Strona wykorzystuje pliki cookies, jeśli wyrażasz zgodę na używanie cookies, zostaną one zapisane w pamięci przeglądarki. W przypadku nie wyrażenia zgody nie jesteśmy w stanie zagwarantować pełnej funkcjonalności strony!


Badania marketingowe w ramach projektu SEGMENT - 2012 r.

Drukuj

W ramach projektu SEGMENT, w 2010 r. przeprowadzono badania marketingowe, które objęły 3 docelowe grupy mieszkańców - uczniów rozpoczynających szkołe podstawową i ich rodziców, osoby rozpoczynające nową pracę oraz rodzice noworodków podróżujących z nimi do ośrodków zdrowia, i następnie posłużyły do wyboru segmentów docelowych, czyli najbardziej jednorodnych grup. Dla tychże segmentów specjalnie zaprojektowano i zrealizowano kampanie marketingowe (w okresie styczeń – sierpień 2012r.).

Na przełomie września i października tego roku, zostaną ponownie przeprowadzone badania marketingowe dot. przyzwyczajeń komunikacyjnych oraz preferencji transportowych , mające na celu zbadanie efektów kampanii. W tym celu, osoby biorące w nich udział zostaną poproszone o wypełnienie szczegółowych ankiet.

Ankiety zostały zaprojektowane przez Uniwersytet w Aberdeen (partnera projektu) i składają się z następujących części:

  1. Wzorce podróżowania
  2. Podróż do szkoły/pracy/ośrodka zdrowia
  3. Prowadzenie samochodu
  4. Dla tych, którzy nie prowadzili samochodu w okresie ubiegłych 12 miesięcy
  5. Stosunek do różnych sposobów transportu
  6. Poprawianie podróży do szkoły/pracy/ośrodka zdrowia
  7. Informacje o gospodarstwie domowym

Ankieterzy dostarczą ankiety do miejsc, w których w ubiegłym roku przeprowadzono kampanie marketingowe – 11 gdyńskich szkół podstawowych, 6 gdyńskich zakładów pracy oraz 5 gdyńskich ośrodków zdrowia. Badaniom marketingowym poddana zostanie również grupa kontrolna: 6 gdyńskich szkół podstawowych, 17 gdyńskich zakładów pracy oraz 2 gdyńskie ośrodki zdrowia, nieobjęta wcześniej kampanią marketingową.

Podanie swoich danych osobowych w badaniach nie jest obligatoryjne dla ich uczestników.

Wyniki badań zostaną następnie przesłane do Uniwersytetu w Aberdeen, gdzie na ich podstawie opracowany zostanie raport mający służyć ocenie efektów kampanii.