Strona wykorzystuje pliki cookies, jeśli wyrażasz zgodę na używanie cookies, zostaną one zapisane w pamięci przeglądarki. W przypadku nie wyrażenia zgody nie jesteśmy w stanie zagwarantować pełnej funkcjonalności strony!

TRANSPORT ZBIOROWY

IMG 2711

Transport zbiorowy

Publiczny transport zbiorowy to powszechnie dostępny regularny przewóz osób wykonywany w określonych odstępach czasu i po określonej sieci transportowej. W Gdyni za organizacje transportu zbiorowego odpowiada Zarząd Komunikacji Miejskiej. Jest in organizatorem komunikacji miejskiej (autobusowej, trolejbusowej i Tramwaju wodnego) i działa w oparciu o model komunikacji regulowanej z elementami konkurencji.

SAMOCHÓD

Krzysztof Romaski witojaska

Samochód

Badania ruchu wskazują, że samochód w mieście spędza ok. 95% czasu na parkingu, będąc w użyciu zaledwie przez 5% swojego życia.

ROWER

 DSC9571

Rower


Rower to najwspanialszy pojazd na świecie. Nie wymaga paliwa i nie zatruwa powietrza. Jest tak szybki, że podróżując nim, możesz wszędzie zdążyć.

PIESZY

pieszy

Pieszy

Pieszy to osoba znajdującą się poza pojazdem na drodze i niewykonującą na niej robót; za pieszego uważa się również osobę prowadzącą, ciągnącą lub pchającą rower, motorower, motocykl, wózek dziecięcy, podręczny lub inwalidzki, osobę poruszającą się w wózku inwalidzkim, a także osobę w wieku do 10 lat kierującą rowerem pod opieką osoby dorosłej.

BEZPIECZEŃSTWO

bezpieczenstwo

Bezpieczeństwo

Działania na rzecz poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego, podobnie jak w innych miastach odbywają się wielotorowo. W ramach finansowych możliwości modernizuje się niebezpieczne odcinki (np. przebudowa skrzyżowań, zwiększenie widoczności przejść dla pieszych, montaż barier energochłonnych) oraz buduje się nową, bezpieczną infrastrukturę uwzględniającą potrzeby nie tylko kierowców, ale pieszych i rowerzystów.

SUMP

sump

SUMP

Instrumentem pomocnym w realizacji polityki zrównoważonego transportu miejskiego jest Plan Zrównoważonego Transportu Miejskiego, czyli tzw. SUMP (ang. Sustainable Urban Mobility Plan). SUMP określa zestaw działań, które mają w efektywny sposób pomóc w rozwiązaniu problemów transportowych i w zrównoważony sposób zaspokoić potrzeby przemieszczania się ludzi i towarów w miastach.

TRISTAR

tristar

TRISTAR

Tristar – zintegrowany system inteligentnego sterowania ruchem drogowym w Trójmieście, który będzie ułatwiać przejazd i skracać czas przejazdu w aglomeracji. Dwa centra sterowania ruchem będą zlokalizowane w Gdańsku i Gdyni. Natężenie ruchu pojazdów będą śledzić setki kamer, czujników i pętli indukcyjnych.

Kategorie:
Zamknji sliderOtwórz slider


Kierowcy zwolnią przy trzech szkołach

Rdestowa KZloch

Będzie bezpieczniej! Przy trzech gdyńskich szkołach pojawi się nowe rozwiązanie, które wymusi na kierowcach zdjęcie nogi z gazu. Zaczynamy pilotażowy projekt zapowiedziany wcześniej przez wiceprezydenta Marka Łucyka. W okolicach placówek z największym natężeniem ruchu – przy ulicach: Unruga, Witomińskiej i Rdestowej – zostaną umieszczone znaki z rejestratorem prędkości. Ruch ma się uspokoić, a docelowo różne zmiany będą wprowadzane przy każdej szkole.

Na początek zmierzymy prędkość

Po wnikliwej analizie problemu i burzy mózgów pora na działanie. Zapadła decyzja - miasto zainstaluje przy trzech wybranych szkołach w Gdyni dynamiczne znaki z rejestratorem prędkości. Kierowcy przejeżdżający obok szkoły będą widzieć na wyświetlaczu swoją prędkość wraz z ostrzeżeniem o przekroczeniu.

To pierwsze z rozwiązań, które sprawią, że każdy gdyński uczeń będzie mógł w drodze do szkoły czuć się jeszcze bezpieczniej, szczególnie tam, gdzie zdarza się najwięcej niebezpiecznych sytuacji. W ten sposób komisja ds. standaryzacji wymogów zagospodarowania i organizacji ruchu przy szkołach zaczyna wcielać w życie pomysły, które udało się wcześniej zebrać i opracować wspólnymi siłami.

Na początek zmiany pojawią się przy placówkach obok najbardziej ruchliwych ulic: Unruga, przy Szkole Podstawowej nr 39, Witomińskiej, przy Zespole Szkół Specjalnych nr 17 oraz na Rdestowej, między Zespołem Szkolno-Przedszkolnym nr 3 i Szkołą Podstawową nr 45.

- Jesteśmy po posiedzeniu komisji, która ma wypracować bezpieczne dojście do każdej szkoły dla najmłodszych mieszkańców Gdyni. Pilotażowy projekt polega na tym, że w trzech miejscach powstanie sygnalizacja świetlna, która spowoduje zmniejszenie prędkości samochodów jeżdżących na co dzień ulicami przy szkołach – mówi Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni ds. rozwoju i jednocześnie przewodniczący komisji. - Te trzy szkoły wybrano na postawie analizy ruchu, którą przeprowadził Zarząd Dróg i Zieleni. Na co dzień jeździ przy nich bardzo dużo samochodów, nie zawsze zgodnie z przepisami. Sygnalizatory spowodują, że kierowcy zbliżający się do terenu szkoły zwolnią i dzięki temu podniesie się bezpieczeństwo na drogach – wyjaśnia wiceprezydent.

Zmiany nie ominą żadnej szkoły

Opcji na podniesienie bezpieczeństwa najmłodszych jest dużo więcej. Bazując na analizie, którą wcześniej wykonał ZDiZ, wybrano wstępnie także inne rozwiązania infrastrukturalne – od wzbudzanej przez pieszego sygnalizacji świetlnej, przez podświetlane znaki ostrzegawcze, wyniesione przejścia i barierki, aż po strefy kiss & ride czy inteligentne systemy oświetlenia ostrzegawczego dla kierowców.

Każde z nich będzie brane pod uwagę przy tworzeniu indywidualnego modelu zmian dla danej szkoły. Zostaną dobrane pod najbardziej pilne potrzeby, zgodnie z warunkami w najbliższej okolicy.

- Daliśmy sobie miesiąc na przemyślenia i ponownie spotkamy się na komisji, która składa się z przedstawicieli różnych jednostek, Zarządu Dróg i Zieleni, straży miejskiej, policji czy wydziału edukacji. Te osoby wypracują dla każdej szkoły indywidualny model zwiększenia bezpieczeństwa drogi do szkoły dla najmłodszych – zapowiada wiceprezydent Marek Łucyk.

Źródło: gdynia.pl

Fot. tytułowe: K. Złoch

 

  • Brak komentarzy
lub zaloguj się przez: