Strona wykorzystuje pliki cookies, jeśli wyrażasz zgodę na używanie cookies, zostaną one zapisane w pamięci przeglądarki. W przypadku nie wyrażenia zgody nie jesteśmy w stanie zagwarantować pełnej funkcjonalności strony!

TRANSPORT ZBIOROWY

IMG 2711

Transport zbiorowy

Publiczny transport zbiorowy to powszechnie dostępny regularny przewóz osób wykonywany w określonych odstępach czasu i po określonej sieci transportowej. W Gdyni za organizacje transportu zbiorowego odpowiada Zarząd Komunikacji Miejskiej. Jest in organizatorem komunikacji miejskiej (autobusowej, trolejbusowej i Tramwaju wodnego) i działa w oparciu o model komunikacji regulowanej z elementami konkurencji.

SAMOCHÓD

Krzysztof Romaski witojaska

Samochód

Badania ruchu wskazują, że samochód w mieście spędza ok. 95% czasu na parkingu, będąc w użyciu zaledwie przez 5% swojego życia.

ROWER

 DSC9571

Rower


Rower to najwspanialszy pojazd na świecie. Nie wymaga paliwa i nie zatruwa powietrza. Jest tak szybki, że podróżując nim, możesz wszędzie zdążyć.

PIESZY

pieszy

Pieszy

Pieszy to osoba znajdującą się poza pojazdem na drodze i niewykonującą na niej robót; za pieszego uważa się również osobę prowadzącą, ciągnącą lub pchającą rower, motorower, motocykl, wózek dziecięcy, podręczny lub inwalidzki, osobę poruszającą się w wózku inwalidzkim, a także osobę w wieku do 10 lat kierującą rowerem pod opieką osoby dorosłej.

BEZPIECZEŃSTWO

bezpieczenstwo

Bezpieczeństwo

Działania na rzecz poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego, podobnie jak w innych miastach odbywają się wielotorowo. W ramach finansowych możliwości modernizuje się niebezpieczne odcinki (np. przebudowa skrzyżowań, zwiększenie widoczności przejść dla pieszych, montaż barier energochłonnych) oraz buduje się nową, bezpieczną infrastrukturę uwzględniającą potrzeby nie tylko kierowców, ale pieszych i rowerzystów.

SUMP

sump

SUMP

Instrumentem pomocnym w realizacji polityki zrównoważonego transportu miejskiego jest Plan Zrównoważonego Transportu Miejskiego, czyli tzw. SUMP (ang. Sustainable Urban Mobility Plan). SUMP określa zestaw działań, które mają w efektywny sposób pomóc w rozwiązaniu problemów transportowych i w zrównoważony sposób zaspokoić potrzeby przemieszczania się ludzi i towarów w miastach.

TRISTAR

tristar

TRISTAR

Tristar – zintegrowany system inteligentnego sterowania ruchem drogowym w Trójmieście, który będzie ułatwiać przejazd i skracać czas przejazdu w aglomeracji. Dwa centra sterowania ruchem będą zlokalizowane w Gdańsku i Gdyni. Natężenie ruchu pojazdów będą śledzić setki kamer, czujników i pętli indukcyjnych.

Kategorie:
Zamknji sliderOtwórz slider
 


Pomorskie trasy rowerowe o znaczeniu międzynarodowym – utworzenie trasy R-10 na obszarze Gdyni

 shutterstock 292349339

Celem planowanego przedsięwzięcia jest utworzenie trasy rowerowej (R-10) na obszarze Gminy Miasta Gdyni, przebiegającej od granicy z Kosakowem do granicy z Sopotem, o łącznej długości około 18 km (Rysunek 1).

Planowana droga rowerowa w granicach Miasta jest częścią międzynarodowej trasy rowerowej R-10 (Nadmorski Szlak Hanzeatycki), położonej w korytarzu europejskiej sieci tras rowerowych Euro Velo.

Gmina Miasta Gdyni zamierza ubiegać się o dofinansowanie realizacji przedsięwzięcia ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Pomorskiego na lata 2014-2020 (Oś Priorytetowa 8. Konwersja, Działanie 8.4. Wsparcie atrakcyjności walorów dziedzictwa przyrodniczego). Trasa rowerowa R-10 stanowi część przedsięwzięcia strategicznego pn.: „Pomorskie trasy rowerowe o znaczeniu międzynarodowym" wynikającego z Regionalnego Programu Strategicznego w zakresie atrakcyjności kulturalnej i turystycznej Pomorska Podróż.


Przedsięwzięcie polegać będzie na: budowie, przebudowie, wydzieleniu i/lub wyznaczeniu dróg rowerowych od granicy z Kosakowem ulicami: Pułkownika Stanisława Dąbka, Eugeniusza Kwiatkowskiego, Janka Wiśniewskiego, Nową Węglową, Jerzego Waszyngtona, Karola Olgierda Borchardta, Armii Krajowej, Zawiszy Czarnego, Bulwarem Nadmorskim, Al. Piłsudskiego, Świętojańską, Al. Zwycięstwa, Orłowską, Promenadą Królowej Marysieńki, Plażową, Przebendowskich i drogami gruntowymi aż do połączenia z Sopotem na wysokości Al. Zwycięstwa. Powstanie 5 miejsc obsługi rowerzystów.


Planowane przedsięwzięcie będzie obejmowało budowę drogi rowerowej na następujących odcinkach (RYSUNEK 1):
• wzdłuż ul. Płk. Stanisława Dąbka na odcinku od skrzyżowania z ul. Hieronima Derdowskiego do skrzyżowania z ul. Eugeniusza Kwiatkowskiego (odcinek A),
• wzdłuż ul. Eugeniusza Kwiatkowskiego na odcinku od ul. Płk. Stanisława Dąbka do ul. Admirała Józefa Unruga (odcinek B),
• wzdłuż ul. Jerzego Waszyngtona na odcinku od ul. Kazimierza Pułaskiego do ul. Karola Olgierda Burchardta (odcinek C ),
• wzdłuż Al. Piłsudskiego na odcinku od Bulwaru Nadmorskiego do ul. Świętojańskiej (odcinek D)
• wzdłuż Al. Zwycięstwa w obrębie skrzyżowania z ul. Stryjską (odcinek E),
• wzdłuż Al. Zwycięstwa na odcinku od ul. Kościelnej do ul. Orłowskiej (odcinek F),
• fragment ul. Orłowskiej (odcinek G),
• wzdłuż Promenady Królowej Marysieńki (odcinek H).

Planuje się remont/przebudowę trzech odcinków istniejącej drogi rowerowej:
• w ul. Janka Wiśniewskiego na wysokości stacji benzynowej LOTOS,
• w Al. Piłsudskiego na odcinku od ul. Kazimierza Tetmajera do ul. Generała Józefa Bema,
• w Al. Zwycięstwa na odcinku od ul. Stryjskiej do ul. Kościelnej.
W ramach przedsięwzięcia planuje się utworzenie 5 miejsc odpoczynku:
• P1. Janka Wiśniewskiego – Kanał Portowy,
• P2. Węzeł Ofiar Grudnia 70',
• P4. Kamienna Góra – Bulwar Nadmorski,
• P7. Molo w Orłowie,
• P8. Kolibki.

 

RYSUNEK 1

 Rysunek 1 Planowana trasa rowerowa R-10 w granicach miasta Gdyni

 

Zachęcamy Państwa do podzielenia się swoimi uwagami lub pomysłami dotyczącymi ww. przedsięwzięcia z wykorzystaniem poniższego formularza przesyłając go na adres: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie obsługi JavaScript. w terminie do 8 listopada 2016 r.


Powyższe działania mają docelowo doprowadzić do uzyskania ciągłej i komfortowej dla turystów trasy rowerowej R-10 na obszarze Gdyni.

LINK DO FORMULARZA

 

  • Brak komentarzy
lub zaloguj się przez:

O projekcie

civitas logoCIVITAS DYN@MO (DYNamic citizens @ctive for sustainable MObility) to europejski projekt realizowany w ramach inicjatywy CIVITAS II PLUS, finansowany z 7-go Programu Ramowego Komisji Europejskiej. Celem projektu jest wdrożenie nowoczesnych rozwiązań w dziedzinie mobilności oraz wymiana wiedzy i.doświadczeń pomiędzy uczestniczącymi w nim miastami: Gdynią, Akwizgranem (Niemcy), Koprivnicą (Chorwacja) i Palmą de Mallorca (Hiszpania). Partnerami w realizacji części gdyńskiej projektu są: Zarząd Dróg i Zieleni w Gdyni, Politechnika Gdańska, Uniwersytet Gdański oraz Przedsiębiorstwo Komunikacji Trolejbusowej w Gdyni.

Ostatnie wiadomości z Twittera

Twitter response: "Could not authenticate you."