Strona wykorzystuje pliki cookies, jeśli wyrażasz zgodę na używanie cookies, zostaną one zapisane w pamięci przeglądarki. W przypadku nie wyrażenia zgody nie jesteśmy w stanie zagwarantować pełnej funkcjonalności strony!
kontakt-mobilnagdyniao-nas
facebooktwitterPinterest
logowanie-buttonrejestracja-button

TRANSPORT ZBIOROWY

IMG 2711

Transport zbiorowy

Publiczny transport zbiorowy to powszechnie dostępny regularny przewóz osób wykonywany w określonych odstępach czasu i po określonej sieci transportowej. W Gdyni za organizacje transportu zbiorowego odpowiada Zarząd Komunikacji Miejskiej. Jest in organizatorem komunikacji miejskiej (autobusowej, trolejbusowej i Tramwaju wodnego) i działa w oparciu o model komunikacji regulowanej z elementami konkurencji.

SAMOCHÓD

Krzysztof Romaski witojaska

Samochód

Badania ruchu wskazują, że samochód w mieście spędza ok. 95% czasu na parkingu, będąc w użyciu zaledwie przez 5% swojego życia.

ROWER

 DSC9571

Rower


Rower to najwspanialszy pojazd na świecie. Nie wymaga paliwa i nie zatruwa powietrza. Jest tak szybki, że podróżując nim, możesz wszędzie zdążyć.

PIESZY

pieszy

Pieszy

Pieszy to osoba znajdującą się poza pojazdem na drodze i niewykonującą na niej robót; za pieszego uważa się również osobę prowadzącą, ciągnącą lub pchającą rower, motorower, motocykl, wózek dziecięcy, podręczny lub inwalidzki, osobę poruszającą się w wózku inwalidzkim, a także osobę w wieku do 10 lat kierującą rowerem pod opieką osoby dorosłej.

BEZPIECZEŃSTWO

bezpieczenstwo

Bezpieczeństwo

Działania na rzecz poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego, podobnie jak w innych miastach odbywają się wielotorowo. W ramach finansowych możliwości modernizuje się niebezpieczne odcinki (np. przebudowa skrzyżowań, zwiększenie widoczności przejść dla pieszych, montaż barier energochłonnych) oraz buduje się nową, bezpieczną infrastrukturę uwzględniającą potrzeby nie tylko kierowców, ale pieszych i rowerzystów.

SUMP

sump

SUMP

Instrumentem pomocnym w realizacji polityki zrównoważonego transportu miejskiego jest Plan Zrównoważonego Transportu Miejskiego, czyli tzw. SUMP (ang. Sustainable Urban Mobility Plan). SUMP określa zestaw działań, które mają w efektywny sposób pomóc w rozwiązaniu problemów transportowych i w zrównoważony sposób zaspokoić potrzeby przemieszczania się ludzi i towarów w miastach.

TRISTAR

tristar

TRISTAR

Tristar – zintegrowany system inteligentnego sterowania ruchem drogowym w Trójmieście, który będzie ułatwiać przejazd i skracać czas przejazdu w aglomeracji. Dwa centra sterowania ruchem będą zlokalizowane w Gdańsku i Gdyni. Natężenie ruchu pojazdów będą śledzić setki kamer, czujników i pętli indukcyjnych.

Kategorie:
Zamknji sliderOtwórz slider


Podsumowanie ankiet po kampanii "Odprowadzam Sam"

       W roku 2017 kampania „Odprowadzam Sam” odbyła się już po raz piąty! Tym razem w kampanii udział wzięło aż 47 placówek, w tym 32 przedszkola publiczne oraz 15 szkół podstawowych. Do udziału w akcji zgłosiły się 184 grupy, 4 336 dzieci.

Celem kampanii było:

  1. zwiększanie świadomości dzieci, a przede wszystkim rodziców o potrzebie zwracania uwagi na bezpieczeństwo dzieci, zarówno w wieku przedszkolnym jak i szkolnym, w codziennych podróżach do placówek;
  2. działanie edukacyjne z zakresu bezpieczeństwa ruchu drogowego;
  3. zachęcanie rodziców do prowadzenia zdrowego trybu życia poprzez regularne odprowadzenie dzieci do przedszkoli/szkół.
  4. zmniejszanie ruchu samochodowego w okolicach gdyńskich placówek, co również składa się na poprawę warunków środowiskowych, zmniejszając tym samym ingerencję spalin we wdychanym powietrzu.

Istotnym elementem całej kampanii „Odprowadzam Sam” było przeprowadzenie ankiet w każdej ze zgłoszonych grup. Ankiety odbyły się w dwóch turach: pierwsza część przed rozpoczęciem kampanii (20-31.03.2017r.) a druga zaraz przed zakończeniem kampanii (12-16.06.2017r.) i dotyczyły badań na temat zmian zachowań podczas podróży do placówek.

Jak można zauważyc na powyższych wykresach kołowych, tendencje transportowe uczestników kampanii zmieniły się w sposób znaczący i zauważalny. Liczba osób dowożących dzieci do przedszkoli czy "zerówek" zmalał w sumie o 20%, jednocześnie udział aktywnych środków transportu wzrósł o 18%.

Poniżej można znaleźć odpowiedzi na poszczególne pytania:

Różnica w liczbie pieszych jest nieznaczna, kampania miała na celu promocję aktywnego transportu na trasie dom-przedszkole/szkoła, jak można zauważyć na wykresie poniżej, większość rodziców postawiła na aktywny transport.

Liczba osób przyjeżdżających na hulajnodze lub rowerem znacznie się zwiększyła.

 

Podobnie jak w przypadku pieszych, niewiele osób dojeżdżających do placówek przy użyciu komunikacji miejskiej zmieniło swoje transportowe przyzwyczajenia.

Największy sukces kampanii pokazują dwa ostatnie wykresy. Podczas kampanii znacznie zmniejszyła się liczba samochodów w okolicach przedszkoli i szkół podstawowych. Powoduje to pozytywny wpływ na ekologię i bezpieczeństwo najmłodszych.

Serdecznie dziękujemy uczestnikom za udział w kampanii, zachęcamy do wzięcia urziału w przyszłych edycjach Kampanii "Odprowadzam Sam"!

  • Brak komentarzy
lub zaloguj się przez: