Strona wykorzystuje pliki cookies, jeśli wyrażasz zgodę na używanie cookies, zostaną one zapisane w pamięci przeglądarki. W przypadku nie wyrażenia zgody nie jesteśmy w stanie zagwarantować pełnej funkcjonalności strony!
kontakt-mobilnagdyniao-nas
facebooktwitterPinterest
logowanie-buttonrejestracja-button

TRANSPORT ZBIOROWY

IMG 2711

Transport zbiorowy

Publiczny transport zbiorowy to powszechnie dostępny regularny przewóz osób wykonywany w określonych odstępach czasu i po określonej sieci transportowej. W Gdyni za organizacje transportu zbiorowego odpowiada Zarząd Komunikacji Miejskiej. Jest in organizatorem komunikacji miejskiej (autobusowej, trolejbusowej i Tramwaju wodnego) i działa w oparciu o model komunikacji regulowanej z elementami konkurencji.

SAMOCHÓD

Krzysztof Romaski witojaska

Samochód

Badania ruchu wskazują, że samochód w mieście spędza ok. 95% czasu na parkingu, będąc w użyciu zaledwie przez 5% swojego życia.

ROWER

 DSC9571

Rower


Rower to najwspanialszy pojazd na świecie. Nie wymaga paliwa i nie zatruwa powietrza. Jest tak szybki, że podróżując nim, możesz wszędzie zdążyć.

PIESZY

pieszy

Pieszy

Pieszy to osoba znajdującą się poza pojazdem na drodze i niewykonującą na niej robót; za pieszego uważa się również osobę prowadzącą, ciągnącą lub pchającą rower, motorower, motocykl, wózek dziecięcy, podręczny lub inwalidzki, osobę poruszającą się w wózku inwalidzkim, a także osobę w wieku do 10 lat kierującą rowerem pod opieką osoby dorosłej.

BEZPIECZEŃSTWO

bezpieczenstwo

Bezpieczeństwo

Działania na rzecz poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego, podobnie jak w innych miastach odbywają się wielotorowo. W ramach finansowych możliwości modernizuje się niebezpieczne odcinki (np. przebudowa skrzyżowań, zwiększenie widoczności przejść dla pieszych, montaż barier energochłonnych) oraz buduje się nową, bezpieczną infrastrukturę uwzględniającą potrzeby nie tylko kierowców, ale pieszych i rowerzystów.

SUMP

sump

SUMP

Instrumentem pomocnym w realizacji polityki zrównoważonego transportu miejskiego jest Plan Zrównoważonego Transportu Miejskiego, czyli tzw. SUMP (ang. Sustainable Urban Mobility Plan). SUMP określa zestaw działań, które mają w efektywny sposób pomóc w rozwiązaniu problemów transportowych i w zrównoważony sposób zaspokoić potrzeby przemieszczania się ludzi i towarów w miastach.

TRISTAR

tristar

TRISTAR

Tristar – zintegrowany system inteligentnego sterowania ruchem drogowym w Trójmieście, który będzie ułatwiać przejazd i skracać czas przejazdu w aglomeracji. Dwa centra sterowania ruchem będą zlokalizowane w Gdańsku i Gdyni. Natężenie ruchu pojazdów będą śledzić setki kamer, czujników i pętli indukcyjnych.

Kategorie:
Zamknji sliderOtwórz slider


Zapraszamy do konsultacji online "Koncepcji Tras Rowerowych"!

Chcesz spokojnych i bezpieczniejszych ulic w Śródmieściu i Kamiennej Górze? Zapraszamy do konsultacji "Koncepcji Tras Rowerowych"! Zachęcamy do zapoznania się z załączonymi do artykułu materiałami i przesyłania uwag na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie obsługi JavaScript. do dnia 29 października br.

Na zamówienie Zarządu Dróg i Zieleni w Gdyni, poznańskie biuro Stadtraum wykonuje Koncepcję Tras Rowerowych dla Śródmieścia i Kamiennej Góry. Jest to obszerne opracowanie przedprojektowe, wskazujące na rozwiązania z zakresu drogownictwa: przebudowy dróg oraz zmiany organizacji ruchu drogowego, które należy zastosować w celu:

  • zwiększania bezpieczeństwa ruchu drogowego wszystkich jego uczestników, a w szczególności "niechronionych", czyli.pieszych i rowerzystów,
  • zwiększania ilości rowerzystów w ruchu ogółem,
  • zmniejszenia ilości rowerzystów poruszających się chodnikami i innymi drogami pieszymi,
  • podniesienia jakości życia i estetyki przestrzeni miejskiej.

Opracowanie wskazuje na możliwość zastosowania następujących rozwiązań w zakresie wyznaczania tras rowerowych na ulicach:

  • dróg dla rowerów - ciąg odseparowany od innych uczestników ruchu, inaczej ścieżka rowerowa,
  • dróg dla pieszych i rowerów - ciąg wspólny z pierwszeństwem dla pieszych,
  • pasów ruchu dla rowerów - część jezdni wyznaczona wyłącznie dla rowerów w jednym kierunku z brakiem możliwości postoju innych pojazdów,
  • kontrapasów - pas ruchu dla rowerów pod prąd ulicy jednokierunkowej,
  • pasów wspólnych (ang. "sharrow") - pas o szerokości 3-4m, w którym za pomocą oznakowania poziomego (malowania) wskazuje się miejsce i kierunek ruchu rowerów na jezdni,
  • integracji - brak środków skierowanych wyłącznie dla rowerzystów.

Przy integracji i pasach wspólnych, jak również nierzadko przy pasach ruchu dla rowerów, muszą być zachowane warunki, które umożliwią bezpieczną jazdę rowerem. Jest to związane z zagadnieniem uspokojenia ruchu drogowego, w tym z wyznaczeniem stref ograniczonej prędkości do 30 km/h. Strefy te w połączeniu z fizycznymi środkami uspokojenia ruchu drogowego, takimi jak azyle, szykany, zwężanie pasa ruchu, wyniesione tarcze skrzyżowań, przejścia dla pieszych lub progi zwalniające zwiększają poczucie bezpieczeństwa, ograniczają hałas drogowy, pozwalają na większą integrację ulicy (np. dzieci znów zaczynają się bawić na ulicy), a ostatecznie podnoszą jakość życia.
Zadaniem projektantów opracowujących "Koncepcję Tras Rowerowych" jest więc również wskazanie ulic, które mogą zostać włączone do stref ograniczonej prędkości - "Tempo30".

Więcej o wartości dodanej jaką tworzy komunikacja rowerowa w mieście znajdą Państwo w.prezentacji Pana dr Michała Beima, eksperta opracowującego przedmiotową Koncepcję.

Poniżej zamieszczamy różne propozycje tras rowerowych w Śródmieściu i Kamiennej Górze, a także propozycje stref ograniczonej prędkości - "Tempo30".

Zapraszamy Państwa do konsultacji i przesyłania uwag do projektu na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie obsługi JavaScript. do.dnia 29 października. Czekamy na Państwa opinie!

Proponowane strefy uspokojenia ruchu Wariant 1
Proponowane strefy uspokojenia ruchu Wariant 2
Koncepcja Tras Rowerowych - Arkusz 1
Koncepcja Tras Rowerowych - Arkusz 2
Koncepcja Tras Rowerowych - Arkusz 3


[zdjęcie tytułowe: Maurycy Śmierzchalski]

  • Brak komentarzy
lub zaloguj się przez: