Strona wykorzystuje pliki cookies, jeśli wyrażasz zgodę na używanie cookies, zostaną one zapisane w pamięci przeglądarki. W przypadku nie wyrażenia zgody nie jesteśmy w stanie zagwarantować pełnej funkcjonalności strony!

TRANSPORT ZBIOROWY

IMG 2711

Transport zbiorowy

Publiczny transport zbiorowy to powszechnie dostępny regularny przewóz osób wykonywany w określonych odstępach czasu i po określonej sieci transportowej. W Gdyni za organizacje transportu zbiorowego odpowiada Zarząd Komunikacji Miejskiej. Jest in organizatorem komunikacji miejskiej (autobusowej, trolejbusowej i Tramwaju wodnego) i działa w oparciu o model komunikacji regulowanej z elementami konkurencji.

SAMOCHÓD

Krzysztof Romaski witojaska

Samochód

Badania ruchu wskazują, że samochód w mieście spędza ok. 95% czasu na parkingu, będąc w użyciu zaledwie przez 5% swojego życia.

ROWER

 DSC9571

Rower


Rower to najwspanialszy pojazd na świecie. Nie wymaga paliwa i nie zatruwa powietrza. Jest tak szybki, że podróżując nim, możesz wszędzie zdążyć.

PIESZY

pieszy

Pieszy

Pieszy to osoba znajdującą się poza pojazdem na drodze i niewykonującą na niej robót; za pieszego uważa się również osobę prowadzącą, ciągnącą lub pchającą rower, motorower, motocykl, wózek dziecięcy, podręczny lub inwalidzki, osobę poruszającą się w wózku inwalidzkim, a także osobę w wieku do 10 lat kierującą rowerem pod opieką osoby dorosłej.

BEZPIECZEŃSTWO

bezpieczenstwo

Bezpieczeństwo

Działania na rzecz poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego, podobnie jak w innych miastach odbywają się wielotorowo. W ramach finansowych możliwości modernizuje się niebezpieczne odcinki (np. przebudowa skrzyżowań, zwiększenie widoczności przejść dla pieszych, montaż barier energochłonnych) oraz buduje się nową, bezpieczną infrastrukturę uwzględniającą potrzeby nie tylko kierowców, ale pieszych i rowerzystów.

SUMP

sump

SUMP

Instrumentem pomocnym w realizacji polityki zrównoważonego transportu miejskiego jest Plan Zrównoważonego Transportu Miejskiego, czyli tzw. SUMP (ang. Sustainable Urban Mobility Plan). SUMP określa zestaw działań, które mają w efektywny sposób pomóc w rozwiązaniu problemów transportowych i w zrównoważony sposób zaspokoić potrzeby przemieszczania się ludzi i towarów w miastach.

TRISTAR

tristar

TRISTAR

Tristar – zintegrowany system inteligentnego sterowania ruchem drogowym w Trójmieście, który będzie ułatwiać przejazd i skracać czas przejazdu w aglomeracji. Dwa centra sterowania ruchem będą zlokalizowane w Gdańsku i Gdyni. Natężenie ruchu pojazdów będą śledzić setki kamer, czujników i pętli indukcyjnych.

Kategorie:
Zamknji sliderOtwórz slider


Gdynia bada rowerowy klimat

Rowerowy klimat

Jeździsz na rowerze? Komfort i bezpieczeństwo w ruchu są dla Ciebie ważne? Oceń, jakie warunki zapewnia rowerzystom nasze miasto. Nie czekaj i już teraz wypełnij anonimową ankietę. Gdynia bierze udział w ogólnopolskiej akcji i prowadzi badanie klimatu rowerowego. Wyniki testu umożliwią stworzenie wielowymiarowego obrazu sytuacji rowerzystów w mieście.

Ruszyła ogólnopolska akcja „Badanie Klimatu Rowerowego". Pozwoli ona sprawdzić nastawienie mieszkańców do komunikacji rowerowej. To próba znalezienia odpowiedzi na pytanie, jakie podejście do tego tematu ma dana miejscowość i czy jazda na jednośladzie sprawia cyklistom radość, czy może jest źródłem stresu. W badaniu bierze udział 90 miast i gmin. Wśród nich również Gdynia.

Dla gdyńskich cyklistów to szansa, żeby wyrazić swoją opinię i przekazać ją osobom odpowiedzialnym za politykę rowerową w mieście. Spraw, aby Gdynia była jeszcze bardziej przyjazna rowerzystom.
– Głos mieszkańców jest dla nas niezwykle ważny. Gdynianie codziennie korzystają z miejskiej infrastruktury i najlepiej wiedzą, co jest dobre, a co wymaga zmiany. Poprzez to badanie chcemy się dowiedzieć, czy rowerzyści są zadowoleni z istniejących rozwiązań, jak jeździ im się po mieście i co możemy zrobić, żeby zachęcić do tego typu aktywności jeszcze więcej osób. Dlatego gorąco namawiam do podzielenia się swoimi spostrzeżeniami – mówi Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni ds. rozwoju.

Jak wziąć udział w badaniu? Wystarczy poświęcić 10 minut i wypełnić anonimową ankietę, która jest dostępna na stronie rowerowyklimat.pl. Aby wyniki były miarodajne, swoją opinię powinno przesłać co najmniej 200 osób. Tak więc do dzieła! Każdy, kto wypełni internetowy formularz, ma szansę wygrać rower.

– Tu chodzi o nasze wspólne dobro i podniesienie komfortu wszystkich osób korzystających z jednośladów i poruszających się nimi po mieście. Zachęcajcie znajomych rowerzystów i rowerzystki do wypełniania ankiety, udostępniając im tę wiadomość – namawia Jakub Furkal, pełnomocnik prezydenta Gdyni ds. komunikacji rowerowej.

Pozyskane dane zostaną opracowane i udostępnione publicznie w formie raportów dla poszczególnych gmin i miast biorących udział w badaniu. Wyniki testu umożliwią stworzenie wielowymiarowego obrazu sytuacji rowerzystów. Ankietę oparto o metodologię Fahrradklima, którą w 2018 roku przebadano blisko 700 europejskich miast.

Akcję organizuje Polska Unia Mobilności Aktywnej. Badanie jest prowadzone w porozumieniu z innymi organizacjami rowerowymi Europy, zrzeszonymi w Europejskiej Federacji Cyklistów (ECF).

Autor: M. Czernek
Źródło: gdynia.pl

  • Brak komentarzy
lub zaloguj się przez: