Strona wykorzystuje pliki cookies, jeśli wyrażasz zgodę na używanie cookies, zostaną one zapisane w pamięci przeglądarki. W przypadku nie wyrażenia zgody nie jesteśmy w stanie zagwarantować pełnej funkcjonalności strony!
Publiczny transport zbiorowy to powszechnie dostępny regularny przewóz osób wykonywany w określonych odstępach czasu i po określonej sieci transportowej. W Gdyni za organizacje transportu zbiorowego odpowiada Zarząd Komunikacji Miejskiej. Jest in organizatorem komunikacji miejskiej (autobusowej, trolejbusowej i Tramwaju wodnego) i działa w oparciu o model komunikacji regulowanej z elementami konkurencji.
Pieszy to osoba znajdującą się poza pojazdem na drodze i niewykonującą na niej robót; za pieszego uważa się również osobę prowadzącą, ciągnącą lub pchającą rower, motorower, motocykl, wózek dziecięcy, podręczny lub inwalidzki, osobę poruszającą się w wózku inwalidzkim, a także osobę w wieku do 10 lat kierującą rowerem pod opieką osoby dorosłej.
Działania na rzecz poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego, podobnie jak w innych miastach odbywają się wielotorowo. W ramach finansowych możliwości modernizuje się niebezpieczne odcinki (np. przebudowa skrzyżowań, zwiększenie widoczności przejść dla pieszych, montaż barier energochłonnych) oraz buduje się nową, bezpieczną infrastrukturę uwzględniającą potrzeby nie tylko kierowców, ale pieszych i rowerzystów.
Instrumentem pomocnym w realizacji polityki zrównoważonego transportu miejskiego jest Plan Zrównoważonego Transportu Miejskiego, czyli tzw. SUMP (ang. Sustainable Urban Mobility Plan). SUMP określa zestaw działań, które mają w efektywny sposób pomóc w rozwiązaniu problemów transportowych i w zrównoważony sposób zaspokoić potrzeby przemieszczania się ludzi i towarów w miastach.
Tristar – zintegrowany system inteligentnego sterowania ruchem drogowym w Trójmieście, który będzie ułatwiać przejazd i skracać czas przejazdu w aglomeracji. Dwa centra sterowania ruchem będą zlokalizowane w Gdańsku i Gdyni. Natężenie ruchu pojazdów będą śledzić setki kamer, czujników i pętli indukcyjnych.
Duże zainteresowanie 9. edycją konkursu „Do pracy jadę rowerem” zaowocowało rejestracją już 231 firm, w których zgłosiło się ponad 1000 użytkowników. Świetną informacją jest to, że przejechano już 6448 km, a przejazdy dodawane są dopiero od wczoraj.
Przypominamy że konkurs trwa od 02 marca do 25 października, w tym czasie użytkownicy mogą dodawać swoje rowerowe przejazdy do i z pracy (maxymalnie 2 dziennie).
Od 10 marca do uczestników, którzy w poprzedzającym tygodniu wykonali min. 6 przejazdów zaczną trafiać śniadania rowerowe.
Celem konkursu jest zachęcenie pracowników firm z siedzibą i/lub oddziałami na terenie Miasta Gdyni do regularnych podróży do i z pracy rowerem.
Informujemy że użytkownicy poprzednich edycji muszą zakładać swoje konta na nowo, ze względu na usuwanie kont po każdej edycji konkursu.
Cieszy nas tak duże zainteresowanie konkursem, zapraszamy uczestników tegorocznej edycji do zachęcania swoich wspołpracowników do wzięcia udziału tej kampanii. Dzięki temu razem promujemy zrównoważony transport do i z pracy.
W dniu 06.02.2020 r. , w Szkole Podstawowej nr 37 przy ul. Wiczlińskiej 93 w Gdyni, odbyło się spotkanie z Radą Dzielnicy Chwarzno – Wiczlino w ramach realizacji projektu unijnego SMACKER.
W spotkaniu uczestniczyli przedstawiciele koordynatora projektu - Samodzielnego Referatu Projektów Unijnych i Zarządzania Mobilnością Urzędu Miasta Gdyni oraz Rady Dzielnicy Chwarzno - Wiczlino.
W ramach projektu SMACKER utworzona została Lokalna Grupa Robocza (Local Mobility Forum), składająca się z kluczowych dla realizacji zakładanych celów interesariuszy.
Rowery towarowe z gdyńskiej floty cieszą się dużą popularnością. Część z osób wypożyczających rowery towarowe miało już z nimi do czynienia, jednak znakomita większość spotyka się z nimi po raz pierwszy.
Zachęcamy do zapoznania się z krótkimi filmami, w których przedstawiamy podstawy niezbędne do komfortowego poruszania się rowerem towarowym. Filmy są do znalezienia pod tym linkiem w serwisie YouTube.
W grudniu 2019r., w ramach realizacji projektu SMACKER, przeprowadzone zostały badania preferencji i zachowań transportowych wśród mieszkańców dzielnicy Chwarzno-Wiczlino, która to jest obszarem pilotażowym projektu.
Badanie zostało przeprowadzone na próbie 1 500 osób, w przedziale wiekowym 16-70, metodą wywiadu bezpośredniego z wykorzystaniem tabletu.
CIVITAS DYN@MO (DYNamic citizens @ctive for sustainable MObility) to europejski projekt realizowany w ramach inicjatywy CIVITAS II PLUS, finansowany z 7-go Programu Ramowego Komisji Europejskiej. Celem projektu jest wdrożenie nowoczesnych rozwiązań w dziedzinie mobilności oraz wymiana wiedzy i.doświadczeń pomiędzy uczestniczącymi w nim miastami: Gdynią, Akwizgranem (Niemcy), Koprivnicą (Chorwacja) i Palmą de Mallorca (Hiszpania). Partnerami w realizacji części gdyńskiej projektu są: Zarząd Dróg i Zieleni w Gdyni, Politechnika Gdańska, Uniwersytet Gdański oraz Przedsiębiorstwo Komunikacji Trolejbusowej w Gdyni.