Strona wykorzystuje pliki cookies, jeśli wyrażasz zgodę na używanie cookies, zostaną one zapisane w pamięci przeglądarki. W przypadku nie wyrażenia zgody nie jesteśmy w stanie zagwarantować pełnej funkcjonalności strony!
kontakt-mobilnagdyniao-nas
facebooktwitterPinterest
logowanie-buttonrejestracja-button

TRANSPORT ZBIOROWY

IMG 2711

Transport zbiorowy

Publiczny transport zbiorowy to powszechnie dostępny regularny przewóz osób wykonywany w określonych odstępach czasu i po określonej sieci transportowej. W Gdyni za organizacje transportu zbiorowego odpowiada Zarząd Komunikacji Miejskiej. Jest in organizatorem komunikacji miejskiej (autobusowej, trolejbusowej i Tramwaju wodnego) i działa w oparciu o model komunikacji regulowanej z elementami konkurencji.

SAMOCHÓD

Krzysztof Romaski witojaska

Samochód

Badania ruchu wskazują, że samochód w mieście spędza ok. 95% czasu na parkingu, będąc w użyciu zaledwie przez 5% swojego życia.

ROWER

 DSC9571

Rower


Rower to najwspanialszy pojazd na świecie. Nie wymaga paliwa i nie zatruwa powietrza. Jest tak szybki, że podróżując nim, możesz wszędzie zdążyć.

PIESZY

pieszy

Pieszy

Pieszy to osoba znajdującą się poza pojazdem na drodze i niewykonującą na niej robót; za pieszego uważa się również osobę prowadzącą, ciągnącą lub pchającą rower, motorower, motocykl, wózek dziecięcy, podręczny lub inwalidzki, osobę poruszającą się w wózku inwalidzkim, a także osobę w wieku do 10 lat kierującą rowerem pod opieką osoby dorosłej.

BEZPIECZEŃSTWO

bezpieczenstwo

Bezpieczeństwo

Działania na rzecz poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego, podobnie jak w innych miastach odbywają się wielotorowo. W ramach finansowych możliwości modernizuje się niebezpieczne odcinki (np. przebudowa skrzyżowań, zwiększenie widoczności przejść dla pieszych, montaż barier energochłonnych) oraz buduje się nową, bezpieczną infrastrukturę uwzględniającą potrzeby nie tylko kierowców, ale pieszych i rowerzystów.

SUMP

sump

SUMP

Instrumentem pomocnym w realizacji polityki zrównoważonego transportu miejskiego jest Plan Zrównoważonego Transportu Miejskiego, czyli tzw. SUMP (ang. Sustainable Urban Mobility Plan). SUMP określa zestaw działań, które mają w efektywny sposób pomóc w rozwiązaniu problemów transportowych i w zrównoważony sposób zaspokoić potrzeby przemieszczania się ludzi i towarów w miastach.

TRISTAR

tristar

TRISTAR

Tristar – zintegrowany system inteligentnego sterowania ruchem drogowym w Trójmieście, który będzie ułatwiać przejazd i skracać czas przejazdu w aglomeracji. Dwa centra sterowania ruchem będą zlokalizowane w Gdańsku i Gdyni. Natężenie ruchu pojazdów będą śledzić setki kamer, czujników i pętli indukcyjnych.

Kategorie:
Zamknji sliderOtwórz slider


Bezpieczniej na ul. Kapitańskiej

Kapitanska

Od 1 sierpnia na ul. Kapitańskiej zacznie obowiązywać ruch jednokierunkowy. Decyzja o wprowadzeniu nowej organizacji ruchu jest efektem przeprowadzonych w listopadzie i grudniu 2017 r. konsultacji społecznych „Porozmawiajmy o organizacji ruchu na ul. Beniowskiego i na ul. Kapitańskiej". Zmiany obejmą również instalację elementów spowalniających ruch i nowe usytuowanie miejsc parkingowych.

Przeprowadzone przez Laboratorium Innowacji Społecznych konsultacje (na wniosek Rady Dzielnicy Grabówek) trwały od 24 listopada do 8 grudnia 2017 r. i dotyczyły organizacji ruchu na ul. Maurycego Beniowskiego i ul. Kapitańskiej.

- Mieszkańcy w kontakcie z radnymi dzielnicowymi zwracali przede wszystkim uwagę na coraz większe utrudnienia w ruchu oraz korki, jak iwzrastające poczucie zagrożenia na drodze ze strony różnych uczestników ruchu - czytamy w raporcie z konsultacji. - W formularzu zadano mieszkańcom pytanie o zasadność wprowadzenia zmian w organizacji ruchu. Uczestników proszono o to, by ocenili potrzebę zmian na pięciostopniowej skali oraz uzasadnili swoje stanowisko.

Konsultacje cieszyły się dużym zainteresowaniem mieszkańców. Łącznie złożono 345 formularzy z uwagami. To właśnie na ich podstawie wybrano, wdrażany od 1 sierpnia wariant, którego wprowadzenie ma na celu: uspokojenie ruchu, zwiększenie jego płynności, zmniejszenie problemów z nieprzepisowym parkowaniem samochodów oraz rozwiązanie problemów z brakiem legalnych miejsc postojowych.

- Podjęliśmy decyzję o wprowadzeniu jednego kierunku ruchu na ul. Kapitańskiej. Nowa organizacja ruchu uwzględniać będzie oznakowanie drogowe, jak i zastosowanie elementów fizycznie spowalniających ruch drogowy, takich jak wyniesione przejścia dla pieszych – mówi Bogusław Moniuszko, kierownik Działu Dróg Zarządu Dróg i Zieleni w Gdyni. - Zostaną one położone do końca roku, gdyż wymagają wykonania robót brukarskich — dodaje.

Zabiegi te sprawią, że ruch pojazdów będzie płynniejszy, a dodatkowe elementy uspokojenia ruchu przyczynią się do zmniejszenia prędkości i poprawy bezpieczeństwa wszystkich uczestników ruchu. Dodatkowo parkowanie będzie możliwe wyłącznie po jednej stronie ulicy, o czym przypominać będą znaki inofrmacyjne. Dzięki temu zasady poruszania się staną się czytelniejsze.

Zmiany w organizacji ruchu w rejonie ul. Kapitańskiej i ul. Maurycego Beniowskiego są podzielone na dwa etapy. Pierwszy obejmuje wprowadzenie jednego kierunku na ul. Kapitańskiej (od pl. Neptuna do ul. Grabowo w stronę Chyloni) oraz utrzymanie ruchu dwukierunkowego na ul. Beniowskiego. Trasa autobusu linii 102 na tym etapie nie zostanie zmieniona.

Po wprowadzeniu zmian sytuacja będzie monitorowana i w razie konieczności, zrealizowany może zostać drugi etap, tj. wprowadzenie jednego kierunku na ul. Beniowskiego od ul. Grabowo do pl. Neptuna.

Źródło: gdynia.pl

fot. tytułowa: materiały prasowe 

  • Brak komentarzy
lub zaloguj się przez: