Maj miesiącem wrażliwości
W maju 2017 r. w Gdyni zostanie zainaugurowana kampania społeczna pod nazwą „Wchodzę – zawsze jest jakieś wejście”.
Kampania ma pokazywać, że każdy powinien mieć możliwość uczestniczenia w życiu społecznym na wszystkich jego szczeblach, a niepełnosprawność nie może być powodem gorszego traktowania, pozbawiania lub ograniczania dostępu np. do edukacji, pracy, ogólnodostępnych usług, wsparcia społecznego czy życia kulturalnego. Maj zostanie ogłoszony miesiącem wrażliwości.
W maju w mieście odbędą się imprezy pod hasłem kampanii, m.in. happening Gdyńskiego Poruszenia dla osób z niepełnosprawnościami. Wolontariusze z Centrum Współpracy Młodzieży dotrą do gdyńskich lokali gastronomicznych, handlowych zostawiając naklejki w tych, których właściciele identyfikują się akcją. Dodatkowo wolontariusze Centrum Współpracy Młodzieży w wybranej szkole podstawowej, gimnazjum i przedszkolu zrealizują warsztaty edukacyjne dotyczące niepełnosprawności. W Gdyńskim Centrum Filmowym przed projekcją wybranych filmów będzie emitowany film z kampanii. Hasłem kampanii zostaną oklejone gdyńskie trolejbusy.
W ramach kampanii powstały trzy animacje promujące dostępność przestrzeni publicznej oraz aktywność osób z niepełnosprawnościami. Opracowane zostały plakaty, ulotki informacyjne i przypinki. Zostanie uruchomiona strona internetowa www.gdynia.pl/wchodze, która będzie zawierała informacje o aktualnych wydarzeniach.
W partnerstwie z dyrektorem Gdyńskiego Centrum Filmowego zostanie ogłoszony konkurs na scenariusz, w oparciu o który powstanie kolejna animacja w ramach kampanii.
Komentarze