Strona wykorzystuje pliki cookies, jeśli wyrażasz zgodę na używanie cookies, zostaną one zapisane w pamięci przeglądarki. W przypadku nie wyrażenia zgody nie jesteśmy w stanie zagwarantować pełnej funkcjonalności strony!
kontakt-mobilnagdyniao-nas
facebooktwitterPinterest
logowanie-buttonrejestracja-button

TRANSPORT ZBIOROWY

IMG 2711

Transport zbiorowy

Publiczny transport zbiorowy to powszechnie dostępny regularny przewóz osób wykonywany w określonych odstępach czasu i po określonej sieci transportowej. W Gdyni za organizacje transportu zbiorowego odpowiada Zarząd Komunikacji Miejskiej. Jest in organizatorem komunikacji miejskiej (autobusowej, trolejbusowej i Tramwaju wodnego) i działa w oparciu o model komunikacji regulowanej z elementami konkurencji.

SAMOCHÓD

Krzysztof Romaski witojaska

Samochód

Badania ruchu wskazują, że samochód w mieście spędza ok. 95% czasu na parkingu, będąc w użyciu zaledwie przez 5% swojego życia.

ROWER

 DSC9571

Rower


Rower to najwspanialszy pojazd na świecie. Nie wymaga paliwa i nie zatruwa powietrza. Jest tak szybki, że podróżując nim, możesz wszędzie zdążyć.

PIESZY

pieszy

Pieszy

Pieszy to osoba znajdującą się poza pojazdem na drodze i niewykonującą na niej robót; za pieszego uważa się również osobę prowadzącą, ciągnącą lub pchającą rower, motorower, motocykl, wózek dziecięcy, podręczny lub inwalidzki, osobę poruszającą się w wózku inwalidzkim, a także osobę w wieku do 10 lat kierującą rowerem pod opieką osoby dorosłej.

BEZPIECZEŃSTWO

bezpieczenstwo

Bezpieczeństwo

Działania na rzecz poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego, podobnie jak w innych miastach odbywają się wielotorowo. W ramach finansowych możliwości modernizuje się niebezpieczne odcinki (np. przebudowa skrzyżowań, zwiększenie widoczności przejść dla pieszych, montaż barier energochłonnych) oraz buduje się nową, bezpieczną infrastrukturę uwzględniającą potrzeby nie tylko kierowców, ale pieszych i rowerzystów.

SUMP

sump

SUMP

Instrumentem pomocnym w realizacji polityki zrównoważonego transportu miejskiego jest Plan Zrównoważonego Transportu Miejskiego, czyli tzw. SUMP (ang. Sustainable Urban Mobility Plan). SUMP określa zestaw działań, które mają w efektywny sposób pomóc w rozwiązaniu problemów transportowych i w zrównoważony sposób zaspokoić potrzeby przemieszczania się ludzi i towarów w miastach.

TRISTAR

tristar

TRISTAR

Tristar – zintegrowany system inteligentnego sterowania ruchem drogowym w Trójmieście, który będzie ułatwiać przejazd i skracać czas przejazdu w aglomeracji. Dwa centra sterowania ruchem będą zlokalizowane w Gdańsku i Gdyni. Natężenie ruchu pojazdów będą śledzić setki kamer, czujników i pętli indukcyjnych.

Kategorie:
Zamknji sliderOtwórz slider


Jaka nazwa dla Roweru Metropolitalnego? Zagłosuj!

 Nazwa roweru - konkurs

Kòło, Metrower, a może MEVO? Kapituła konkursowa wyłoniła 3 spośród 1344 zgłoszeń, na które od dziś można oddać swój głos. Głosowanie potrwa do 22 kwietnia. Propozycja, która spotka się z największym zainteresowaniem internautów zostanie nazwą Systemu Roweru Metropolitalnego.

W pierwszym etapie konkursu, przez 2 tygodnie internauci zgłaszali swoje propozycje na nazwę Roweru Metropolitalnego. Wpłynęły 1344 nominacje.

Wyboru 3 propozycji poddanych pod głosowanie dokonała kapituła w składzie:

  • Michał Kaczorowski – redaktor naczelny portalu Trójmiasto,
  • Mikołaj Chrzan – redaktor naczelny Gazety Wyborczej Trójmiasto,
  • Mariusz Szmidka – redaktor naczelny Dziennika Bałtyckiego,
  • Marcin Dybuk – dyrektor Biura Marketingu i Reklamy Radia Gdańsk,
  • Katarzyna Michałowska – redaktor naczelna magazynu studenckiego Płyń pod prąd,
  • Bartek Kotowicz – agencja brandingowa Engram oraz Brandingowy.pl,
  • Adam Świerżewski i Marcin Fijołek – Studio Graficzne Świerszcze,
  • Michał Glaser, Sławina Lenart, Krzysztof Perycz-Szczepański – Biuro Obszaru Metropolitalnego Gdańsk-Gdynia-Sopot.

Wszyscy uczestnicy wykazali się ogromną kreatywnością. Zgłaszane przez nich nazwy związane były nie tylko z metropolią, ale także regionalnością, morzem czy postaciami historycznymi.

– Cieszymy się, że konkurs spotkał się z tak pozytywną reakcją. Kapituła konkursowa przy swoim wyborze kierowała się kryteriami mającymi na celu, aby przyszła nazwa była łatwo zapamiętywalna, krótka i nie stwarzała trudności w wymowie obcokrajowcom. W trakcie dyskusji ze smutkiem żegnaliśmy się z takimi propozycjami jak „Metropolitalny Pomykacz", „YoloBike", „Neptunello", „Pomelo" (rower pomorski), „Merol", „Wanoga (kaszub. „Podróż") czy „Dorszower" – mówi Michał Glaser, dyrektor biura Obszaru Metropolitalnego Gdańsk-Gdynia-Sopot.

Do finału dopuszczone zostały 3 nazwy, na które będzie można poprzez stronę internetową www.rowermetropolitalny.pl głosować. Są to:

Kòło – [wym: kłeło] Nazwa wzbudzająca zaskoczenie i ciekawość. Podkreśla regionalny charakter roweru, odnoszący się do obszaru Metropolii.

MEVO – W języku esperanto słowo oznaczające mewę. Na obszarze Metropolii można spotkać je niemal wszędzie. Czy zobaczymy je także na ulicach?

METROWER – Skoro nie ma możliwości budowy metra, będziemy mieli... METROWER. Nazwa łącząca Metropolię i rower.

Każdy uczestnik głosowania może tylko jeden raz oddać głos.

Głosowanie potrwa do niedzieli, 22 kwietnia. Uroczyste ogłoszenie nazwy Roweru Metropolitalnego nastąpi 24 kwietnia w siedzibie Stowarzyszenia Turystycznego Sopot. Zwycięzca wygra 6-letni karnet na Rower Metropolitalny. Pozostali finaliści otrzymają roczne karnety.

Nagrody czekają także na uczestników głosowania. Aby mieć szansę na nagrodę wystarczy uzasadnić wybór nazwy, na którą oddaje się głos. Komisja wybierze najbardziej kreatywne odpowiedzi i nagrodzi je m.in. miesięcznymi karnetami na Rower Metropolitalny, biletami do kina, czy gadżetami od partnerów akcji.

Rower Metropolitalny będzie funkcjonował w 14 gminach: Gdańsku, Gdyni, Sopocie, Tczewie, Pucku, Redzie, Kartuzach, Sierakowicach, Somoninie, Stężycy, Władysławowie, Żukowie, Pruszczu Gdańskim i Rumi. Obecnie trwa przetarg na wybór wykonawcy i operatora systemu. Projekt ma na celu zwiększenie dostępności do węzłów przesiadkowych. Ma zachęcić mieszkańców do pozostawienia samochodów w domu i korzystania z transportu publicznego.

Projekt „Budowa Roweru Metropolitalnego OMG-G-S" współfinansowany jest ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Pomorskiego na lata 2014-2020. Dofinansowanie ze środków unijnych wynosi 17.218.259 zł.

Źródło: gdynia.pl

 

  • Brak komentarzy
lub zaloguj się przez: