Strona wykorzystuje pliki cookies, jeśli wyrażasz zgodę na używanie cookies, zostaną one zapisane w pamięci przeglądarki. W przypadku nie wyrażenia zgody nie jesteśmy w stanie zagwarantować pełnej funkcjonalności strony!

TRANSPORT ZBIOROWY

IMG 2711

Transport zbiorowy

Publiczny transport zbiorowy to powszechnie dostępny regularny przewóz osób wykonywany w określonych odstępach czasu i po określonej sieci transportowej. W Gdyni za organizacje transportu zbiorowego odpowiada Zarząd Komunikacji Miejskiej. Jest in organizatorem komunikacji miejskiej (autobusowej, trolejbusowej i Tramwaju wodnego) i działa w oparciu o model komunikacji regulowanej z elementami konkurencji.

SAMOCHÓD

Krzysztof Romaski witojaska

Samochód

Badania ruchu wskazują, że samochód w mieście spędza ok. 95% czasu na parkingu, będąc w użyciu zaledwie przez 5% swojego życia.

ROWER

 DSC9571

Rower


Rower to najwspanialszy pojazd na świecie. Nie wymaga paliwa i nie zatruwa powietrza. Jest tak szybki, że podróżując nim, możesz wszędzie zdążyć.

PIESZY

pieszy

Pieszy

Pieszy to osoba znajdującą się poza pojazdem na drodze i niewykonującą na niej robót; za pieszego uważa się również osobę prowadzącą, ciągnącą lub pchającą rower, motorower, motocykl, wózek dziecięcy, podręczny lub inwalidzki, osobę poruszającą się w wózku inwalidzkim, a także osobę w wieku do 10 lat kierującą rowerem pod opieką osoby dorosłej.

BEZPIECZEŃSTWO

bezpieczenstwo

Bezpieczeństwo

Działania na rzecz poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego, podobnie jak w innych miastach odbywają się wielotorowo. W ramach finansowych możliwości modernizuje się niebezpieczne odcinki (np. przebudowa skrzyżowań, zwiększenie widoczności przejść dla pieszych, montaż barier energochłonnych) oraz buduje się nową, bezpieczną infrastrukturę uwzględniającą potrzeby nie tylko kierowców, ale pieszych i rowerzystów.

SUMP

sump

SUMP

Instrumentem pomocnym w realizacji polityki zrównoważonego transportu miejskiego jest Plan Zrównoważonego Transportu Miejskiego, czyli tzw. SUMP (ang. Sustainable Urban Mobility Plan). SUMP określa zestaw działań, które mają w efektywny sposób pomóc w rozwiązaniu problemów transportowych i w zrównoważony sposób zaspokoić potrzeby przemieszczania się ludzi i towarów w miastach.

TRISTAR

tristar

TRISTAR

Tristar – zintegrowany system inteligentnego sterowania ruchem drogowym w Trójmieście, który będzie ułatwiać przejazd i skracać czas przejazdu w aglomeracji. Dwa centra sterowania ruchem będą zlokalizowane w Gdańsku i Gdyni. Natężenie ruchu pojazdów będą śledzić setki kamer, czujników i pętli indukcyjnych.

Kategorie:
Zamknji sliderOtwórz slider
 


Wskaż stacje metropolitalnego systemu roweru miejskiego w Gdyni

 

Miasto Gdynia razem z partnerami z Obszaru Metropolitalnego Gdańsk – Gdynia – Sopot pracuje nad przygotowaniem wdrożenia systemu roweru miejskiego (system automatycznych wypożyczalni publicznych rowerów) na terenie metropolii.

Budowa systemu ma przyczynić się do rozwoju komunikacji publicznej w Obszarze Metropolitalnym Gdańsk-Gdynia-Sopot oraz spopularyzowaniu roweru jego jednego z podstawowych środków transportu miejskiego. Projekt zakłada budowę systemu opartego o flotę rowerów publicznych wraz z zapleczem technicznym i teleinformatycznym, oferującego bezpłatną lub niskokosztową komunikację rowerową dla mieszkańców kilkunastu miast i miejscowości Obszaru Metropolitalnego. Podobne rozwiązania funkcjonują z dużym powodzeniem w większości dużych miast Europy i świata. Nasza metropolia wchodzi w ten projekt świadomie z pewnym opóźnieniem, które zostało wykorzystane na lepsze przygotowanie infrastruktury dróg rowerowych.

W ramach całego projektu planuje się zakup ok. 3,5 tys. rowerów z aktywnym modułem GPS i tzw. sprytnym elektrozamkiem. Uzupełnieniem systemu w Trójmieście będą również rowery ze wspomaganiem elektrycznym (10% wszystkich rowerów), które będą doładowywać się na stacjach położonych przy trasach ze znacznym nachyleniem terenu. Łączna ilość rowerów systemowych w Gdyni będzie wynosić 1100szt. Rowery będą stały na wyznaczonych do tego celu stacjach, jednak obecna nowa technologia pozwala nam na wdrożenie rozwiązań pozostawiania rowerów poza stacjami za niewielką opłatą (model 4 generacji).

Wdrożenie systemu w 14 miejscowościach Obszaru Metropolitalnego Gdańsk-Gdynia-Sopot planowane jest na 2018 r.

Na obecnym etapie przygotowań chcemy skonsultować z mieszkańcami lokalizacje miejsc postoju rowerów – stacji systemu. Planujemy w każdym z takich miejsc ustawienie stojaków w ilości ok. 2 – krotnie większej niż planowana tam startowa ilość rowerów.

Prosimy Państwa o wskazywanie miejsc, w których warto ustawić stację systemu. Ważne, aby ze stacji mogło skorzystać jak najwięcej osób, by była ona bliska gęsto zaludnionego obszaru lub celu podróży takiego jak skupiska handlu, dużych ośrodków pracy lub nauki. W dalszej kolejności mogą być to miejsca podróży rekreacyjnych (ich początku). Stacje powinny być wyznaczone na działkach miejskich.

Stację stanowić będzie co najmniej 5 - 10 stanowisk na rowery  ustanowionych w szyku – szeregu oraz pylon informacyjny. Jedno stanowisko zajmuje ok. 1,6m2 powierzchni. Stacje warto stawiać jak najbliżej dróg rowerowych, a w przypadku ich braku – na jezdni. Stacje dla rowerów ze wspomaganiem elektrycznym powinny składać się z 15 stojaków dokująco-ładujących.

Prosimy o posłużenie się poniższą mapą do sprawdzenia, czy nie powielają Państwo już zgłoszonej stacji. Jeśli lokalizacja stacji na mapie wydaje się Państwu niewłaściwa, również prosimy o uwagi.

Mapa parkingów rowerowych w Gdyni

Jak to zrobić?

  1. Wchodzimy na stronę Mapy Google.
  2. Klikamy na mapie w wybrane przez nas miejsce.
  3. Następnie klikamy w długość i szerokość geograficzną, które pojawią się u dołu ekranu.
  4. Na koniec klikamy "Udostępnij" i pobieramy link do mapy, który generuje się automatycznie.

Zgłoszenia prosimy wysyłać na adres e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie obsługi JavaScript. w temacie koniecznie wpisując nazwę miasta do którego wysyła się uwagi/propozycję. W przypadku wysyłania propozycji dotyczących Trójmiasta, należy zaznaczyć czy proponowana stacja ma obsługiwać rowery konwencjonalne czy ze wspomaganiem elektrycznym.

  • Brak komentarzy
lub zaloguj się przez:

O projekcie

civitas logoCIVITAS DYN@MO (DYNamic citizens @ctive for sustainable MObility) to europejski projekt realizowany w ramach inicjatywy CIVITAS II PLUS, finansowany z 7-go Programu Ramowego Komisji Europejskiej. Celem projektu jest wdrożenie nowoczesnych rozwiązań w dziedzinie mobilności oraz wymiana wiedzy i.doświadczeń pomiędzy uczestniczącymi w nim miastami: Gdynią, Akwizgranem (Niemcy), Koprivnicą (Chorwacja) i Palmą de Mallorca (Hiszpania). Partnerami w realizacji części gdyńskiej projektu są: Zarząd Dróg i Zieleni w Gdyni, Politechnika Gdańska, Uniwersytet Gdański oraz Przedsiębiorstwo Komunikacji Trolejbusowej w Gdyni.

Ostatnie wiadomości z Twittera

Twitter response: "Could not authenticate you."