Strona wykorzystuje pliki cookies, jeśli wyrażasz zgodę na używanie cookies, zostaną one zapisane w pamięci przeglądarki. W przypadku nie wyrażenia zgody nie jesteśmy w stanie zagwarantować pełnej funkcjonalności strony!
kontakt-mobilnagdyniao-nas
facebooktwitterPinterest
logowanie-buttonrejestracja-button

TRANSPORT ZBIOROWY

IMG 2711

Transport zbiorowy

Publiczny transport zbiorowy to powszechnie dostępny regularny przewóz osób wykonywany w określonych odstępach czasu i po określonej sieci transportowej. W Gdyni za organizacje transportu zbiorowego odpowiada Zarząd Komunikacji Miejskiej. Jest in organizatorem komunikacji miejskiej (autobusowej, trolejbusowej i Tramwaju wodnego) i działa w oparciu o model komunikacji regulowanej z elementami konkurencji.

SAMOCHÓD

Krzysztof Romaski witojaska

Samochód

Badania ruchu wskazują, że samochód w mieście spędza ok. 95% czasu na parkingu, będąc w użyciu zaledwie przez 5% swojego życia.

ROWER

 DSC9571

Rower


Rower to najwspanialszy pojazd na świecie. Nie wymaga paliwa i nie zatruwa powietrza. Jest tak szybki, że podróżując nim, możesz wszędzie zdążyć.

PIESZY

pieszy

Pieszy

Pieszy to osoba znajdującą się poza pojazdem na drodze i niewykonującą na niej robót; za pieszego uważa się również osobę prowadzącą, ciągnącą lub pchającą rower, motorower, motocykl, wózek dziecięcy, podręczny lub inwalidzki, osobę poruszającą się w wózku inwalidzkim, a także osobę w wieku do 10 lat kierującą rowerem pod opieką osoby dorosłej.

BEZPIECZEŃSTWO

bezpieczenstwo

Bezpieczeństwo

Działania na rzecz poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego, podobnie jak w innych miastach odbywają się wielotorowo. W ramach finansowych możliwości modernizuje się niebezpieczne odcinki (np. przebudowa skrzyżowań, zwiększenie widoczności przejść dla pieszych, montaż barier energochłonnych) oraz buduje się nową, bezpieczną infrastrukturę uwzględniającą potrzeby nie tylko kierowców, ale pieszych i rowerzystów.

SUMP

sump

SUMP

Instrumentem pomocnym w realizacji polityki zrównoważonego transportu miejskiego jest Plan Zrównoważonego Transportu Miejskiego, czyli tzw. SUMP (ang. Sustainable Urban Mobility Plan). SUMP określa zestaw działań, które mają w efektywny sposób pomóc w rozwiązaniu problemów transportowych i w zrównoważony sposób zaspokoić potrzeby przemieszczania się ludzi i towarów w miastach.

TRISTAR

tristar

TRISTAR

Tristar – zintegrowany system inteligentnego sterowania ruchem drogowym w Trójmieście, który będzie ułatwiać przejazd i skracać czas przejazdu w aglomeracji. Dwa centra sterowania ruchem będą zlokalizowane w Gdańsku i Gdyni. Natężenie ruchu pojazdów będą śledzić setki kamer, czujników i pętli indukcyjnych.

Kategorie:
Zamknji sliderOtwórz slider


Cargo rowery coraz bliżej

P9171658

Do końca sierpnia do gdyńskiego Zarządu Dróg i Zieleni trafi 10 rowerów Cargo, czyli przeznaczonych do przewozu towarów i osób. Wszystko dzięki obecności Gdyni w projekcie CoBiUM. Będą mogły z nich korzystać szkoły, przedszkola, kurierzy urzędowi, służby komunalne, patrole interwencyjne zarządu dróg, będą mogły je również wypożyczać firmy prywatne działające na terenie Gdyni.

Do Gdyni trafi 10 rowerów, pięciu różnych rodzajów*. Będzie można sprawdzić, który z nich najbardziej pasuje do profilu prowadzonej działalności i najbardziej sprawdza się w gdyńskich warunkach. Rowery będą dwukołowe lub trzykołowe. Przestrzeń bagażowa w niektórych będzie zamykana, służąca do przewozu towarów albo otwarta, w której można przewozić np. dzieci na dedykowanych siedziskach wyposażonych w pasy bezpieczeństwa.

Każdy rower jest wyposażony w napęd elektryczny, podręczny zestaw naprawczy i pokrowiec. Rękojmia na ramy rowerów wynosi 72 miesiące, a na silnik i baterię - 60 miesięcy. Ewentualne naprawy gwarancyjne muszą być wykonane w ciągu 9-14 dni. W wyniku przetargu dostawą rowerów zajmie się firma Neuteno z Krakowa. Zainkasuje za to 114 tys. zł.

W celu ułatwienia ich wypożyczania na stronie mobilnagdynia.pl pojawi się specjalny formularz. Projekt będzie trwał przez 3 lata, z rowerów będzie można korzystać przez cały rok.

We wrześniu ma ruszyć z kolei następny projekt w Gdyni - CityChangerCargoBike. Jego celem będzie otworzenie wypożyczalni rowerów cargo dla osób indywidualnych. W obu przypadkach korzystanie z rowerów będzie bezpłatne.

Projekt CoBiUM – „Cargo Bikes in Urban Mobility" otrzymał dofinansowanie z Programu INTERREG Południowy Bałtyk (Zadanie 3.1: „Poprawa zintegrowanych zdolności zarządzania środowiskiem w celu ochrony i zrównoważonego użytkowania dziedzictwa naturalnego i zasobów"). Konsorcjum projektu tworzone jest przez Vaxjo (Szwecja), Gdynię, Słupsk, Uniwersytet w Greifswaldzie, Duńską Organizację Turystyki Rowerowej (Kopenhaga) oraz firmę Energiekontor z Bremy.

Celem projektu jest zwiększenie wykorzystania roweru cargo jako ekologicznego środka transportu. Zakłada on zwiększenie świadomości w zakresie stosowania jednośladów wśród wybranych grup docelowych, a obejmować będzie trzy główne obszary zastosowań:

  • rowery cargo dla prywatnych użytkowników – np. transport dzieci, zakupy,
  • rowery cargo dla służb miejskich – np. czyszczenie ulic, zbieranie odpadów, poczta kurierska,
  • rowery cargo dla biznesu – logistyka, dowozy na krótki dystans, dostawy wewnątrz firmy.

Budżet na realizację gdyńskiej części projektu wynosi 247 343,81 euro. Projekt ma charakter badawczo-innowacyjny i otrzyma dofinansowanie 85% kosztów kwalifikowalnych personelu, zewnętrznych usług i ekspertyz w ramach Programu INTERREG Południowy Bałtyk.

* Lista gdyńskich rowerów Cargo:

  • rower dwukołowy z przestrzenią bagażową z przodu, tzw. Long-john,
  • 2 rowery dwukołowe z przestrzenią bagażową z przodu, z zamykaną skrzynią ładunkową,
  • rower trójkołowy z przestrzenią bagażową z przodu, tzw. Trike,
  • 3 rowery trójkołowe z przestrzenią bagażową z przodu z uchylną ścianą przednią,
  • 3 rowery trójkołowe z przestrzenią bagażową z przodu, z zamykaną skrzynią ładunkową,

Źródło: gdynia.pl 

Do końca sierpnia do gdyńskiego Zarządu Dróg i Zieleni trafi 10 rowerów Cargo, czyli przeznaczonych do przewozu towarów i osób. Wszystko dzięki obecności Gdyni w projekcie CoBiUM. Będą mogły z nich korzystać szkoły, przedszkola, kurierzy urzędowi, służby komunalne, patrole interwencyjne zarządu dróg, będą mogły je również wypożyczać firmy prywatne działające na terenie Gdyni. 
 
Do Gdyni trafi 10 rowerów, pięciu różnych rodzajów*. Będzie można sprawdzić, który z nich najbardziej pasuje do profilu prowadzonej działalności i najbardziej sprawdza się w gdyńskich warunkach. Rowery będą dwukołowe lub trzykołowe. Przestrzeń bagażowa w niektórych będzie zamykana, służąca do przewozu towarów albo otwarta, w której można przewozić np. dzieci na dedykowanych siedziskach wyposażonych w pasy bezpieczeństwa.

Każdy rower jest wyposażony w napęd elektryczny, podręczny zestaw naprawczy i pokrowiec. Rękojmia na ramy rowerów wynosi 72 miesiące, a na silnik i baterię - 60 miesięcy. Ewentualne naprawy gwarancyjne muszą być wykonane w ciągu 9-14 dni. W wyniku przetargu dostawą rowerów zajmie się firma Neuteno z Krakowa. Zainkasuje za to 114 tys. zł.
 
W celu ułatwienia ich wypożyczania na stronie mobilnagdynia.pl pojawi się specjalny formularz. Projekt będzie trwał przez 3 lata, z rowerów będzie można korzystać przez cały rok.
 
We wrześniu ma ruszyć z kolei następny projekt w Gdyni - CityChangerCargoBike. Jego celem będzie otworzenie wypożyczalni rowerów cargo dla osób indywidualnych. W obu przypadkach korzystanie z rowerów będzie bezpłatne.  

Projekt CoBiUM – „Cargo Bikes in Urban Mobility” otrzymał dofinansowanie z Programu INTERREG Południowy Bałtyk (Zadanie 3.1: „Poprawa zintegrowanych zdolności zarządzania środowiskiem w celu ochrony i zrównoważonego użytkowania dziedzictwa naturalnego i zasobów”). Konsorcjum projektu tworzone jest przez Vaxjo (Szwecja), Gdynię, Słupsk, Uniwersytet w Greifswaldzie, Duńską Organizację Turystyki Rowerowej (Kopenhaga) oraz firmę Energiekontor z Bremy.

Celem projektu jest zwiększenie wykorzystania roweru cargo jako ekologicznego środka transportu. Zakłada on zwiększenie świadomości w zakresie stosowania jednośladów wśród wybranych grup docelowych, a obejmować będzie trzy główne obszary zastosowań:

  • rowery cargo dla prywatnych użytkowników – np. transport dzieci, zakupy,
  • rowery cargo dla służb miejskich – np. czyszczenie ulic, zbieranie odpadów, poczta kurierska,
  • rowery cargo dla biznesu – logistyka, dowozy na krótki dystans, dostawy wewnątrz firmy.

Budżet na realizację gdyńskiej części projektu wynosi 247 343,81 euro. Projekt ma charakter badawczo-innowacyjny i otrzyma dofinansowanie 85% kosztów kwalifikowalnych personelu, zewnętrznych usług i ekspertyz w ramach Programu INTERREG Południowy Bałtyk. 

*Lista gdyńskich rowerów Cargo:

  • rower dwukołowy z przestrzenią bagażową z przodu, tzw. Long-john,
  • 2 rowery dwukołowe z przestrzenią bagażową z przodu, z zamykaną skrzynią ładunkową,
  • rower trójkołowy z przestrzenią bagażową z przodu, tzw. Trike,
  • 3 rowery trójkołowe z przestrzenią bagażową z przodu z uchylną ścianą przednią,
  • 3 rowery trójkołowe z przestrzenią bagażową z przodu, z zamykaną skrzynią ładunkową.