Strona wykorzystuje pliki cookies, jeśli wyrażasz zgodę na używanie cookies, zostaną one zapisane w pamięci przeglądarki. W przypadku nie wyrażenia zgody nie jesteśmy w stanie zagwarantować pełnej funkcjonalności strony!


Pierwsze spotkanie Freight TAILS

Logo FTW dniu 07 października 2016r. odbyło się pierwsze spotkanie lokalnego technicznego zespołu zadaniowego (ULSG) projektu unijnego Freight TAILS.

Projekt ma za zadanie przyczynić się do efektywnego i zrównoważonego systemu dystrybucji miejskiej, w celu osiągnięcia redukcji emisji gazów cieplarnianych oraz poprawy w zarządzaniu ruchem w mieście, przy udziale eksperta z Politechniki Gdańskiej oraz grupy zadaniowej interesariuszy.

W spotkaniu uczestniczyli przedstawiciele następujących instytucji:

  • Politechnika Gdańska,
  • Zarząd Dróg i Zieleni,
  • Rada Miasta Gdyni,
  • Rada Dzielnicy Śródmieście,
  • Urząd Miasta Gdyni,
  • Agencja Rozwoju Gdyni,
  • Stowarzyszenie Kupców Starowiejskiej,
  • Gdynia 2026.

W czasie spotkania, wszyscy uczestnicy mieli możliwość zapoznania się z metodologią pracy w ramach programu URBACT, w ramach którego realizowany jest projekt Freight TAILS, zaprezentowano również planowany zakres projektu oraz związek z zadaniami zawartymi w planie działań na lata 2016-2018 gdyńskiego Planu Zrównoważonej Mobilności Miejskiej (SUMP), które przedstawiono poniżej:

CEL STRATEGICZNY  nr 4:    EFEKTYWNY  TRANSPORT   ŁADUNKÓW W MIEŚCIE

CEL OPERACYJNY nr 4.2:   Stworzenie efektywnego i zrównoważonego  systemu miejskiej dystrybucji

4.2.1 Partnerstwo dla równoważenia dostaw miejskich (logistyka miejska)

Zainicjowanie przez miasto regularnej współpracy pomiędzy podmiotami zaangażowanymi w funkcjonowanie miejskiego systemu dostaw. Powstanie formalnego/nieformalnego ciała doradczego.  Celem jego działania powinno być zidentyfikowanie potrzeb zaangażowanych stron, wymiana posiadanej wiedzy, weryfikacja możliwych rozwiązań  z uwzględnieniem wymogów racjonalności ekonomicznej.

4.2.2. Organizacja systemu dostaw w centrum miasta

Identyfikacja charakterystyki dostaw towarów (na wybranym obszarze - centrum): dzienna ilość dostaw, czas trwania, miejsce realizacji dostawy, rodzaj pojazdu, występowanie problemów (np.: postój w miejscu niedozwolonym, utrudnienie w ruchu pieszych itp). Celem jest uzyskanie informacji niezbędnych do planowania działań o charakterze np.: regulacyjnym (p. 4.2.3). Symulacja wprowadzenia na wybranym obszarze miejsc rozładunkowych wyłączenie dla pojazdów dostawczych. Opracowanie ogólnego wzorca zapotrzebowania na dostawy z uwagi na rodzaj prowadzonej działalności, który będzie można wykorzystywać do dalszych prac.

 

Na koniec uczestnicy wysłuchali prezentacji dr Daniela Kaszubowskiego, eksperta z Politechniki Gdańskiej, dotyczącej logistyki miejskiej i dostaw towarów pt. „Specyfika miejskiego transportu ładunków - rynek, uczestnicy, problemy i rozwiązania", podczas której omówiono zagadnienia z zakresu:

a)      Rynku miejskiego transportu ładunków,

b)      Podmiotów zaangażowanych w łańcuch dostaw

c)      Instytucji wpływających na politykę transportową w miastach

d)      Obszarów oddziaływania na transport ładunków w mieście

e)      Narzędzi zarządzania miejskim transportem ładunków

Ponadto, prezentacja wzbogacona została przykładami problemów w zakresie logistyki miejskiej z polskich i europejskich miast.

Podczas kolejnych spotkań grupa zadaniowa skupi się na kwestiach zbierania danych na temat obszaru problemowego Śródmieścia Gdyni, oraz wdrożenia możliwych rozwiązań w celu regulacji i usprawnienia dostaw w centum miasta.

 

 

Normal 0 21 false false false PL X-NONE X-NONE

CEL STRATEGICZNY  nr 4:    EFEKTYWNY  TRANSPORT   ŁADUNKÓW W MIEŚCIE

CEL OPERACYJNY nr 4.2:   Stworzenie efektywnego i zrównoważonego  systemu miejskiej dystrybucji

4.2.1 Partnerstwo dla równoważenia dostaw miejskich (logistyka miejska)

Zainicjowanie przez miasto regularnej współpracy pomiędzy podmiotami zaangażowanymi w funkcjonowanie miejskiego systemu dostaw. Powstanie formalnego/nieformalnego ciała doradczego.  Celem jego działania powinno być zidentyfikowanie potrzeb zaangażowanych stron, wymiana posiadanej wiedzy, weryfikacja możliwych rozwiązań  z uwzględnieniem wymogów racjonalności ekonomicznej.

4.2.2. Organizacja systemu dostaw w centrum miasta

Identyfikacja charakterystyki dostaw towarów (na wybranym obszarze - centrum): dzienna ilość dostaw, czas trwania, miejsce realizacji dostawy, rodzaj pojazdu, występowanie problemów (np.: postój w miejscu niedozwolonym, utrudnienie w ruchu pieszych itp). Celem jest uzyskanie informacji niezbędnych do planowania działań o charakterze np.: regulacyjnym (p. 4.2.3). Symulacja wprowadzenia na wybranym obszarze miejsc rozładunkowych wyłączenie dla pojazdów dostawczych. Opracowanie ogólnego wzorca zapotrzebowania na dostawy z uwagi na rodzaj prowadzonej działalności, który będzie można wykorzystywać do dalszych prac.

/* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:Standardowy; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-priority:99; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt; mso-para-margin:0cm; mso-para-margin-bottom:.0001pt; mso-pagination:widow-orphan; font-size:10.0pt; font-family:"Calibri","sans-serif"; mso-bidi-font-family:"Times New Roman";}