Strona wykorzystuje pliki cookies, jeśli wyrażasz zgodę na używanie cookies, zostaną one zapisane w pamięci przeglądarki. W przypadku nie wyrażenia zgody nie jesteśmy w stanie zagwarantować pełnej funkcjonalności strony!
kontakt-mobilnagdyniao-nas
facebooktwitterPinterest
logowanie-buttonrejestracja-button

TRANSPORT ZBIOROWY

IMG 2711

Transport zbiorowy

Publiczny transport zbiorowy to powszechnie dostępny regularny przewóz osób wykonywany w określonych odstępach czasu i po określonej sieci transportowej. W Gdyni za organizacje transportu zbiorowego odpowiada Zarząd Komunikacji Miejskiej. Jest in organizatorem komunikacji miejskiej (autobusowej, trolejbusowej i Tramwaju wodnego) i działa w oparciu o model komunikacji regulowanej z elementami konkurencji.

SAMOCHÓD

Krzysztof Romaski witojaska

Samochód

Badania ruchu wskazują, że samochód w mieście spędza ok. 95% czasu na parkingu, będąc w użyciu zaledwie przez 5% swojego życia.

ROWER

 DSC9571

Rower


Rower to najwspanialszy pojazd na świecie. Nie wymaga paliwa i nie zatruwa powietrza. Jest tak szybki, że podróżując nim, możesz wszędzie zdążyć.

PIESZY

pieszy

Pieszy

Pieszy to osoba znajdującą się poza pojazdem na drodze i niewykonującą na niej robót; za pieszego uważa się również osobę prowadzącą, ciągnącą lub pchającą rower, motorower, motocykl, wózek dziecięcy, podręczny lub inwalidzki, osobę poruszającą się w wózku inwalidzkim, a także osobę w wieku do 10 lat kierującą rowerem pod opieką osoby dorosłej.

BEZPIECZEŃSTWO

bezpieczenstwo

Bezpieczeństwo

Działania na rzecz poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego, podobnie jak w innych miastach odbywają się wielotorowo. W ramach finansowych możliwości modernizuje się niebezpieczne odcinki (np. przebudowa skrzyżowań, zwiększenie widoczności przejść dla pieszych, montaż barier energochłonnych) oraz buduje się nową, bezpieczną infrastrukturę uwzględniającą potrzeby nie tylko kierowców, ale pieszych i rowerzystów.

SUMP

sump

SUMP

Instrumentem pomocnym w realizacji polityki zrównoważonego transportu miejskiego jest Plan Zrównoważonego Transportu Miejskiego, czyli tzw. SUMP (ang. Sustainable Urban Mobility Plan). SUMP określa zestaw działań, które mają w efektywny sposób pomóc w rozwiązaniu problemów transportowych i w zrównoważony sposób zaspokoić potrzeby przemieszczania się ludzi i towarów w miastach.

TRISTAR

tristar

TRISTAR

Tristar – zintegrowany system inteligentnego sterowania ruchem drogowym w Trójmieście, który będzie ułatwiać przejazd i skracać czas przejazdu w aglomeracji. Dwa centra sterowania ruchem będą zlokalizowane w Gdańsku i Gdyni. Natężenie ruchu pojazdów będą śledzić setki kamer, czujników i pętli indukcyjnych.

Kategorie:
Zamknji sliderOtwórz slider


Nowa polityka poprawy bezpieczeństwa pieszych w Austrii

Fotolia 47603246 Subscription Monthly M

Nowa polityka na rzecz poprawy bezpieczeństwa pieszych w Austrii została zainaugurowana w Wiedniu. Podaje ona szereg konkretnych zaleceń dla austriackich władz lokalnych i planistów.

Mimo tendencji spadkowej, w ubiegłym roku w Austrii zginęło 71 pieszych, a 4129 zostało rannych w wypadkach.

 Austriacy wychodzą z założenia, że wszelkie środki, które zwiększają bezpieczeństwo niechronionych użytkowników dróg, a więc pomagają zapobiegać wypadkom, są szczególnie ważne. Wg obranej polityki, nowe wytyczne dla ruchu pieszego powinny uprościć codzienne życie pieszych i przyczynić się do ich ochrony.

Zgodnie z zaleceniami, przestrzenie publiczne muszą być zaprojektowane tak, aby były dostępne i użyteczne dla osób z wadami wzroku i niepełnosprawnych. Wystarczająco szerokie chodniki, urządzenia brd na przejściach, strefy ruchu pieszego i odpowiednie oświetlenie są głównymi elementami nowego planowania. Choć propozycje, przygotowane przez 27 austriackich planistów i ekspertów ruchu nie są jeszcze wiążące, wykazują one konieczność działań na rzecz poprawy bezpieczeństwa pieszych.

Przykładowe zapisy nowej polityki:

  • Wszystkie znaki drogowe na chodniku muszą znajdować się w obszarze światła dla pieszych, na wysokości nie niższej niż 2,2 m.
  • Znaki drogowe, które są w zasięgu pieszych nie mogą mieć ostrych krawędzi i powinny mieć możliwość ich dotykowej identyfikacji dla osób niewidomych i niedowidzących. To samo odnosi się także do skrzynek pocztowych, automatów.
  • Przeszkody na powierzchni dla pieszych (znaki drogowe pionowe, hydranty, słupki, itp.), muszą być oznaczone w kolorze kontrastowym (co najmniej dwa kolory), i powinny mieć minimalną wysokość 0,9 m.
  • Chodniki powinny mieć szerokość co najmniej 2,0 m. Minimalna szerokość chodnika wynoszącza 1,5 m może mieć zastosowanie tylko na ulicach o małym natężeniu ruchu pieszego.
  • Przejścia dla pieszych z sygnalizacją powinny być budowane na wszystkich ulicach o więcej niż 1 pasie ruchu w każdym kierunku, poza obszarzem zabudowanym, tam gdzie jest niedostateczna widoczność, gdzie prędkość rzeczywista jest większa niż 55 km/h. 

[Zdjęcie: fotolia.pl]

  • Brak komentarzy
lub zaloguj się przez: