Strona wykorzystuje pliki cookies, jeśli wyrażasz zgodę na używanie cookies, zostaną one zapisane w pamięci przeglądarki. W przypadku nie wyrażenia zgody nie jesteśmy w stanie zagwarantować pełnej funkcjonalności strony!

TRANSPORT ZBIOROWY

IMG 2711

Transport zbiorowy

Publiczny transport zbiorowy to powszechnie dostępny regularny przewóz osób wykonywany w określonych odstępach czasu i po określonej sieci transportowej. W Gdyni za organizacje transportu zbiorowego odpowiada Zarząd Komunikacji Miejskiej. Jest in organizatorem komunikacji miejskiej (autobusowej, trolejbusowej i Tramwaju wodnego) i działa w oparciu o model komunikacji regulowanej z elementami konkurencji.

SAMOCHÓD

Krzysztof Romaski witojaska

Samochód

Badania ruchu wskazują, że samochód w mieście spędza ok. 95% czasu na parkingu, będąc w użyciu zaledwie przez 5% swojego życia.

ROWER

 DSC9571

Rower


Rower to najwspanialszy pojazd na świecie. Nie wymaga paliwa i nie zatruwa powietrza. Jest tak szybki, że podróżując nim, możesz wszędzie zdążyć.

PIESZY

pieszy

Pieszy

Pieszy to osoba znajdującą się poza pojazdem na drodze i niewykonującą na niej robót; za pieszego uważa się również osobę prowadzącą, ciągnącą lub pchającą rower, motorower, motocykl, wózek dziecięcy, podręczny lub inwalidzki, osobę poruszającą się w wózku inwalidzkim, a także osobę w wieku do 10 lat kierującą rowerem pod opieką osoby dorosłej.

BEZPIECZEŃSTWO

bezpieczenstwo

Bezpieczeństwo

Działania na rzecz poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego, podobnie jak w innych miastach odbywają się wielotorowo. W ramach finansowych możliwości modernizuje się niebezpieczne odcinki (np. przebudowa skrzyżowań, zwiększenie widoczności przejść dla pieszych, montaż barier energochłonnych) oraz buduje się nową, bezpieczną infrastrukturę uwzględniającą potrzeby nie tylko kierowców, ale pieszych i rowerzystów.

SUMP

sump

SUMP

Instrumentem pomocnym w realizacji polityki zrównoważonego transportu miejskiego jest Plan Zrównoważonego Transportu Miejskiego, czyli tzw. SUMP (ang. Sustainable Urban Mobility Plan). SUMP określa zestaw działań, które mają w efektywny sposób pomóc w rozwiązaniu problemów transportowych i w zrównoważony sposób zaspokoić potrzeby przemieszczania się ludzi i towarów w miastach.

TRISTAR

tristar

TRISTAR

Tristar – zintegrowany system inteligentnego sterowania ruchem drogowym w Trójmieście, który będzie ułatwiać przejazd i skracać czas przejazdu w aglomeracji. Dwa centra sterowania ruchem będą zlokalizowane w Gdańsku i Gdyni. Natężenie ruchu pojazdów będą śledzić setki kamer, czujników i pętli indukcyjnych.

Kategorie:
Zamknji sliderOtwórz slider
 


III Gdyński Nocny Przejazd Rowerowy

Gdyński Nocny Przejazd Rowerowy to propozycja dla osób, które chcą spędzić noc na podziwianiu śpiącego miasta z perspektywy podróży rowerem, na rozmowach z osobami o podobnych zainteresowaniach, pozytywnym „zakręceniu" oraz przyjrzeniu się niepowtarzalnemu klimatowi okrytych nocą widoków na panoramę miasta.

Tym razem jedziemy dla Bursztynowej Przystani - hospicjum dla dzieci w Gdyni. Przed startem będą obecni wolontariusze i każdy będzie mógł wrzucić do puszki grosik od siebie.

Będziemy podróżować ulicami, ścieżkami rowerowymi gdzie jedynym źródłem światła będą światełka naszych rowerów – oto główne powody, dla których warto 28 czerwca (sobota) od godziny 20:30 być razem z nami na Skwerze Kościuszki. Wyjazd planowany jest na godzinę 21:30.

Tym razem przejazd będzie miał start i metę w tym samym miejscu - wyprawa zostanie zakończona w sposób spektakularny... pokazem sztucznych ogni!!! Dodatkowo będziemy mogli zjeść m.in. grochówkę i napić się gorącej herbaty. To nie jedyne atrakcje na zakończenie. Za to na początku, każdy uczestnik będzie mógł wyczyścić swój rower w mobilnej myjni parowej, a także poddać go sprawdzeniu w serwisie rowerowym.

Trasa przejazdu będzie podawana podobnie jak za pierwszym razem etapami. Tym razem odwiedzimy dzielnice, w których jeszcze nie byliśmy. Będą to Pogórze i Obłuże.

Jeździmy dla przyjemności i bez pośpiechu, a przede wszystkim bezpiecznie. Godzina zakończenia przejazdu zależy od wielu czynników, w tym pogody, ilości uczestników, a także ich kondycji i chęci.

Każdy bierze udział w przejeździe na własną odpowiedzialność i sam dba o przestrzeganie przepisów ruchu drogowego. Apelujemy o rozwagę i zwrócenie szczególnej uwagi na bezpieczeństwo zarówno swoje i jak pozostałych (konieczne jest posiadanie działających świateł – zarówno z przodu jak i z tyłu). Jako organizatorzy będziemy otwierali i zamykali kolumnę podróżujących - prosimy o stosowanie się do próśb i zaleceń organizatorów.

Jeśli chcesz popatrzeć nocą na Gdynię z pustych ulic, wśród migających światełek rowerzystów, jeśli chcesz poznać klimat nocnego przemierzania miasta na rowerze – zapraszamy, przyjedź.

Więcej informacji: www.ingremio.edu.pl oraz na stronach facebook'owych: In gremio, Mobilna Gdynia oraz dedykowanej wydarzeniu.

Wydarzenie jest objęte Patronatem Prezydenta Miasta Gdyni.

Więcej informacji:
Marek Radyko – 607 844 622
Jakub Ubych – 605 456 783
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie obsługi JavaScript.Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie obsługi JavaScript." target="_blank">

[materiały: Stowarzyszenie InGremio]

  • Brak komentarzy
lub zaloguj się przez:

O projekcie

civitas logoCIVITAS DYN@MO (DYNamic citizens @ctive for sustainable MObility) to europejski projekt realizowany w ramach inicjatywy CIVITAS II PLUS, finansowany z 7-go Programu Ramowego Komisji Europejskiej. Celem projektu jest wdrożenie nowoczesnych rozwiązań w dziedzinie mobilności oraz wymiana wiedzy i.doświadczeń pomiędzy uczestniczącymi w nim miastami: Gdynią, Akwizgranem (Niemcy), Koprivnicą (Chorwacja) i Palmą de Mallorca (Hiszpania). Partnerami w realizacji części gdyńskiej projektu są: Zarząd Dróg i Zieleni w Gdyni, Politechnika Gdańska, Uniwersytet Gdański oraz Przedsiębiorstwo Komunikacji Trolejbusowej w Gdyni.

Ostatnie wiadomości z Twittera

Twitter response: "Could not authenticate you."