Strona wykorzystuje pliki cookies, jeśli wyrażasz zgodę na używanie cookies, zostaną one zapisane w pamięci przeglądarki. W przypadku nie wyrażenia zgody nie jesteśmy w stanie zagwarantować pełnej funkcjonalności strony!

TRANSPORT ZBIOROWY

IMG 2711

Transport zbiorowy

Publiczny transport zbiorowy to powszechnie dostępny regularny przewóz osób wykonywany w określonych odstępach czasu i po określonej sieci transportowej. W Gdyni za organizacje transportu zbiorowego odpowiada Zarząd Komunikacji Miejskiej. Jest in organizatorem komunikacji miejskiej (autobusowej, trolejbusowej i Tramwaju wodnego) i działa w oparciu o model komunikacji regulowanej z elementami konkurencji.

SAMOCHÓD

Krzysztof Romaski witojaska

Samochód

Badania ruchu wskazują, że samochód w mieście spędza ok. 95% czasu na parkingu, będąc w użyciu zaledwie przez 5% swojego życia.

ROWER

 DSC9571

Rower


Rower to najwspanialszy pojazd na świecie. Nie wymaga paliwa i nie zatruwa powietrza. Jest tak szybki, że podróżując nim, możesz wszędzie zdążyć.

PIESZY

pieszy

Pieszy

Pieszy to osoba znajdującą się poza pojazdem na drodze i niewykonującą na niej robót; za pieszego uważa się również osobę prowadzącą, ciągnącą lub pchającą rower, motorower, motocykl, wózek dziecięcy, podręczny lub inwalidzki, osobę poruszającą się w wózku inwalidzkim, a także osobę w wieku do 10 lat kierującą rowerem pod opieką osoby dorosłej.

BEZPIECZEŃSTWO

bezpieczenstwo

Bezpieczeństwo

Działania na rzecz poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego, podobnie jak w innych miastach odbywają się wielotorowo. W ramach finansowych możliwości modernizuje się niebezpieczne odcinki (np. przebudowa skrzyżowań, zwiększenie widoczności przejść dla pieszych, montaż barier energochłonnych) oraz buduje się nową, bezpieczną infrastrukturę uwzględniającą potrzeby nie tylko kierowców, ale pieszych i rowerzystów.

SUMP

sump

SUMP

Instrumentem pomocnym w realizacji polityki zrównoważonego transportu miejskiego jest Plan Zrównoważonego Transportu Miejskiego, czyli tzw. SUMP (ang. Sustainable Urban Mobility Plan). SUMP określa zestaw działań, które mają w efektywny sposób pomóc w rozwiązaniu problemów transportowych i w zrównoważony sposób zaspokoić potrzeby przemieszczania się ludzi i towarów w miastach.

TRISTAR

tristar

TRISTAR

Tristar – zintegrowany system inteligentnego sterowania ruchem drogowym w Trójmieście, który będzie ułatwiać przejazd i skracać czas przejazdu w aglomeracji. Dwa centra sterowania ruchem będą zlokalizowane w Gdańsku i Gdyni. Natężenie ruchu pojazdów będą śledzić setki kamer, czujników i pętli indukcyjnych.

Kategorie:
Zamknji sliderOtwórz slider
 


Ekologiczne trolejbusy od Solarisa

Solaris Trollino 12

To kolejny krok w stronę ekologicznego transportu publicznego. Na gdyńskie ulice trafi 6 najnowocześniejszych trolejbusów Solaris Trollino 12. Planowo tabor ma zostać dostarczony do Gdyni do czerwca 2020 r.

Przedsiębiorstwo Komunikacji Trolejbusowej w Gdyni wybrało zwycięzcę przetargu na dostawę trolejbusów. Jest nim firma Solaris Bus & Coach S.A., która w ciągu 14 miesięcy od podpisania umowy dostarczy do Gdyni 6 pojazdów.

Odsłony: 94 Komentarz (0)

Czytaj więcej

Rozszerzona strefa „tempo 30” w Małym Kacku

Przyjazny Mały Kack

Samochody zwolnią, rowery będą miały większy komfort jazdy, a mieszkańcy możliwość spokojnego poruszania się po dzielnicy. Będzie bezpieczniej dla wszystkich. 8 marca nastąpi zmiana organizacji ruchu w Małym Kacku w związku z powiększeniem strefy „tempo 30".

Na wniosek Rady Dzielnicy Mały Kack Zarząd Dróg i Zieleni w Gdyni rozszerza strefę ograniczonej prędkości w Małym Kacku. Strefa „tempo 30" obejmie dodatkowo ulice: Halicką (od ul. ks. bpa Bernarda Szlagi do ul. Sandomierskiej), Sandomierską, Przemyską, Bielską, Piotrkowską, Wieluńską, Siedlecką, Sieradzką (od ul. Wrocławskiej do ul. Łowickiej), Kurpiowską, Góralską, Żmudzką i Małopolską.

Odsłony: 76 Komentarz (0)

Czytaj więcej

W drodze do centrum. Gdynia w projekcie SMACKER

Autobus Chw Wic

Transport publiczny w Gdyni stale się rozwija. Nie tak dawno w mieście pojawiła się wewnątrzdzielnicowa linia autobusowa 272, a w regularne kursy wyruszyły nowe przegubowe trolejbusy. Kolejne innowacje są tylko kwestią czasu. Gdynia właśnie otrzymała wstępną pozytywną decyzję o dofinansowaniu projektu SMACKER.

Głównym celem projektu SMACKER (Soft Measures & Actions for behavioural Change and Knowledge to Embrace Bural Areas) jest zmniejszenie różnic między obszarami peryferyjnym a centrami miast. Finansowany ze środków Unii Europejskiej program skupia się na problematyce transportu. W ramach działań promowane mają być ekologiczne zachowania oraz budowa zintegrowanej oferty usług transportowych dla dzielnic oddalonych od centralnych punktów w mieście.

Odsłony: 86 Komentarz (0)

Czytaj więcej

Kolej na północ: ruszył pierwszy przetarg

Północna Gdynia

Po wcześniejszej informacji o przyznaniu unijnego dofinansowania, ruszył już przetarg na dokumentację przygotowawczą dla projektu połączenia kolejowego na północne dzielnice Gdyni. PKP PLK na oferty czeka do 8 kwietnia. Tym samym za nami kolejny formalny krok w kierunku kolei m.in. do Obłuża i Oksywia.

Dokładnie 8 kwietnia minie termin składania ofert w przetargu ogłoszonym przez spółkę PKP Polskie Linie Kolejowe. Poszukiwana jest firma, która opracuje dokumentację przygotowawczą dla włączenia północnych dzielnic Gdyni w system miejskiej kolei. Dzięki projektowi poprawi się komunikacja dla mieszkańców między innymi Pogórza, Obłuża, Oksywia i Babich Dołów, ale też np. sąsiedniego Kosakowa.

Odsłony: 71 Komentarz (0)

Czytaj więcej

Przegubowe trolejbusy wyjechały na ulice Gdyni

Trollino 18

Transport publiczny w Gdyni wkracza w nową erę. Choć od jakiegoś czasu było już o nich głośno – dziś wyruszyły w swoje pierwsze liniowe kursy. Mowa o Solaris Trollino 18, pierwszych w historii miasta fabrycznie nowych trolejbusach przegubowych.

Starsi mieszkańcy mogą pamiętać poruszające się po ulicach Gdyni przegubowe trolejbusy marki Ikarus. Były to jednak jedynie autobusy z dorobionymi „szelkami". Nowe Solarisy Trollino 18 otwierają nowy rozdział w historii gdyńskiej komunikacji miejskiej. Przestronniejsze, wyposażone w większą liczbę miejsc siedzących trolejbusy przegubowe, mają stanowić alternatywę dla przemieszczania się po mieście samochodami osobowymi.

Odsłony: 67 Komentarz (0)

Czytaj więcej

O projekcie

civitas logoCIVITAS DYN@MO (DYNamic citizens @ctive for sustainable MObility) to europejski projekt realizowany w ramach inicjatywy CIVITAS II PLUS, finansowany z 7-go Programu Ramowego Komisji Europejskiej. Celem projektu jest wdrożenie nowoczesnych rozwiązań w dziedzinie mobilności oraz wymiana wiedzy i.doświadczeń pomiędzy uczestniczącymi w nim miastami: Gdynią, Akwizgranem (Niemcy), Koprivnicą (Chorwacja) i Palmą de Mallorca (Hiszpania). Partnerami w realizacji części gdyńskiej projektu są: Zarząd Dróg i Zieleni w Gdyni, Politechnika Gdańska, Uniwersytet Gdański oraz Przedsiębiorstwo Komunikacji Trolejbusowej w Gdyni.

Ostatnie wiadomości z Twittera

Bibliotekarze z Gdyni ruszą w prawdziwy rajd na dwóch kółkach. Przemierzą leśne ścieżki oraz gdyńskie ulice. 25 maj… https://t.co/DItzZrbbck

by Gdynia