestniczącymi w nim miastami: Gdynią, Akwizgranem (Niemcy), Koprivnicą (Chorwacja) i Palmą de Mallorca (Hiszpania). Partnerami w realizacji części gdyńskiej projektu są: Zarząd Dróg i Zieleni w Gdyni, Politechnika Gdańska, Uniwersytet Gdański oraz Przedsiębiorstwo Komunikacji Trolejbusowej w Gdyni.

Ostatnie wiadomości z Twittera