Strona wykorzystuje pliki cookies, jeśli wyrażasz zgodę na używanie cookies, zostaną one zapisane w pamięci przeglądarki. W przypadku nie wyrażenia zgody nie jesteśmy w stanie zagwarantować pełnej funkcjonalności strony!

TRANSPORT ZBIOROWY

IMG 2711

Transport zbiorowy

Publiczny transport zbiorowy to powszechnie dostępny regularny przewóz osób wykonywany w określonych odstępach czasu i po określonej sieci transportowej. W Gdyni za organizacje transportu zbiorowego odpowiada Zarząd Komunikacji Miejskiej. Jest in organizatorem komunikacji miejskiej (autobusowej, trolejbusowej i Tramwaju wodnego) i działa w oparciu o model komunikacji regulowanej z elementami konkurencji.

SAMOCHÓD

Krzysztof Romaski witojaska

Samochód

Badania ruchu wskazują, że samochód w mieście spędza ok. 95% czasu na parkingu, będąc w użyciu zaledwie przez 5% swojego życia.

ROWER

 DSC9571

Rower


Rower to najwspanialszy pojazd na świecie. Nie wymaga paliwa i nie zatruwa powietrza. Jest tak szybki, że podróżując nim, możesz wszędzie zdążyć.

PIESZY

pieszy

Pieszy

Pieszy to osoba znajdującą się poza pojazdem na drodze i niewykonującą na niej robót; za pieszego uważa się również osobę prowadzącą, ciągnącą lub pchającą rower, motorower, motocykl, wózek dziecięcy, podręczny lub inwalidzki, osobę poruszającą się w wózku inwalidzkim, a także osobę w wieku do 10 lat kierującą rowerem pod opieką osoby dorosłej.

BEZPIECZEŃSTWO

bezpieczenstwo

Bezpieczeństwo

Działania na rzecz poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego, podobnie jak w innych miastach odbywają się wielotorowo. W ramach finansowych możliwości modernizuje się niebezpieczne odcinki (np. przebudowa skrzyżowań, zwiększenie widoczności przejść dla pieszych, montaż barier energochłonnych) oraz buduje się nową, bezpieczną infrastrukturę uwzględniającą potrzeby nie tylko kierowców, ale pieszych i rowerzystów.

SUMP

sump

SUMP

Instrumentem pomocnym w realizacji polityki zrównoważonego transportu miejskiego jest Plan Zrównoważonego Transportu Miejskiego, czyli tzw. SUMP (ang. Sustainable Urban Mobility Plan). SUMP określa zestaw działań, które mają w efektywny sposób pomóc w rozwiązaniu problemów transportowych i w zrównoważony sposób zaspokoić potrzeby przemieszczania się ludzi i towarów w miastach.

TRISTAR

tristar

TRISTAR

Tristar – zintegrowany system inteligentnego sterowania ruchem drogowym w Trójmieście, który będzie ułatwiać przejazd i skracać czas przejazdu w aglomeracji. Dwa centra sterowania ruchem będą zlokalizowane w Gdańsku i Gdyni. Natężenie ruchu pojazdów będą śledzić setki kamer, czujników i pętli indukcyjnych.



SEGMENT - kampania „Odprowadzam sam”

Projekt SEGMENT ma uświadomić mieszkańcom Gdyni jak ich przyzwyczajenia transportowe wpływają na ruch drogowy i zanieczyszczenie środowiska oraz odpowiednio zachęcić do korzystania z bardziej efektywnych energetycznie i przyjaznych środowisku środków transportu. 

W ramach projektu SEGMENT Gmina Miasta Gdyni - Zarząd Dróg i Zieleni realizuje trzy odrębne kampanie marketingowe skierowane i dostosowane do następujących grup docelowych:

1) Uczniów I klas szkół podstawowych rozpoczynających szkołę podstawową i ich rodziców,
2) Osoby rozpoczynające nową pracę,
3) Rodziców noworodków (podróżujących z nimi do ośrodka zdrowia).

Zakładamy, że grupy znajdujące się w punktach zwrotnych w życiu są bardziej skłonne do zmiany swoich przyzwyczajeń transportowych.

Poniżej przedstawiamy kampanię marketingową skierowaną do rodziców.

segment9NOWI UCZNIOWIE

Naszą kampanię przeprowadzamy w 6 szkołach podstawowych:

  1. SP nr 6 przy ul. Cechowej 22
  2. SP nr 8 przy ul. Orłowskiej 27/33
  3. SP nr 17 przy ul. Grabowo 12
  4. SP nr 20 przy ul. Starodworcowej 36
  5. SP nr 26 przy ul. Tatrzańskiej 40
  6. SP nr 31 przy ul. Chylońskiej 227

"Nauczyciele zauważają zmianę przyzwyczajeń komunikacyjnych dzieci i ich rodziców. Zdecydowana większość rodziców stara się chociaż raz w tygodniu odprowadzać dzieci do szkoły piechotą."

W tej części kampanii zachęcamy do indywidualnego odprowadzania dzieci do szkoły przez rodziców.

O naszej kampanii informuje plakat "Pieszo do szkoły" wykorzystujący główne hasło „Nie bądź korek, zgaś motorek”. Został zaprojektowany z dużą ilością szczegółów i napisów, aby zwrócić uwagę, zachęcić do czytania, myślenia, zapamiętywania i działania. Uprzejmie prosimy o wywieszenie plakatów do 8 maja na terenie Państwa szkół.

Dla dzieci przygotowaliśmy gadżety wspomagające bezpieczeństwo dzieci w drodze do szkoły – kamizelki odblaskowe.

Dla rodziców, którzy pieszo odprowadzają dzieci do szkoły mamy drobne upominki – w wyznaczonych terminach przez dwa miesiące - kwiaty, herbatniki, kawę, herbatę lub czekoladki.
Aby zebrać dane ilu rodziców odprowadza dzieci do szkoły, przeprowadzamy badania ankietowe przed szkołami – odpowiednio przygotowani ankieterzy zapraszają rodziców do udziału w krótkiej ankiecie. Każdy rodzic, który potwierdzi, że odprowadził dziecko do szkoły idąc pieszo, zostanie „nagrodzony” drobnym, sympatycznym upominkiem.

Wszystkie pierwsze klasy szkół podstawowych biorących udział w naszej kampanii otrzymały po 2 szt. plakatu „Drzewko" o rozmiarze B1 wraz z naklejkami. Cały plakat jest bardzo kolorowy - z wyjątkiem drzewa szarego z powodu zanieczyszczeń. Dzieci, które chodzą pieszo do szkoły, pomogą sprawić, aby drzewko również stało się „żywe" naklejając nieduże naklejki w zielonym i brązowym kolorze.

"Akcja jak w szkołach jest bardzo fajnie oceniana, dzieci się mocno zaangażowały w projekt i bardzo mobilizują rodziców żeby z nimi chodzili na piechotę. Dzieci które mieszkają dalej wymuszają na rodzicach dojazd do szkoły autobusem a nie samochodem Rodzice dla dzieci robią wszystko i chodzą z nimi ;-) Akcja Drzewko naprawdę przynosi efekty."

“PIESZO DO SZKOŁY” PUDEŁKO NA KANAPKI DLA DZIECI CHODZĄCYCH PIESZO DO SZKOŁY

ODBLASKOWE KAMIZELKI I MASKOTKI

[zdjęcia i grafika: materiały ZDIZ]