Strona wykorzystuje pliki cookies, jeśli wyrażasz zgodę na używanie cookies, zostaną one zapisane w pamięci przeglądarki. W przypadku nie wyrażenia zgody nie jesteśmy w stanie zagwarantować pełnej funkcjonalności strony!

TRANSPORT ZBIOROWY

IMG 2711

Transport zbiorowy

Publiczny transport zbiorowy to powszechnie dostępny regularny przewóz osób wykonywany w określonych odstępach czasu i po określonej sieci transportowej. W Gdyni za organizacje transportu zbiorowego odpowiada Zarząd Komunikacji Miejskiej. Jest in organizatorem komunikacji miejskiej (autobusowej, trolejbusowej i Tramwaju wodnego) i działa w oparciu o model komunikacji regulowanej z elementami konkurencji.

SAMOCHÓD

Krzysztof Romaski witojaska

Samochód

Badania ruchu wskazują, że samochód w mieście spędza ok. 95% czasu na parkingu, będąc w użyciu zaledwie przez 5% swojego życia.

ROWER

 DSC9571

Rower


Rower to najwspanialszy pojazd na świecie. Nie wymaga paliwa i nie zatruwa powietrza. Jest tak szybki, że podróżując nim, możesz wszędzie zdążyć.

PIESZY

pieszy

Pieszy

Pieszy to osoba znajdującą się poza pojazdem na drodze i niewykonującą na niej robót; za pieszego uważa się również osobę prowadzącą, ciągnącą lub pchającą rower, motorower, motocykl, wózek dziecięcy, podręczny lub inwalidzki, osobę poruszającą się w wózku inwalidzkim, a także osobę w wieku do 10 lat kierującą rowerem pod opieką osoby dorosłej.

BEZPIECZEŃSTWO

bezpieczenstwo

Bezpieczeństwo

Działania na rzecz poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego, podobnie jak w innych miastach odbywają się wielotorowo. W ramach finansowych możliwości modernizuje się niebezpieczne odcinki (np. przebudowa skrzyżowań, zwiększenie widoczności przejść dla pieszych, montaż barier energochłonnych) oraz buduje się nową, bezpieczną infrastrukturę uwzględniającą potrzeby nie tylko kierowców, ale pieszych i rowerzystów.

SUMP

sump

SUMP

Instrumentem pomocnym w realizacji polityki zrównoważonego transportu miejskiego jest Plan Zrównoważonego Transportu Miejskiego, czyli tzw. SUMP (ang. Sustainable Urban Mobility Plan). SUMP określa zestaw działań, które mają w efektywny sposób pomóc w rozwiązaniu problemów transportowych i w zrównoważony sposób zaspokoić potrzeby przemieszczania się ludzi i towarów w miastach.

TRISTAR

tristar

TRISTAR

Tristar – zintegrowany system inteligentnego sterowania ruchem drogowym w Trójmieście, który będzie ułatwiać przejazd i skracać czas przejazdu w aglomeracji. Dwa centra sterowania ruchem będą zlokalizowane w Gdańsku i Gdyni. Natężenie ruchu pojazdów będą śledzić setki kamer, czujników i pętli indukcyjnych.

Kategorie:
Zamknji sliderOtwórz slider
 


Prowadnice rowerowe na kładce w Orłowie

Prowadnice rowerowe

Pogoda coraz bardziej sprzyja spędzaniu czasu na świeżym powietrzu, w tym rowerowym wycieczkom. Jest coraz bezpieczniej i wygodniej. Powstają kolejne elementy infrastruktury rowerowej, w tym na przykład prowadnice. Specjalne rynny zainstalowane przy schodach umożliwiają wprowadzanie i sprowadzanie rowerów. 120 metrów nowych prowadnic zainstalowanych zostało właśnie na kładce w Orłowie nad torami kolejowymi.

Na wszystkich schodach kładki przy stacji w Orłowie z obu stron pojawiły się prowadnice - również na zejściach do peronów. To znacznie wygodniejsze rozwiązanie od dźwigania i wnoszenia rowerów na rękach. Prowadnice stosowane są w miejscach o dużych nachyleniach lub tam, gdzie nie ma możliwości podjazdu w łagodniejszy sposób.

Inwestycja w Orłowie zrealizowana została przez PKP PLK S.A. zakład Linii Kolejowych w Gdyni dzięki współpracy z miastem. Koszt to niespełna 40 tys. zł

- Czasami nawet małe inwestycje dają duży efekt. Tak jest w tym przypadku. Mieszkańcy Gdyni od dłuższego czasu prosili o rozwiązanie, które ułatwi przedostanie się z rowerem z jednej strony torów na drugą. Powolne i dość zawodne platformy nie były rozwiązaniem. Teraz, dzięki dobrej współpracy z PKP PLK, do której należy kładka, udało się spełnić ich oczekiwania. Osobiście bardzo się cieszę i liczę na dalszą współpracę przy innych projektach - mówi Jakub Furkal, pełnomocnik prezydenta Gdyni ds. komunikacji rowerowej.

Prowadnice pojawiły się również w Chyloni od strony południowej, a pod koniec zeszłego roku gruntowny remont przeszły schody i prowadnice rowerowe w parku Kolibki na granicy Gdyni i Sopotu, przy ujściu potoku Swelina. Wymienione na nowe zostały również poręcze oraz prowadnice rowerowe. Te ostatnie dodatkowo pokryto specjalną żywicą, aby koła rowerów nie ześlizgiwały się. Ziemia u podnóża schodów została wyprofilowana. Remont wykonał Zarząd Dróg i Zieleni w Gdyni za kwotę ok. 40 tys. zł.

Dla wygody rowerzystów, na wniosek rady dzielnicy Mały Kack, prowadnice zyskały również schody prowadzące od ul. Przemyskiej do Szkoły Podstawowej nr 13. Metalowe, z antypoślizgową nawierzchnią i malowane wytrzymałą, trzyskładnikową farbą kosztowały 7 tys. zł.

Autor: M. Jaszczerska
Źródło: gdynia.pl

  • Brak komentarzy
lub zaloguj się przez:

O projekcie

civitas logoCIVITAS DYN@MO (DYNamic citizens @ctive for sustainable MObility) to europejski projekt realizowany w ramach inicjatywy CIVITAS II PLUS, finansowany z 7-go Programu Ramowego Komisji Europejskiej. Celem projektu jest wdrożenie nowoczesnych rozwiązań w dziedzinie mobilności oraz wymiana wiedzy i.doświadczeń pomiędzy uczestniczącymi w nim miastami: Gdynią, Akwizgranem (Niemcy), Koprivnicą (Chorwacja) i Palmą de Mallorca (Hiszpania). Partnerami w realizacji części gdyńskiej projektu są: Zarząd Dróg i Zieleni w Gdyni, Politechnika Gdańska, Uniwersytet Gdański oraz Przedsiębiorstwo Komunikacji Trolejbusowej w Gdyni.

Ostatnie wiadomości z Twittera

Twitter response: "Could not authenticate you."