Strona wykorzystuje pliki cookies, jeśli wyrażasz zgodę na używanie cookies, zostaną one zapisane w pamięci przeglądarki. W przypadku nie wyrażenia zgody nie jesteśmy w stanie zagwarantować pełnej funkcjonalności strony!

TRANSPORT ZBIOROWY

IMG 2711

Transport zbiorowy

Publiczny transport zbiorowy to powszechnie dostępny regularny przewóz osób wykonywany w określonych odstępach czasu i po określonej sieci transportowej. W Gdyni za organizacje transportu zbiorowego odpowiada Zarząd Komunikacji Miejskiej. Jest in organizatorem komunikacji miejskiej (autobusowej, trolejbusowej i Tramwaju wodnego) i działa w oparciu o model komunikacji regulowanej z elementami konkurencji.

SAMOCHÓD

Krzysztof Romaski witojaska

Samochód

Badania ruchu wskazują, że samochód w mieście spędza ok. 95% czasu na parkingu, będąc w użyciu zaledwie przez 5% swojego życia.

ROWER

 DSC9571

Rower


Rower to najwspanialszy pojazd na świecie. Nie wymaga paliwa i nie zatruwa powietrza. Jest tak szybki, że podróżując nim, możesz wszędzie zdążyć.

PIESZY

pieszy

Pieszy

Pieszy to osoba znajdującą się poza pojazdem na drodze i niewykonującą na niej robót; za pieszego uważa się również osobę prowadzącą, ciągnącą lub pchającą rower, motorower, motocykl, wózek dziecięcy, podręczny lub inwalidzki, osobę poruszającą się w wózku inwalidzkim, a także osobę w wieku do 10 lat kierującą rowerem pod opieką osoby dorosłej.

BEZPIECZEŃSTWO

bezpieczenstwo

Bezpieczeństwo

Działania na rzecz poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego, podobnie jak w innych miastach odbywają się wielotorowo. W ramach finansowych możliwości modernizuje się niebezpieczne odcinki (np. przebudowa skrzyżowań, zwiększenie widoczności przejść dla pieszych, montaż barier energochłonnych) oraz buduje się nową, bezpieczną infrastrukturę uwzględniającą potrzeby nie tylko kierowców, ale pieszych i rowerzystów.

SUMP

sump

SUMP

Instrumentem pomocnym w realizacji polityki zrównoważonego transportu miejskiego jest Plan Zrównoważonego Transportu Miejskiego, czyli tzw. SUMP (ang. Sustainable Urban Mobility Plan). SUMP określa zestaw działań, które mają w efektywny sposób pomóc w rozwiązaniu problemów transportowych i w zrównoważony sposób zaspokoić potrzeby przemieszczania się ludzi i towarów w miastach.

TRISTAR

tristar

TRISTAR

Tristar – zintegrowany system inteligentnego sterowania ruchem drogowym w Trójmieście, który będzie ułatwiać przejazd i skracać czas przejazdu w aglomeracji. Dwa centra sterowania ruchem będą zlokalizowane w Gdańsku i Gdyni. Natężenie ruchu pojazdów będą śledzić setki kamer, czujników i pętli indukcyjnych.

Kategorie:
Zamknji sliderOtwórz slider
 


Rower Mevo startuje 26 marca!

Rower Mevo

Drugi rozruch testowy Systemu Roweru Metropolitalnego MEVO zakończył się sukcesem. Mevo będzie największym w Europie systemem rowerów publicznych IV generacji składającym się wyłącznie z rowerów wspomaganych elektrycznie.

Trwające blisko miesiąc testy Mevo pozwoliły stwierdzić, że system jest gotowy do uruchomienia. Jednym z największych wyzwań okazał się GPS. Było to niezwykle ważne z punktu widzenia użytkowników. Z uwagi na fakt, że rowery można pozostawiać w dowolnym miejscu miast, działanie systemu GPS pozwalającego na precyzyjną lokalizację rowerów jest kluczowe. Zamawiający, Obszar Metropolitalny Gdańsk – Gdynia – Sopot, bardzo skrupulatnie, partia po partii wybierał losowo rowery do testów, aby mieszkańcy mogli cieszyć się z jak najlepszego systemu.

- Mevo będzie rewolucją komunikacyjną w Metropolii. Rower ułatwi dojazd pracy, na uczelnię, zakupy czy spotkanie ze znajomymi. Łączenie podróży z komunikacją publiczną będzie dużo bardziej ułatwione. Za nami czas intensywnych prac podczas rozruchu testowego. Dziękujemy szczególnie mieszkańcom zaangażowanym na ostatnim etapie prowadzonych testów. Ich zaangażowanie i informacje zwrotne były niezwykle cenne. Ponad 98% testerów wskazało, że będzie korzystać z rowerów w przyszłości. – mówi Michał Glaser, Dyrektor Biura Obszaru Metropolitalnego Gdańsk – Gdynia – Sopot.

Mevo uruchomione zostanie 26 marca 2019 r. Operator jeszcze przed uruchomieniem będzie rozstawiał rowery na ulicach 14 gmin. Na 660 stacjach znajdzie się ponad 1200 rowerów. W Gdyni stacji będzie 146. Do momentu uruchomienia nie będą one jednak jeszcze dostępne do wypożyczenia, a aplikacja pojawi się najpóźniej w dniu startu systemu.

- Rower miejski ma wielką szansę odmienić dotychczasowe pojmowanie mobilności miejskiej. Dobrze przemyślany system staje się nową gałęzią transportu miejskiego, konkurencyjną wobec samochodu osobowego, zwłaszcza na krótkich dystansach. Wspomaganie elektryczne we wszystkich rowerach da szansę osobom mieszkajacym w wyżej położonych dzielnicach - Karwiny, Oksywie, Redłowo, Pogórze - na czerpanie przyjemności z jazdy. MEVO to rower nowoczesny, IV generacji, dostępny, tani, metropolitalny. Czeka nas prawdziwa rewolucja transportowa na gdyńskich ulicach – mówi Jakub Furkal, pełnomocnik prezydenta Gdyni ds. komunikacji rowerowej.

- Zachęcamy Mieszkańców do odwiedzenia strony www.rowermevo.pl. Już teraz można dokonywać rejestracji w systemie, na razie jednak bez możliwości wykupienia abonamentu. Na mapie można zobaczyć stacje MEVO, strefy dozwolone i niedozwolone, gdzie zwrot roweru będzie wiązał się z dodatkową opłatą. Pomocna może być zakładka „Jak to działa", gdzie przystępnie opisano wiele zagadnień związanych z użytkowaniem roweru – dodaje Michał Glaser.

Wypożyczenie roweru będzie intuicyjne i proste. Dokonać będzie można tego za pomocą aplikacji, karty zbliżeniowej lub Biura Obsługi Klienta. Aby zwrócić rower wystarczy zamknąć blokadę znajdującą się na tylnym błotniku pod komputerem pokładowym.

I etap zakłada uruchomienie 30% floty rowerów (tj. 1224 szt.) oraz całej infrastruktury postojowej oraz zaplecza teleinformatycznego. W każdej gminie pojawi się 30% docelowej liczby rowerów. O terminie uruchomienia całości, czyli 4080 rowerów, będziemy informować w późniejszym terminie.

Projekt współfinansowany jest ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Pomorskiego na lata: 2014-2020. Dofinansowanie ze środków unijnych wynosi 17.218.259 zł.

Autor: M. Jaszczerska
Źródło: gdynia.pl

 

  • Brak komentarzy
lub zaloguj się przez:

O projekcie

civitas logoCIVITAS DYN@MO (DYNamic citizens @ctive for sustainable MObility) to europejski projekt realizowany w ramach inicjatywy CIVITAS II PLUS, finansowany z 7-go Programu Ramowego Komisji Europejskiej. Celem projektu jest wdrożenie nowoczesnych rozwiązań w dziedzinie mobilności oraz wymiana wiedzy i.doświadczeń pomiędzy uczestniczącymi w nim miastami: Gdynią, Akwizgranem (Niemcy), Koprivnicą (Chorwacja) i Palmą de Mallorca (Hiszpania). Partnerami w realizacji części gdyńskiej projektu są: Zarząd Dróg i Zieleni w Gdyni, Politechnika Gdańska, Uniwersytet Gdański oraz Przedsiębiorstwo Komunikacji Trolejbusowej w Gdyni.

Ostatnie wiadomości z Twittera

Twitter response: "Could not authenticate you."