Strona wykorzystuje pliki cookies, jeśli wyrażasz zgodę na używanie cookies, zostaną one zapisane w pamięci przeglądarki. W przypadku nie wyrażenia zgody nie jesteśmy w stanie zagwarantować pełnej funkcjonalności strony!

TRANSPORT ZBIOROWY

IMG 2711

Transport zbiorowy

Publiczny transport zbiorowy to powszechnie dostępny regularny przewóz osób wykonywany w określonych odstępach czasu i po określonej sieci transportowej. W Gdyni za organizacje transportu zbiorowego odpowiada Zarząd Komunikacji Miejskiej. Jest in organizatorem komunikacji miejskiej (autobusowej, trolejbusowej i Tramwaju wodnego) i działa w oparciu o model komunikacji regulowanej z elementami konkurencji.

SAMOCHÓD

Krzysztof Romaski witojaska

Samochód

Badania ruchu wskazują, że samochód w mieście spędza ok. 95% czasu na parkingu, będąc w użyciu zaledwie przez 5% swojego życia.

ROWER

 DSC9571

Rower


Rower to najwspanialszy pojazd na świecie. Nie wymaga paliwa i nie zatruwa powietrza. Jest tak szybki, że podróżując nim, możesz wszędzie zdążyć.

PIESZY

pieszy

Pieszy

Pieszy to osoba znajdującą się poza pojazdem na drodze i niewykonującą na niej robót; za pieszego uważa się również osobę prowadzącą, ciągnącą lub pchającą rower, motorower, motocykl, wózek dziecięcy, podręczny lub inwalidzki, osobę poruszającą się w wózku inwalidzkim, a także osobę w wieku do 10 lat kierującą rowerem pod opieką osoby dorosłej.

BEZPIECZEŃSTWO

bezpieczenstwo

Bezpieczeństwo

Działania na rzecz poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego, podobnie jak w innych miastach odbywają się wielotorowo. W ramach finansowych możliwości modernizuje się niebezpieczne odcinki (np. przebudowa skrzyżowań, zwiększenie widoczności przejść dla pieszych, montaż barier energochłonnych) oraz buduje się nową, bezpieczną infrastrukturę uwzględniającą potrzeby nie tylko kierowców, ale pieszych i rowerzystów.

SUMP

sump

SUMP

Instrumentem pomocnym w realizacji polityki zrównoważonego transportu miejskiego jest Plan Zrównoważonego Transportu Miejskiego, czyli tzw. SUMP (ang. Sustainable Urban Mobility Plan). SUMP określa zestaw działań, które mają w efektywny sposób pomóc w rozwiązaniu problemów transportowych i w zrównoważony sposób zaspokoić potrzeby przemieszczania się ludzi i towarów w miastach.

TRISTAR

tristar

TRISTAR

Tristar – zintegrowany system inteligentnego sterowania ruchem drogowym w Trójmieście, który będzie ułatwiać przejazd i skracać czas przejazdu w aglomeracji. Dwa centra sterowania ruchem będą zlokalizowane w Gdańsku i Gdyni. Natężenie ruchu pojazdów będą śledzić setki kamer, czujników i pętli indukcyjnych.

Kategorie:
Zamknji sliderOtwórz slider
 


Jeżdżą do pracy rowerem

Refinitiv w DPJR

Marcowa pogoda jest dość kapryśna, konkurs „Do pracy jadę rowerem" trwa dopiero 10 dni, a oni na liczniku mają już niemal 1000 km, zajmując tym samym czwarte miejsce w rywalizacji firm. Pracownicy Refinitiv Poland Sp. z o.o. nie zwalniają tempa.

- Rower traktuję jako pobudkę. W tym tygodniu zaczynam pracę o 6.00 rano. W autobusie przysypiam, a rower jest świetną opcją na rozbudzenie. Po drodze można pośpiewać, pomachać rękami. Jest to dla mnie też forma rozrywki i rekreacji – mówi Daniel Stasik, pracownik Refinitiv Poland.

Pobudzenie organizmu, możliwość podziwiania miasta, przebywanie na świeżym powietrzu i okazja, by dać ujście swoim umiejętnościom wokalnym, bez szkody dla innych. Mało? Jazda na rowerze, jak przekonują pracownicy Refinitiv Poland to też sposób na bardziej efektywne działanie w pracy.

Odsłony: 139 Komentarz (0)

Czytaj więcej

Kolejny odcinek trasy R-10 w Gdyni - otwarcie ofert

R-10 znak

W odpowiedzi na przetarg, ogłoszony pod koniec stycznia na budowę kolejnego odcinka europejskiego szlaku rowerowego R-10 w rejonie skrzyżowania Alei Zwycięstwa i ulicy Stryjskiej, złożono jedną ofertę. Jest to oferta firmy Eurovia Polska S.A. z siedzibą w Bielanach Wrocławskich i wynosi ona 736.789,07 zł.

Firma zadeklarowała wykonanie prac w ciągu 15 tygodni od podpisania umowy i określiła okres rękojmi i gwarancji na 61 miesięcy. Kwota, jaką Miasto Gdynia przeznaczyło na sfinansowanie zamówienia, wynosi 594.582,71 zł brutto. Z powodu przekroczenia kwoty, przeznaczonej na tę inwestycję, trzeba poczekać na decyzję o przyjęciu lub odrzuceniu tej oferty, po zbadaniu jej zgodności z warunkami przetargu.

Odsłony: 125 Komentarz (0)

Czytaj więcej

Ekologiczne trolejbusy od Solarisa

Solaris Trollino 12

To kolejny krok w stronę ekologicznego transportu publicznego. Na gdyńskie ulice trafi 6 najnowocześniejszych trolejbusów Solaris Trollino 12. Planowo tabor ma zostać dostarczony do Gdyni do czerwca 2020 r.

Przedsiębiorstwo Komunikacji Trolejbusowej w Gdyni wybrało zwycięzcę przetargu na dostawę trolejbusów. Jest nim firma Solaris Bus & Coach S.A., która w ciągu 14 miesięcy od podpisania umowy dostarczy do Gdyni 6 pojazdów.

Odsłony: 136 Komentarz (0)

Czytaj więcej

Rozszerzona strefa „tempo 30” w Małym Kacku

Przyjazny Mały Kack

Samochody zwolnią, rowery będą miały większy komfort jazdy, a mieszkańcy możliwość spokojnego poruszania się po dzielnicy. Będzie bezpieczniej dla wszystkich. 8 marca nastąpi zmiana organizacji ruchu w Małym Kacku w związku z powiększeniem strefy „tempo 30".

Na wniosek Rady Dzielnicy Mały Kack Zarząd Dróg i Zieleni w Gdyni rozszerza strefę ograniczonej prędkości w Małym Kacku. Strefa „tempo 30" obejmie dodatkowo ulice: Halicką (od ul. ks. bpa Bernarda Szlagi do ul. Sandomierskiej), Sandomierską, Przemyską, Bielską, Piotrkowską, Wieluńską, Siedlecką, Sieradzką (od ul. Wrocławskiej do ul. Łowickiej), Kurpiowską, Góralską, Żmudzką i Małopolską.

Odsłony: 107 Komentarz (0)

Czytaj więcej

W drodze do centrum. Gdynia w projekcie SMACKER

Autobus Chw Wic

Transport publiczny w Gdyni stale się rozwija. Nie tak dawno w mieście pojawiła się wewnątrzdzielnicowa linia autobusowa 272, a w regularne kursy wyruszyły nowe przegubowe trolejbusy. Kolejne innowacje są tylko kwestią czasu. Gdynia właśnie otrzymała wstępną pozytywną decyzję o dofinansowaniu projektu SMACKER.

Głównym celem projektu SMACKER (Soft Measures & Actions for behavioural Change and Knowledge to Embrace Bural Areas) jest zmniejszenie różnic między obszarami peryferyjnym a centrami miast. Finansowany ze środków Unii Europejskiej program skupia się na problematyce transportu. W ramach działań promowane mają być ekologiczne zachowania oraz budowa zintegrowanej oferty usług transportowych dla dzielnic oddalonych od centralnych punktów w mieście.

Odsłony: 125 Komentarz (0)

Czytaj więcej

O projekcie

civitas logoCIVITAS DYN@MO (DYNamic citizens @ctive for sustainable MObility) to europejski projekt realizowany w ramach inicjatywy CIVITAS II PLUS, finansowany z 7-go Programu Ramowego Komisji Europejskiej. Celem projektu jest wdrożenie nowoczesnych rozwiązań w dziedzinie mobilności oraz wymiana wiedzy i.doświadczeń pomiędzy uczestniczącymi w nim miastami: Gdynią, Akwizgranem (Niemcy), Koprivnicą (Chorwacja) i Palmą de Mallorca (Hiszpania). Partnerami w realizacji części gdyńskiej projektu są: Zarząd Dróg i Zieleni w Gdyni, Politechnika Gdańska, Uniwersytet Gdański oraz Przedsiębiorstwo Komunikacji Trolejbusowej w Gdyni.

Ostatnie wiadomości z Twittera

Dotacje na inwestycje zawsze cieszą👍. Gdynia otrzymała z Ministerstwa Infrastruktury 3 972 212,00 zł na realizację… https://t.co/5FkNO0CUyc

by Gdynia

Takie poranki lubimy! ☀️⛱️🌊 📷 Wioleta Waras / zdjęcie z grupy Gdynia w obiektywie. Dołącz i pochwal się swoimi zdję… https://t.co/mQzE7Rs0ke

by Gdynia