Strona wykorzystuje pliki cookies, jeśli wyrażasz zgodę na używanie cookies, zostaną one zapisane w pamięci przeglądarki. W przypadku nie wyrażenia zgody nie jesteśmy w stanie zagwarantować pełnej funkcjonalności strony!

TRANSPORT ZBIOROWY

IMG 2711

Transport zbiorowy

Publiczny transport zbiorowy to powszechnie dostępny regularny przewóz osób wykonywany w określonych odstępach czasu i po określonej sieci transportowej. W Gdyni za organizacje transportu zbiorowego odpowiada Zarząd Komunikacji Miejskiej. Jest in organizatorem komunikacji miejskiej (autobusowej, trolejbusowej i Tramwaju wodnego) i działa w oparciu o model komunikacji regulowanej z elementami konkurencji.

SAMOCHÓD

Krzysztof Romaski witojaska

Samochód

Badania ruchu wskazują, że samochód w mieście spędza ok. 95% czasu na parkingu, będąc w użyciu zaledwie przez 5% swojego życia.

ROWER

 DSC9571

Rower


Rower to najwspanialszy pojazd na świecie. Nie wymaga paliwa i nie zatruwa powietrza. Jest tak szybki, że podróżując nim, możesz wszędzie zdążyć.

PIESZY

pieszy

Pieszy

Pieszy to osoba znajdującą się poza pojazdem na drodze i niewykonującą na niej robót; za pieszego uważa się również osobę prowadzącą, ciągnącą lub pchającą rower, motorower, motocykl, wózek dziecięcy, podręczny lub inwalidzki, osobę poruszającą się w wózku inwalidzkim, a także osobę w wieku do 10 lat kierującą rowerem pod opieką osoby dorosłej.

BEZPIECZEŃSTWO

bezpieczenstwo

Bezpieczeństwo

Działania na rzecz poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego, podobnie jak w innych miastach odbywają się wielotorowo. W ramach finansowych możliwości modernizuje się niebezpieczne odcinki (np. przebudowa skrzyżowań, zwiększenie widoczności przejść dla pieszych, montaż barier energochłonnych) oraz buduje się nową, bezpieczną infrastrukturę uwzględniającą potrzeby nie tylko kierowców, ale pieszych i rowerzystów.

SUMP

sump

SUMP

Instrumentem pomocnym w realizacji polityki zrównoważonego transportu miejskiego jest Plan Zrównoważonego Transportu Miejskiego, czyli tzw. SUMP (ang. Sustainable Urban Mobility Plan). SUMP określa zestaw działań, które mają w efektywny sposób pomóc w rozwiązaniu problemów transportowych i w zrównoważony sposób zaspokoić potrzeby przemieszczania się ludzi i towarów w miastach.

TRISTAR

tristar

TRISTAR

Tristar – zintegrowany system inteligentnego sterowania ruchem drogowym w Trójmieście, który będzie ułatwiać przejazd i skracać czas przejazdu w aglomeracji. Dwa centra sterowania ruchem będą zlokalizowane w Gdańsku i Gdyni. Natężenie ruchu pojazdów będą śledzić setki kamer, czujników i pętli indukcyjnych.

Kategorie:
Zamknji sliderOtwórz slider
 


Dlaczego właśnie rower? Projekcja i dyskusja w gdyńskim UrbanLabie

Why we cycle

Może być sposobem na życie, formą relaksu i rekreacji, narzędziem do sportowej rywalizacji, lub po prostu wygodnym i łatwym narzędziem do przemieszczania się – tak rower widzą uczestnicy spotkania, które pod hasłem „Dlaczego właśnie rower?" odbyło się w gdyńskim UrbanLabie w środę (17 lipca). Pretekstem do bardzo ciekawej dyskusji była projekcja holenderskiego filmu pt. „Why We Cycle", obrazującego holenderski model myślenia o rowerze i o wszystkich aspektach związanych z niemal kultową kulturą rowerową, która Holendrów cechuje.

- Bardzo cieszę się, że w dyskusji poprzedzonej projekcją filmu „Why We Cycle" w UrbanLabie, obok mieszkańców Gdyni zainteresowanych rozwojem polityki rowerowej naszego miasta, zgodzili się uczestniczyć specjaliści z tej dziedziny – mówi Jakub Furkal, pełnomocnik prezydenta miasta Gdyni ds. komunikacji rowerowej. - Obecność profesora Piotra Kuropatwińskiego, byłego wiceprezydenta Europejskiej Federacji Cyklistów, dra Krzysztofa Stachury z ośrodka Badań i Analiz Społecznych UG oraz Grzegorza Pawlikowskiego, miejskiego oficera rowerowego w Tczewie, z pewnością pozwoliła bardzo szeroko spojrzeć na rowerowy świat, zarówno z perspektywy globalnej, ale co ważniejsze z Trójmiasta.

Odsłony: 3240 Komentarz (0)

Czytaj więcej

Bezpieczne drogi, przyjazna przestrzeń. Będą zmiany na Oksywiu Górnym.

Bosmanska-Dabka

Organizacja przystanków autobusowych, możliwość wprowadzenia infrastruktury dla rowerzystów oraz lokalizacja kapliczki św. Rocha – te wątki dotyczące przebudowy skrzyżowań na Oksywiu Górnym najbardziej zainteresowały mieszkańców dzielnicy. W środę, podczas dwugodzinnego spotkania w V LO, dzielili się swoimi opiniami na temat koncepcji propozycji układu drogowego oraz propozycji zagospodarowania terenu zaprezentowanych przez pracowników Laboratorium Innowacji Społecznych w Gdyni.

Na to, że skrzyżowania ulic: Płk Dąbka, Bosmańskiej i Dickmana są wyzwaniem dla pieszych, rowerzystów i kierowców, mieszkańcy Oksywia Górnego zwracali uwagę już na etapie przygotowań Gminnego Programu Rewitalizacji Miasta Gdyni. Przebudowa układu drogowego w tym miejscu wpisana została na listę zadań, a jej realizacja weszła właśnie w zaawansowaną fazę projektową.

Odsłony: 3462 Komentarz (0)

Czytaj więcej

Pomóż rozwijać gdyńską elektromobilność

elektromobilnosc trajtek

Nowoczesne przegubowe trolejbusy, pojazdy zasilane bateriami, rowery wspomagane napędem elektrycznym, a także coraz większa ilość samochodów nieemisyjnych – to niektóre z bardziej widocznych elementów elektromobliności w Gdyni. Miasto intensywnie przygotowuje strategię jej rozwoju. Jednym z podjętych działań jest badanie świadomości i opinii mieszkańców. Wypełniając ankietę można wspomóc rozwój elektromobilności w Gdyni.

Przygotowywany plan rozwoju elektromobilności w mieście ma stanowić aktualizację dla funkcjonującego obecnie Planu Zrównoważonej Mobilności Miejskiej. Jego założenia dotyczą m.in. ograniczenia ruchu samochodowego w centrum miasta, stworzenia lepszych warunków do poruszania się pieszo i na rowerze, czy rozwój innowacyjnych technologii w zakresie transportu miejskiego.

Odsłony: 2506 Komentarz (0)

Czytaj więcej

Bezpieczniej i łatwiej na skrzyżowaniu Dąbka ze Staniewicza

Sygnalizacja świętlna 1

Wiemy, kto wykona projekt i wybuduje sygnalizację świetlną na skrzyżowaniu ulic płk. Dąbka i kmdr Staniewicza. Inwestycja znacznie podniesie bezpieczeństwo pieszych oraz usprawni włączanie się do ruchu samochodów z ulic podporządkowanych, czyli ul. Staniewicza w Gdyni oraz ul. Czarnieckiego w Kosakowie.

Jedyną ofertę złożył Zakład Usług Inżynierii Ruchu z siedzibą w Gdyni. Firma wykona projekt i wybuduje sygnalizację świetlną na skrzyżowaniu ulic płk. Dąbka z kmdr Jerzego Staniewicza w Gdyni oraz ulicy Czarnieckiego w Kosakowie. Oferta wyniosła 469 070, 39 zł brutto. Zamawiający, czyli gdyński Zarząd Dróg i Zieleni planował przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia 399 914,77 zł brutto, jednak po szczegółowej analizie ZDiZ przyjął ofertę.

Odsłony: 2115 Komentarz (0)

Czytaj więcej

Elektromobilność - weź udział w badaniu!

 

CAR-SB-logotype

Szanowni Państwo,

W związku z obowiązującą ustawą o elektromobilności i paliwach alternatywnych z dnia 11 stycznia 2018 r., Gmina Miasta Gdyni przygotowuje strategię rozwoju elektromobilności w mieście, aktualizującą Plan Zrównoważonej Mobilności Miejskiej. Jednym z działań podjętych przez miasto jest realizacja Projektu CAR – Creating Automotive Renewal, którego celem jest zwiększanie świadomości i promowanie elektromobilności w miastach.

Zwracamy się z uprzejmą prośbą o wypełnienie internetowego kwestionariusza ankiety dotyczącej świadomości mieszkańców i aktualnego stanu elektromobilności w Gdyni.

KWESTIONARIUSZ ANKIETY

Odsłony: 2058 Komentarz (0)

Czytaj więcej

O projekcie

civitas logoCIVITAS DYN@MO (DYNamic citizens @ctive for sustainable MObility) to europejski projekt realizowany w ramach inicjatywy CIVITAS II PLUS, finansowany z 7-go Programu Ramowego Komisji Europejskiej. Celem projektu jest wdrożenie nowoczesnych rozwiązań w dziedzinie mobilności oraz wymiana wiedzy i.doświadczeń pomiędzy uczestniczącymi w nim miastami: Gdynią, Akwizgranem (Niemcy), Koprivnicą (Chorwacja) i Palmą de Mallorca (Hiszpania). Partnerami w realizacji części gdyńskiej projektu są: Zarząd Dróg i Zieleni w Gdyni, Politechnika Gdańska, Uniwersytet Gdański oraz Przedsiębiorstwo Komunikacji Trolejbusowej w Gdyni.

Ostatnie wiadomości z Twittera

Twitter response: "Could not authenticate you."