Strona wykorzystuje pliki cookies, jeśli wyrażasz zgodę na używanie cookies, zostaną one zapisane w pamięci przeglądarki. W przypadku nie wyrażenia zgody nie jesteśmy w stanie zagwarantować pełnej funkcjonalności strony!

TRANSPORT ZBIOROWY

IMG 2711

Transport zbiorowy

Publiczny transport zbiorowy to powszechnie dostępny regularny przewóz osób wykonywany w określonych odstępach czasu i po określonej sieci transportowej. W Gdyni za organizacje transportu zbiorowego odpowiada Zarząd Komunikacji Miejskiej. Jest in organizatorem komunikacji miejskiej (autobusowej, trolejbusowej i Tramwaju wodnego) i działa w oparciu o model komunikacji regulowanej z elementami konkurencji.

SAMOCHÓD

Krzysztof Romaski witojaska

Samochód

Badania ruchu wskazują, że samochód w mieście spędza ok. 95% czasu na parkingu, będąc w użyciu zaledwie przez 5% swojego życia.

ROWER

 DSC9571

Rower


Rower to najwspanialszy pojazd na świecie. Nie wymaga paliwa i nie zatruwa powietrza. Jest tak szybki, że podróżując nim, możesz wszędzie zdążyć.

PIESZY

pieszy

Pieszy

Pieszy to osoba znajdującą się poza pojazdem na drodze i niewykonującą na niej robót; za pieszego uważa się również osobę prowadzącą, ciągnącą lub pchającą rower, motorower, motocykl, wózek dziecięcy, podręczny lub inwalidzki, osobę poruszającą się w wózku inwalidzkim, a także osobę w wieku do 10 lat kierującą rowerem pod opieką osoby dorosłej.

BEZPIECZEŃSTWO

bezpieczenstwo

Bezpieczeństwo

Działania na rzecz poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego, podobnie jak w innych miastach odbywają się wielotorowo. W ramach finansowych możliwości modernizuje się niebezpieczne odcinki (np. przebudowa skrzyżowań, zwiększenie widoczności przejść dla pieszych, montaż barier energochłonnych) oraz buduje się nową, bezpieczną infrastrukturę uwzględniającą potrzeby nie tylko kierowców, ale pieszych i rowerzystów.

SUMP

sump

SUMP

Instrumentem pomocnym w realizacji polityki zrównoważonego transportu miejskiego jest Plan Zrównoważonego Transportu Miejskiego, czyli tzw. SUMP (ang. Sustainable Urban Mobility Plan). SUMP określa zestaw działań, które mają w efektywny sposób pomóc w rozwiązaniu problemów transportowych i w zrównoważony sposób zaspokoić potrzeby przemieszczania się ludzi i towarów w miastach.

TRISTAR

tristar

TRISTAR

Tristar – zintegrowany system inteligentnego sterowania ruchem drogowym w Trójmieście, który będzie ułatwiać przejazd i skracać czas przejazdu w aglomeracji. Dwa centra sterowania ruchem będą zlokalizowane w Gdańsku i Gdyni. Natężenie ruchu pojazdów będą śledzić setki kamer, czujników i pętli indukcyjnych.

Kategorie:
Zamknji sliderOtwórz slider


Cargo rowerami po mieście

P9171658

Mamy to! W ciągu najbliższych 3 lat Gdynia będzie realizowała europejski projekt – CoBiUM popularyzujący korzystanie z cargo rowerów. Nasze miasto jest członkiem zwycięskiego konsorcjum, które właśnie uzyskało dofinansowanie z programów zewnętrznych.

– W ramach projektu CoBiUM, Gdynia ma zamiar zaangażować się w badanie i prowadzenie działań pilotażowych wśród pracowników jednostek samorządowych oraz przedsiębiorców na terenie ścisłego centrum miasta w powiązaniu z projektem unijnym Freight TAILS dotyczącym systemu dostaw w Śródmieściu. W planach jest również zakup cargo rowerów – mówi Alicja Pawłowska, kierownik Referatu Projektów Unijnych i Zarządzania Mobilnością w Zarządzie Dróg i Zieleni w Gdyni.

Odsłony: 11 Komentarz (0)

Czytaj więcej

Nowe tabliczki i drogowskazy dla rowerzystów

tabliczki rowerowe 880

Niemal 20 nowych tabliczek i drogowskazów – przygotowanych specjalnie z myślą o rowerzystach – stanęło w parku Kolibki. Kolejnych 70 znajduje się na szlaku między molem w Orłowie a Polanką Redłowską. Mają one ułatwiać amatorom rowerowych wycieczek – mieszkańcom Trójmiasta i turystom – wybór najdogodniejszych dla siebie tras oraz informować o ewentualnych trudnościach i odległościach do przebycia. Koszt przedsięwzięcia to 9 500 zł.

Nowe tabliczki i drogowskazy zostały zamontowane na 4-kilometrowym odcinku trasy biegnącej od Polanki Redłowskiej do granicy z Sopotem. Mają one ułatwiać rowerzystom – zwłaszcza tym spoza Trójmiasta – poruszanie się po parku i ocenę tras rowerowych.

Odsłony: 69 Komentarz (0)

Czytaj więcej

Pod prąd? Korzyści dla wszystkich

Wzmożony ruch rowerowy w dużych miastach to zjawisko stosunkowo nowe, budzące w najlepszym razie niechęć wśród kierowców. Wszyscy musimy się oswoić z nowymi rozwiązaniami, takimi jak kontraruch na drogach jednokierunkowych czy wyznaczone pasy dla rowerów, którymi rowery mogą się poruszać odwrotnie niż wskazany kierunek jazdy. Ostatnio takie rozwiązania zostały wprowadzone na ul. Starowiejskiej, Abrahama, Zygmunta Augusta, Mściwoja i Zgody.

Pojawiły się głosy, że zagrażają one nie tylko bezpieczeństwu uczestników ruchu drogowego, ale też bezpieczeństwu wszystkich mieszkańców i obniżają jakość życia. Kluczem do zrozumienia takiej postawy jest właśnie założenie, że rower nie tylko może, ale i powinien poruszać się wyłącznie po specjalnie w tym celu zbudowanej ścieżce. Rowerzysta jest jednak równoprawnym użytkownikiem infrastruktury drogowej, ani lepszym ani gorszym, po prostu takim samym. Tym, co go różni od kierowcy, to brak ochrony w postaci karoserii i znacznie mniej miejsca, którego potrzebuje do poruszania się.

Odsłony: 149 Komentarz (0)

Czytaj więcej

Symulacyjny model systemu transportu rowerowego w ramach projektu FLOW

 baner pieszy

 

Jednym z zadań Gdyni w ramach udziału w projekcie FLOW jest rozwinięcie symulacyjnego modelu ruchu o system transportu rowerowego. Model makroskopowy to narzędzie, które za pomocą specjalistycznego oprogramowania jest w stanie odwzorować prognozowany ruch w sieci transportowej miasta.

Narzędzie umożliwia modelowanie potoków ruchu indywidualnego i zbiorowego. Dzięki rozszerzeniu modelu o ruch rowerowy, będzie on mógł być wykorzystywany jako narzędzie do planowania, podejmowania decyzji i analizowania wpływu zmian w organizacji ruchu rowerowego na ogólne warunki ruchu. Wdrożenie usprawnień dla ruchu rowerowego, zgodnie z założeniami projektu FLOW, ma docelowo wpływać na ograniczenie zatorów i zatłoczenia dróg. Rozszerzony model pomoże w publicznych konsultacjach, ponieważ wynikiem przeprowadzanych symulacji są wartości liczbowe, które pozwalają ocenić efektywność projektowanych rozwiązań. Ułatwia to publiczną dyskusję wspomagając interesariuszy i decydentów przy podejmowaniu decyzji przed wdrożeniem działań w zakresie ruchu rowerowego w mieście.

Odsłony: 107 Komentarz (0)

Czytaj więcej

Mapy ciepła rowerowego - European Cycling Challenge 2017

na stron pn pt m

Zachęcamy do zapoznania się z mapami ciepła rowerowego, stworzonymi na podstawie sygnałów GPS zebranych podczas tegorocznej edycji Rowerowej Rywalizacji Miast - ECC2017 w Gdyni.

Zebrane dane pochodzą z urządzeń uczestników konkursu, którzy poruszali się rowerem po Gdyni w dniach 1-31 maja 2017 r.

Aby zobaczyć mapy, kliklij tutaj

Odsłony: 212 Komentarz (0)

Więcej artykułów…