Strona wykorzystuje pliki cookies, jeśli wyrażasz zgodę na używanie cookies, zostaną one zapisane w pamięci przeglądarki. W przypadku nie wyrażenia zgody nie jesteśmy w stanie zagwarantować pełnej funkcjonalności strony!

TRANSPORT ZBIOROWY

IMG 2711

Transport zbiorowy

Publiczny transport zbiorowy to powszechnie dostępny regularny przewóz osób wykonywany w określonych odstępach czasu i po określonej sieci transportowej. W Gdyni za organizacje transportu zbiorowego odpowiada Zarząd Komunikacji Miejskiej. Jest in organizatorem komunikacji miejskiej (autobusowej, trolejbusowej i Tramwaju wodnego) i działa w oparciu o model komunikacji regulowanej z elementami konkurencji.

SAMOCHÓD

Krzysztof Romaski witojaska

Samochód

Badania ruchu wskazują, że samochód w mieście spędza ok. 95% czasu na parkingu, będąc w użyciu zaledwie przez 5% swojego życia.

ROWER

 DSC9571

Rower


Rower to najwspanialszy pojazd na świecie. Nie wymaga paliwa i nie zatruwa powietrza. Jest tak szybki, że podróżując nim, możesz wszędzie zdążyć.

PIESZY

pieszy

Pieszy

Pieszy to osoba znajdującą się poza pojazdem na drodze i niewykonującą na niej robót; za pieszego uważa się również osobę prowadzącą, ciągnącą lub pchającą rower, motorower, motocykl, wózek dziecięcy, podręczny lub inwalidzki, osobę poruszającą się w wózku inwalidzkim, a także osobę w wieku do 10 lat kierującą rowerem pod opieką osoby dorosłej.

BEZPIECZEŃSTWO

bezpieczenstwo

Bezpieczeństwo

Działania na rzecz poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego, podobnie jak w innych miastach odbywają się wielotorowo. W ramach finansowych możliwości modernizuje się niebezpieczne odcinki (np. przebudowa skrzyżowań, zwiększenie widoczności przejść dla pieszych, montaż barier energochłonnych) oraz buduje się nową, bezpieczną infrastrukturę uwzględniającą potrzeby nie tylko kierowców, ale pieszych i rowerzystów.

SUMP

sump

SUMP

Instrumentem pomocnym w realizacji polityki zrównoważonego transportu miejskiego jest Plan Zrównoważonego Transportu Miejskiego, czyli tzw. SUMP (ang. Sustainable Urban Mobility Plan). SUMP określa zestaw działań, które mają w efektywny sposób pomóc w rozwiązaniu problemów transportowych i w zrównoważony sposób zaspokoić potrzeby przemieszczania się ludzi i towarów w miastach.

TRISTAR

tristar

TRISTAR

Tristar – zintegrowany system inteligentnego sterowania ruchem drogowym w Trójmieście, który będzie ułatwiać przejazd i skracać czas przejazdu w aglomeracji. Dwa centra sterowania ruchem będą zlokalizowane w Gdańsku i Gdyni. Natężenie ruchu pojazdów będą śledzić setki kamer, czujników i pętli indukcyjnych.

Kategorie:
Zamknji sliderOtwórz slider


Zmiany w ruchu na ul. Świętojańskiej w dniach 16-17 maja

Gmina Miasta Gdyni realizuje projekt unijny CIVITAS DYN@MO, w ramach którego podejmowane są działania związane z równoważeniem mobilności. Jednym z zadań projektu jest utworzenie pierwszej w mieście „strefy pieszej", a obok Al. Jana Pawła II i ul. Starowiejskiej, wśród rozpatrywanych pod tym kątem ulic znalazła się także ul. Świętojańska. Możliwość utworzenia strefy ograniczonego ruchu samochodowego na ul. Świętojańskiej będzie testowana w dniach 16 i 17 maja, na odcinku od Al. Marszałka Józefa Piłsudskiego do ul. 10 Lutego.

W związku z działaniami podejmowanymi w ramach wspomnianego zadania prosimy, by w dniach 16 i 17 maja odwiedzający ul. Świętojańską przyszli lub przyjechali na ulicę rowerem, czy też skorzystali z transportu zbiorowego. Ograniczenie ruchu samochodowego na najczęściej uczęszczanej gdyńskiej ulicy pomoże określić zasadność wdrożenia zmian, mających na celu zwiększenie ruchu pieszego na ul. Świętojańskiej i uatrakcyjnienie tej przestrzeni publicznej.

Osobom, które nie mają możliwości dotarcia na majowe atrakcje, takie jak Nocy Muzeów 2015 oraz Festiwal Dronów inaczej niż własnym samochodem, poleca się korzystanie dla celów transportowych z ul. Władysława IV, która stanowi wygodną i bezpieczną alternatywę dla ul. Świętojańskiej.

[zdjęcia: ZDiZ Gdynia]

 

  • Byłem tego dnia na Świętojańskiej na rowerze i nie zauważyłem różnicy między zwykłym dniem na tej drodze. Nikt z kierowców nie zwracał uwagi na te tablice informacyjne, wszyscy jechali jak zwykle przez Świętojańską. Swoją drogą nie dziwię się im, bo tablica od strony Piłsudskiego była zawieszona tak, że raczej nikt ich nie mógł dokładnie przeczytać z jadącego samochodu. Nie było tęż szans, żeby ktoś z pieszych odważył się testować tą strefę. Zupełnie nie rozumiem, na czym ten test miał polegać? Miałem nadzieję, że ulica będzie zamknięta z obu stron chociaż na czas weekendu i wtedy faktycznie można sprawdzić jaki to ma wpływ na ruch w mieście, ale tak?
    Widziałem też ludzi liczących samochody. Z tego co czytałem, wynik miał być porównany z liczbą samochodów w któryś z kolejnych weekendów, już bez tych teoretycznych ograniczeń. W zaistniałej sytuacji zdziwiłbym się, jeśli ta liczba w ogóle by się czymś różniła. Zupełnie nie rozumiem, na czym ten test miał polegać.

    około 9 lat(a) temu
lub zaloguj się przez: