Strona wykorzystuje pliki cookies, jeśli wyrażasz zgodę na używanie cookies, zostaną one zapisane w pamięci przeglądarki. W przypadku nie wyrażenia zgody nie jesteśmy w stanie zagwarantować pełnej funkcjonalności strony!


Jak opracować kampanię marketingową z wykorzystaniem segmentacji?

Drukuj

Opracowanie kampanii marketingowej dla wybranej grupy docelowej na przykładzie projektu SEGMENT w Gdyni.

Gdynia wybrała trzy następujące grupy docelowe, znajdujące się w "punktach zwrotnych w życiu":

  1. uczniów rozpoczynających szkołę podstawową i ich rodziców,
  2. osoby rozpoczynające nową pracę,
  3. rodziców noworodków podróżujących z nimi do ośrodka zdrowia.

Etapy opracowywania kampanii marketingowej – przykład rodziców dzieci szkolnych:

  1. Analiza wyników badań

Analiza wyników badań sklasyfikowała podróże dzieci do szkół podstawowych w Gdyni w następujące segmenty:

II. Wybór odpowiednich segmentów do kampanii marketingowej

Do kampanii marketingowej wybraliśmy „niezadowolonych kierowców", „świadomych wizerunku" oraz „rozważających kupno samochodu".

Grupy te wykazują potencjał do zmian swoich zachowań komunikacyjnych. Ponadto są odpowiednio duże, co uzasadnia kierowanie do nich kampanii marketingowej i istnieje wysokie prawdopodobieństwo dotarcia do nich z naszymi przekazami (Dwie pierwsze grupy wykazywały chęć do zredukowania użytku samochodu na rzecz częstszego chodzenia – będziemy więc zachęcać ich do pieszego odprowadzania dzieci do szkoły. Grupę „rozważających kupno samochodu" będziemy przekonywać, że samochód nie jest symbolem sukcesu.)

III.Opracowanie portretu profilowego (tzw. pen picture)

W celu ułatwienia pracy z wybranym segmentem tworzymy jego portret profilowy, nadając cechy całego segmentu jednej stworzonej przez nas osobie.

Przedstawiamy przykład „niezadowolonych kierowców": KASIA 

W celu „przybliżenia" powyższego opisu i łatwiejszego zapamiętania cech, które nadaliśmy naszej osobie warto wykonać portret „Kasi" w formie wyklejanki:

IV.Opracowanie briefu marketingowego

Kolejnym krokiem jest opracowanie briefu marketingowego, czyli należy odpowiedzieć na odpowiednio dobrane pytania mające na celu prawidłowe ukierunkowanie kampanii marketingowej (dobór odpowiednich przekazów efektywnymi narzędziami marketingowymi).

Przedstawiamy przykład „niezadowolonych kierowców":

V. Na podstawie marketing briefu i portretu profilowego możemy opracowywać już konkretne działania kampanii!!