Strona wykorzystuje pliki cookies, jeśli wyrażasz zgodę na używanie cookies, zostaną one zapisane w pamięci przeglądarki. W przypadku nie wyrażenia zgody nie jesteśmy w stanie zagwarantować pełnej funkcjonalności strony!

TRANSPORT ZBIOROWY

IMG 2711

Transport zbiorowy

Publiczny transport zbiorowy to powszechnie dostępny regularny przewóz osób wykonywany w określonych odstępach czasu i po określonej sieci transportowej. W Gdyni za organizacje transportu zbiorowego odpowiada Zarząd Komunikacji Miejskiej. Jest in organizatorem komunikacji miejskiej (autobusowej, trolejbusowej i Tramwaju wodnego) i działa w oparciu o model komunikacji regulowanej z elementami konkurencji.

SAMOCHÓD

Krzysztof Romaski witojaska

Samochód

Badania ruchu wskazują, że samochód w mieście spędza ok. 95% czasu na parkingu, będąc w użyciu zaledwie przez 5% swojego życia.

ROWER

 DSC9571

Rower


Rower to najwspanialszy pojazd na świecie. Nie wymaga paliwa i nie zatruwa powietrza. Jest tak szybki, że podróżując nim, możesz wszędzie zdążyć.

PIESZY

pieszy

Pieszy

Pieszy to osoba znajdującą się poza pojazdem na drodze i niewykonującą na niej robót; za pieszego uważa się również osobę prowadzącą, ciągnącą lub pchającą rower, motorower, motocykl, wózek dziecięcy, podręczny lub inwalidzki, osobę poruszającą się w wózku inwalidzkim, a także osobę w wieku do 10 lat kierującą rowerem pod opieką osoby dorosłej.

BEZPIECZEŃSTWO

bezpieczenstwo

Bezpieczeństwo

Działania na rzecz poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego, podobnie jak w innych miastach odbywają się wielotorowo. W ramach finansowych możliwości modernizuje się niebezpieczne odcinki (np. przebudowa skrzyżowań, zwiększenie widoczności przejść dla pieszych, montaż barier energochłonnych) oraz buduje się nową, bezpieczną infrastrukturę uwzględniającą potrzeby nie tylko kierowców, ale pieszych i rowerzystów.

SUMP

sump

SUMP

Instrumentem pomocnym w realizacji polityki zrównoważonego transportu miejskiego jest Plan Zrównoważonego Transportu Miejskiego, czyli tzw. SUMP (ang. Sustainable Urban Mobility Plan). SUMP określa zestaw działań, które mają w efektywny sposób pomóc w rozwiązaniu problemów transportowych i w zrównoważony sposób zaspokoić potrzeby przemieszczania się ludzi i towarów w miastach.

TRISTAR

tristar

TRISTAR

Tristar – zintegrowany system inteligentnego sterowania ruchem drogowym w Trójmieście, który będzie ułatwiać przejazd i skracać czas przejazdu w aglomeracji. Dwa centra sterowania ruchem będą zlokalizowane w Gdańsku i Gdyni. Natężenie ruchu pojazdów będą śledzić setki kamer, czujników i pętli indukcyjnych.

Kategorie:
Zamknji sliderOtwórz slider


Prowadnice rowerowe. W Gdyni jest ich coraz więcej

Prowadnica

W Gdyni sukcesywnie powstają nowe pasy rowerowe umożliwiające swobodne i bezpieczne poruszanie się cyklistów po mieście. A co, gdy trzeba zsiąść z roweru, aby wprowadzić go pod górę lub po schodach? Z pomocą przychodzą specjalne prowadnice, których cały czas w naszym mieście przybywa.

Jazda na rowerze w Gdyni jest coraz przyjemniejsza i bezpieczniejsza. Powstają nowe pasy, dzięki którym miłośnicy jazdy na dwóch kółkach mogą swobodnie poruszać się po mieście oraz drogi rowerowe, które stanowią element międzynarodowej trasy R-10, czyli Nadmorskiego Szlaku Hanzeatyckiego. Nie tak dawno wprowadzone zostały rowery towarowe cargo, a w niedługiej przyszłości na gdyńskie ulice wyjadą rowery systemu metropolitalnego Mevo. Istnieją również inne udogodnienia, o których nie wszyscy wiedzą. Prowadnice, czyli specjalne rynny zainstalowane przy schodach.

- Są to prowadnice, po których można wprowadzać i sprowadzać rowery. To znacznie wygodniejsze rozwiązanie od dźwigania i wnoszenia rowerów na rękach. Stosowane są w miejscach o dużych nachyleniach lub tam, gdzie nie ma możliwości podjazdu w łagodniejszy sposób – wyjaśnia Jakub Furkal, pełnomocnik prezydenta Gdyni ds. komunikacji rowerowej.

Schody i prowadnice rowerowe w parku Kolibki na granicy Gdyni i Sopotu, przy ujściu potoku Swelina, przeszły gruntowny remont. Wymienione na nowe zostały również poręcze oraz prowadnice rowerowe. Te ostatnie dodatkowo pokryto specjalną żywicą, aby koła rowerów nie ześlizgiwały się. Ziemia u podnóża schodów została wyprofilowana. Remont wykonał Zarząd Dróg i Zieleni w Gdyni za kwotę ok. 40 tys. zł.

Dla wygody rowerzystów, na wniosek rady dzielnicy Mały Kack, prowadnice zyskały również schody prowadzące od ul. Przemyskiej do Szkoły Podstawowej nr 13. Metalowe, z antypoślizgową nawierzchnią i malowane wytrzymałą, trzyskładnikową farbą kosztowały 7 tys. zł.

W planach jest montaż kolejnych prowadnic - tym razem w Orłowie na kładce nad torami kolejowymi. Realizacja tego zadania uzależniona jest od możliwości PKP.

Źródło: gdynia.pl

Fot. J. Furkal 

  • Brak komentarzy
lub zaloguj się przez: