Strona wykorzystuje pliki cookies, jeśli wyrażasz zgodę na używanie cookies, zostaną one zapisane w pamięci przeglądarki. W przypadku nie wyrażenia zgody nie jesteśmy w stanie zagwarantować pełnej funkcjonalności strony!

TRANSPORT ZBIOROWY

IMG 2711

Transport zbiorowy

Publiczny transport zbiorowy to powszechnie dostępny regularny przewóz osób wykonywany w określonych odstępach czasu i po określonej sieci transportowej. W Gdyni za organizacje transportu zbiorowego odpowiada Zarząd Komunikacji Miejskiej. Jest in organizatorem komunikacji miejskiej (autobusowej, trolejbusowej i Tramwaju wodnego) i działa w oparciu o model komunikacji regulowanej z elementami konkurencji.

SAMOCHÓD

Krzysztof Romaski witojaska

Samochód

Badania ruchu wskazują, że samochód w mieście spędza ok. 95% czasu na parkingu, będąc w użyciu zaledwie przez 5% swojego życia.

ROWER

 DSC9571

Rower


Rower to najwspanialszy pojazd na świecie. Nie wymaga paliwa i nie zatruwa powietrza. Jest tak szybki, że podróżując nim, możesz wszędzie zdążyć.

PIESZY

pieszy

Pieszy

Pieszy to osoba znajdującą się poza pojazdem na drodze i niewykonującą na niej robót; za pieszego uważa się również osobę prowadzącą, ciągnącą lub pchającą rower, motorower, motocykl, wózek dziecięcy, podręczny lub inwalidzki, osobę poruszającą się w wózku inwalidzkim, a także osobę w wieku do 10 lat kierującą rowerem pod opieką osoby dorosłej.

BEZPIECZEŃSTWO

bezpieczenstwo

Bezpieczeństwo

Działania na rzecz poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego, podobnie jak w innych miastach odbywają się wielotorowo. W ramach finansowych możliwości modernizuje się niebezpieczne odcinki (np. przebudowa skrzyżowań, zwiększenie widoczności przejść dla pieszych, montaż barier energochłonnych) oraz buduje się nową, bezpieczną infrastrukturę uwzględniającą potrzeby nie tylko kierowców, ale pieszych i rowerzystów.

SUMP

sump

SUMP

Instrumentem pomocnym w realizacji polityki zrównoważonego transportu miejskiego jest Plan Zrównoważonego Transportu Miejskiego, czyli tzw. SUMP (ang. Sustainable Urban Mobility Plan). SUMP określa zestaw działań, które mają w efektywny sposób pomóc w rozwiązaniu problemów transportowych i w zrównoważony sposób zaspokoić potrzeby przemieszczania się ludzi i towarów w miastach.

TRISTAR

tristar

TRISTAR

Tristar – zintegrowany system inteligentnego sterowania ruchem drogowym w Trójmieście, który będzie ułatwiać przejazd i skracać czas przejazdu w aglomeracji. Dwa centra sterowania ruchem będą zlokalizowane w Gdańsku i Gdyni. Natężenie ruchu pojazdów będą śledzić setki kamer, czujników i pętli indukcyjnych.

Kategorie:
Zamknji sliderOtwórz slider


Nowe drogi rowerowe w ważnych punktach miasta

9288082c23c9e278f4766dcc23ca39e7

Przybliża się realizacja ważnych inwestycji rowerowych w strategicznych punktach miasta. Chodzi o budowę trzech fragmentów drogi rowerowej: w obrębie Wzgórza Św. Maksymiliana, w Śródmieściu na ul. 10 Lutego i Władysława IV oraz przy Uniwersytecie Morskim. Poznaliśmy właśnie firmy, które stanęły do przetargu dotyczącego wykonania dokumentacji projektowo-kosztorysowej.

Inwestycja zakłada budowę trzech dróg rowerowych w ważnych miejscach Gdyni. Nowe ścieżki dla rowerzystów powstaną w obrębie Wzgórza Św. Maksymiliana na ul. Władysława IV i alejach Zwycięstwa i Piłsudskiego, przy Uniwersytecie Morskim oraz na ul. 10 Lutego i Władysława IV na odcinku od ul. Szkolnej do ul. Armii Krajowej.

- Dalsza rozbudowa spójnej infrastruktury ułatwiającej bezproblemowy przejazd rowerem przez całe miasto jest najlepszym sposobem na zachęcenie mieszkańców Gdyni do jazdy na rowerze. Dbanie o zwiększenie dostępnych opcji zrównoważonego transportu wpływa pozytywnie na poprawę jakości życia wszystkich mieszkańców miasta – mówi Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni ds. rozwoju.

Budowa ścieżki rowerowej w ul. 10 Lutego oraz Władysława IV pozwoli spiąć system dróg rowerowych w Śródmieściu. Przebudowa ścieżki rowerowej w okolicach Węzła Wzgórze – wpłynie na komfort i bezpieczeństwo przejazdu. Modernizacja ścieżki rowerowej w ul. Morskiej jest przeprowadzana w porozumieniu z Uniwersytetem Morskim i ma zostać wybudowana przed obchodami 100-lecia istnienia uczelni. Z docelowej inwestycji ścieżek rowerowych skorzystają również piesi, ponieważ w planach jest również przebudowa istniejących chodników.

- To kolejny etap rozwoju tras rowerowych w Gdyni. Przebudowa dróg w tych rejonach jest niezbędna, by poprawić bezpieczeństwo i zachęcić do przesiadki na rower. Dzięki tym projektom poprawi się spójność tras rowerowych w centrum miasta. Słowem – łatamy pourywane odcinki – wyjaśnia Jakub Furkal, pełnomocnik prezydenta Gdyni ds. komunikacji rowerowej.

W Zarządzie Dróg i Zieleni w Gdyni odbyło się otwarcie postępowania przetargowego dotyczącego zadania pn. „Wykonanie dokumentacji projektowo-kosztorysowej przebudowy wybranych dróg w Gdyni w zakresie drogi rowerowej i chodnika". Do przetargu stanęły dwie firmy – URBAN MEDIA z Warszawy oraz Maxprojekt z Gdyni. Obecnie trwa weryfikacja ofert, po której wyłoniony zostanie wykonawca zadania.

Autor: P. Kukla
Źródło: gdynia.pl 

  • Brak komentarzy
lub zaloguj się przez: