Strona wykorzystuje pliki cookies, jeśli wyrażasz zgodę na używanie cookies, zostaną one zapisane w pamięci przeglądarki. W przypadku nie wyrażenia zgody nie jesteśmy w stanie zagwarantować pełnej funkcjonalności strony!

TRANSPORT ZBIOROWY

IMG 2711

Transport zbiorowy

Publiczny transport zbiorowy to powszechnie dostępny regularny przewóz osób wykonywany w określonych odstępach czasu i po określonej sieci transportowej. W Gdyni za organizacje transportu zbiorowego odpowiada Zarząd Komunikacji Miejskiej. Jest in organizatorem komunikacji miejskiej (autobusowej, trolejbusowej i Tramwaju wodnego) i działa w oparciu o model komunikacji regulowanej z elementami konkurencji.

SAMOCHÓD

Krzysztof Romaski witojaska

Samochód

Badania ruchu wskazują, że samochód w mieście spędza ok. 95% czasu na parkingu, będąc w użyciu zaledwie przez 5% swojego życia.

ROWER

 DSC9571

Rower


Rower to najwspanialszy pojazd na świecie. Nie wymaga paliwa i nie zatruwa powietrza. Jest tak szybki, że podróżując nim, możesz wszędzie zdążyć.

PIESZY

pieszy

Pieszy

Pieszy to osoba znajdującą się poza pojazdem na drodze i niewykonującą na niej robót; za pieszego uważa się również osobę prowadzącą, ciągnącą lub pchającą rower, motorower, motocykl, wózek dziecięcy, podręczny lub inwalidzki, osobę poruszającą się w wózku inwalidzkim, a także osobę w wieku do 10 lat kierującą rowerem pod opieką osoby dorosłej.

BEZPIECZEŃSTWO

bezpieczenstwo

Bezpieczeństwo

Działania na rzecz poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego, podobnie jak w innych miastach odbywają się wielotorowo. W ramach finansowych możliwości modernizuje się niebezpieczne odcinki (np. przebudowa skrzyżowań, zwiększenie widoczności przejść dla pieszych, montaż barier energochłonnych) oraz buduje się nową, bezpieczną infrastrukturę uwzględniającą potrzeby nie tylko kierowców, ale pieszych i rowerzystów.

SUMP

sump

SUMP

Instrumentem pomocnym w realizacji polityki zrównoważonego transportu miejskiego jest Plan Zrównoważonego Transportu Miejskiego, czyli tzw. SUMP (ang. Sustainable Urban Mobility Plan). SUMP określa zestaw działań, które mają w efektywny sposób pomóc w rozwiązaniu problemów transportowych i w zrównoważony sposób zaspokoić potrzeby przemieszczania się ludzi i towarów w miastach.

TRISTAR

tristar

TRISTAR

Tristar – zintegrowany system inteligentnego sterowania ruchem drogowym w Trójmieście, który będzie ułatwiać przejazd i skracać czas przejazdu w aglomeracji. Dwa centra sterowania ruchem będą zlokalizowane w Gdańsku i Gdyni. Natężenie ruchu pojazdów będą śledzić setki kamer, czujników i pętli indukcyjnych.

Kategorie:
Zamknji sliderOtwórz slider


"Wyścig przez Polskę"

800x330

Od 14 kwietnia do 5 czerwca, V klasy gdyńskich szkół podstawowych uczestniczyły w konkursie „Wyścig przez Polskę”, który został zorganizowany w ramach projektu unijnego CIVITAS DYN@MO (DYNamic citizens @ctive for sustainable MObility).

Konkurs miał charakter edukacyjno-promocyjny, a jego celem było zachęcenie młodzieży do regularnego chodzenia i jeżdżenia na rowerze do szkoły, jak również promowanie aktywnego stylu życia.

Odsłony: 5543 Komentarz (0)

Czytaj więcej

Czym jest shared space?

Fotolia 59578465 Subscription Monthly M

Pojęcie „shared space” coraz częściej pojawia się, gdy mowa jest o planowaniu przestrzennym europejskich miast. Tłumacząc dosłownie, „shared space” to przestrzeń „współdzielona” - przestrzeń, która pozwala na jednoczesne poruszanie się w niej pieszych, rowerzystów, kierowców samochodów czy pojazdów transportu zbiorowego i dzięki temu wprowadzająca znaczne uspokojenie ruchu.

Odsłony: 5398 Komentarz (0)

Czytaj więcej

Badanie preferencji w zakresie organizacji ruchu na Świętojańskiej zakończone - wyniki wkrótce

W dniach od 5 do 20 marca 2014 r., na stronie Mobilna Gdynia przeprowadziliśmy ankietę dotyczącą preferencji mieszkańców w zakresie organizacji ruchu na ulicy Świętojańskiej. Łącznie zebraliśmy 2603 odpowiedzi poprzez formularz online zamieszczony na stronie. Dodatkowo, przeprowadzone zostały 134 bezpośrednie wywiady z mieszkańcami na ulicy Świętojańskiej. Badanie zrealizowane zostało w ramach projektu CIVITAS DYN@MO (G1.3 Strefy piesze i zarządzanie mobilnością). Wyniki przedstawimy już wkrótce na www.mobilnagdynia.pl.

Serdecznie dziękujemy za wzięcie udziału w badaniu i mamy nadzieję, że podzielą się Państwo z nami swoją opinią również przy okazji kolejnych ankiet.

Odsłony: 22087 Komentarz (1)

Skwer bez samochodów?

Skwer Kościuszki

We wrześniu 2013 r., Uniwersytet Gdański przeprowadził badania ankietowe wśród osób odwiedzających gdyński Skwer Kościuszki, w zakresie ich preferencji dotyczących utworzenia stref pieszych w Gdyni.

Odsłony: 3243 Komentarz (1)

Czytaj więcej

Więcej artykułów…