Strona wykorzystuje pliki cookies, jeśli wyrażasz zgodę na używanie cookies, zostaną one zapisane w pamięci przeglądarki. W przypadku nie wyrażenia zgody nie jesteśmy w stanie zagwarantować pełnej funkcjonalności strony!

TRANSPORT ZBIOROWY

IMG 2711

Transport zbiorowy

Publiczny transport zbiorowy to powszechnie dostępny regularny przewóz osób wykonywany w określonych odstępach czasu i po określonej sieci transportowej. W Gdyni za organizacje transportu zbiorowego odpowiada Zarząd Komunikacji Miejskiej. Jest in organizatorem komunikacji miejskiej (autobusowej, trolejbusowej i Tramwaju wodnego) i działa w oparciu o model komunikacji regulowanej z elementami konkurencji.

SAMOCHÓD

Krzysztof Romaski witojaska

Samochód

Badania ruchu wskazują, że samochód w mieście spędza ok. 95% czasu na parkingu, będąc w użyciu zaledwie przez 5% swojego życia.

ROWER

 DSC9571

Rower


Rower to najwspanialszy pojazd na świecie. Nie wymaga paliwa i nie zatruwa powietrza. Jest tak szybki, że podróżując nim, możesz wszędzie zdążyć.

PIESZY

pieszy

Pieszy

Pieszy to osoba znajdującą się poza pojazdem na drodze i niewykonującą na niej robót; za pieszego uważa się również osobę prowadzącą, ciągnącą lub pchającą rower, motorower, motocykl, wózek dziecięcy, podręczny lub inwalidzki, osobę poruszającą się w wózku inwalidzkim, a także osobę w wieku do 10 lat kierującą rowerem pod opieką osoby dorosłej.

BEZPIECZEŃSTWO

bezpieczenstwo

Bezpieczeństwo

Działania na rzecz poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego, podobnie jak w innych miastach odbywają się wielotorowo. W ramach finansowych możliwości modernizuje się niebezpieczne odcinki (np. przebudowa skrzyżowań, zwiększenie widoczności przejść dla pieszych, montaż barier energochłonnych) oraz buduje się nową, bezpieczną infrastrukturę uwzględniającą potrzeby nie tylko kierowców, ale pieszych i rowerzystów.

SUMP

sump

SUMP

Instrumentem pomocnym w realizacji polityki zrównoważonego transportu miejskiego jest Plan Zrównoważonego Transportu Miejskiego, czyli tzw. SUMP (ang. Sustainable Urban Mobility Plan). SUMP określa zestaw działań, które mają w efektywny sposób pomóc w rozwiązaniu problemów transportowych i w zrównoważony sposób zaspokoić potrzeby przemieszczania się ludzi i towarów w miastach.

TRISTAR

tristar

TRISTAR

Tristar – zintegrowany system inteligentnego sterowania ruchem drogowym w Trójmieście, który będzie ułatwiać przejazd i skracać czas przejazdu w aglomeracji. Dwa centra sterowania ruchem będą zlokalizowane w Gdańsku i Gdyni. Natężenie ruchu pojazdów będą śledzić setki kamer, czujników i pętli indukcyjnych.

Kategorie:
Zamknji sliderOtwórz slider


Freight TAILS

FT UE Urbact

Dnia 3 maja 2016 r. Gdynia przystąpiła do realizacji projektu unijnego "Freight TAILS - delivering Tailored Approaches for Innovative Logistics Solutions". Projekt uzyskał dofinansowanie z Programu URBACT III, w ramach Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego (EFRR).

Celem projektu Freight TAILS jest przede wszystkim stworzenie efektywnego i zrównoważonego systemu dystrybucji miejskiej. Efektem projektu ma być opracowanie Lokalnego Planu Działań dla punktów o dużym zapotrzebowaniu transportowym w Śródmieściu Gdyni (Gdyńska Hala Targowa, ul. Abrahama, ul. Świętojańska, ul. Starowiejska) z pomocą doświadczonego eksperta z Politechniki Gdańskiej oraz grupy zadaniowej interesariuszy. 

Projekt wpisuje się w politykę transportową miasta i jest de facto narzędziem realizacji celów opracowywanego obecnie w Gdyni Planu Zrównoważonego Rozwoju Mobilności, tzw. SUMP-u, w ramach projektu CIVITAS DYN@MO.

Wspomniane cele to: zainicjowanie przez miasto regularnej współpracy pomiędzy podmiotami zaangażowanymi w funkcjonowanie miejskiego systemu dostaw oraz opracowanie ogólnego wzorca zapotrzebowania na dostawy z uwagi na rodzaj prowadzonej działalności (poprzez identyfikację charakterystyki dostaw towarów na wybranym obszarze dzienna ilość dostaw, czas trwania, miejsce realizacji dostawy, rodzaj pojazdu, występowanie problemów).

Konsorcjum projektu tworzą: Londyn (Wielka Brytania, Partner Wiodący), Bruksela (Belgia), La Rochelle (Francja), Maastricht (Holandia), Parma (Włochy), Suczawa (Rumunia), Tallin (Estonia), Umea (Szwecja) oraz Gdynia.

Czas realizacji projektu: maj 2016 r. – kwiecień 2018 r.

Budżet Gminy Miasta Gdyni w projekcie wyniesie 54 550,00 EUR (239 038,10 PLN, wg średniego kursu NBP z dnia 31.05.2016 r. – 4,3820 PLN). 85% kosztów projektu będzie dofinansowane z Programu URBACT III. Gmina Miasta Gdyni zobowiązana jest zabezpieczyć środki finansowe na lata 2016 – 2018 niezbędne do realizacji projektu w maksymalnej łącznej wysokości 8 182,50 EUR (35 855,72 PLN).