Strona wykorzystuje pliki cookies, jeśli wyrażasz zgodę na używanie cookies, zostaną one zapisane w pamięci przeglądarki. W przypadku nie wyrażenia zgody nie jesteśmy w stanie zagwarantować pełnej funkcjonalności strony!
kontakt-mobilnagdyniao-nas
facebooktwitterPinterest
logowanie-buttonrejestracja-button

TRANSPORT ZBIOROWY

IMG 2711

Transport zbiorowy

Publiczny transport zbiorowy to powszechnie dostępny regularny przewóz osób wykonywany w określonych odstępach czasu i po określonej sieci transportowej. W Gdyni za organizacje transportu zbiorowego odpowiada Zarząd Komunikacji Miejskiej. Jest in organizatorem komunikacji miejskiej (autobusowej, trolejbusowej i Tramwaju wodnego) i działa w oparciu o model komunikacji regulowanej z elementami konkurencji.

SAMOCHÓD

Krzysztof Romaski witojaska

Samochód

Badania ruchu wskazują, że samochód w mieście spędza ok. 95% czasu na parkingu, będąc w użyciu zaledwie przez 5% swojego życia.

ROWER

 DSC9571

Rower


Rower to najwspanialszy pojazd na świecie. Nie wymaga paliwa i nie zatruwa powietrza. Jest tak szybki, że podróżując nim, możesz wszędzie zdążyć.

PIESZY

pieszy

Pieszy

Pieszy to osoba znajdującą się poza pojazdem na drodze i niewykonującą na niej robót; za pieszego uważa się również osobę prowadzącą, ciągnącą lub pchającą rower, motorower, motocykl, wózek dziecięcy, podręczny lub inwalidzki, osobę poruszającą się w wózku inwalidzkim, a także osobę w wieku do 10 lat kierującą rowerem pod opieką osoby dorosłej.

BEZPIECZEŃSTWO

bezpieczenstwo

Bezpieczeństwo

Działania na rzecz poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego, podobnie jak w innych miastach odbywają się wielotorowo. W ramach finansowych możliwości modernizuje się niebezpieczne odcinki (np. przebudowa skrzyżowań, zwiększenie widoczności przejść dla pieszych, montaż barier energochłonnych) oraz buduje się nową, bezpieczną infrastrukturę uwzględniającą potrzeby nie tylko kierowców, ale pieszych i rowerzystów.

SUMP

sump

SUMP

Instrumentem pomocnym w realizacji polityki zrównoważonego transportu miejskiego jest Plan Zrównoważonego Transportu Miejskiego, czyli tzw. SUMP (ang. Sustainable Urban Mobility Plan). SUMP określa zestaw działań, które mają w efektywny sposób pomóc w rozwiązaniu problemów transportowych i w zrównoważony sposób zaspokoić potrzeby przemieszczania się ludzi i towarów w miastach.

TRISTAR

tristar

TRISTAR

Tristar – zintegrowany system inteligentnego sterowania ruchem drogowym w Trójmieście, który będzie ułatwiać przejazd i skracać czas przejazdu w aglomeracji. Dwa centra sterowania ruchem będą zlokalizowane w Gdańsku i Gdyni. Natężenie ruchu pojazdów będą śledzić setki kamer, czujników i pętli indukcyjnych.

Kategorie:
Zamknji sliderOtwórz slider
 


Śniadania rozwozimy… rowerem!

Laduj sie i jazda

Trwa w najlepsze akcja „Do pracy jadę rowerem", a rowerowe śniadania dla najbardziej wytrwałych uczestników dojeżdżają do nich... rowerami! Koordynatorzy akcji w ten sposób wykorzystują nowe rowery towarowe, tzw. cargo, a we wtorkowy poranek do transportu na dwóch kołach przyłączył się też m.in. wiceprezydent Gdyni, Marek Łucyk. Same rowery już niedługo będzie można wypożyczać również na własne potrzeby.

Zamiast samochodu - rowerem

Na co dzień – kilka tysięcy uczestników wsiada na rowery i jedzie do pracy, dzisiaj – na specjalne rowery cargo pełne śniadań wsiedli organizatorzy „Do pracy jadę rowerem" i urzędnicy, w tym wiceprezydent Marek Łucyk. Za nami już 16 tygodni trwania gdyńskiej kampanii, która promuje zamianę samochodu na dwa koła.

Jak co roku, statystyki akcji zaskakują – już dziś wiadomo, że 338 firm z Gdyni zdecydowało się wziąć udział, a z dojazdów na rowerach korzysta ponad 2300 pracowników! Uczestnicy w tegorocznej edycji, która zaczęła się na początku marca „wykręcili" już ponad 740 tysięcy kilometrów, średnio przejeżdżając jednorazowo 8 kilometrów.

Testujemy rowery cargo

Ci, którzy popiszą się wytrwałością i zanotują w jednym tygodniu co najmniej 6 przejazdów otrzymują od organizatorów rowerowe śniadania. Dostarczono ich już blisko 8000. Co ciekawe, w Śródmieściu i w Redłowie są dostarczane... właśnie na rowerach. We wtorkowy poranek do działania oprócz Marka Łucyka włączyli się też Andrzej Ryński – naczelnik Wydziału Gospodarki Nieruchomościami i Geodezji oraz Beata Szadziul – naczelnik Wydziału Polityki Rodzinnej.

- To kolejna kampania dla mieszkańców Gdyni, która promuje przede wszystkim komunikację rowerową. Cieszymy się, że ponad 2000 osób na co dzień jeździ rowerem do pracy, dzięki temu możemy rozwozić dla nich kanapki. Dzięki takim akcjom, zachęcającym mieszkańców Gdyni do komunikacji zbiorowej czy rowerowej na ulicach pojawia się przede wszystkim mniej samochodów – podkreśla wiceprezydent Gdyni ds. rozwoju, Marek Łucyk.

Śniadania pojechały m.in. do Centrum Aktywności Seniora czy do budynku Urzędu Miasta przy ul. 10 Lutego.

Niedługo dla każdego

Dla urzędników to jednocześnie praktyczny test rowerów towarowych, które od niedawna są już wykorzystywane przez pracowników niektórych jednostek, w tym np. biblioteki czy właśnie koordynatorów kampanii „Do pracy jadę rowerem". Już niedługo tzw. cargo-rowery będzie zresztą można wypożyczać na własne potrzeby.

- Tymi rowerami rozwozimy rowerowe śniadania już od kilku miesięcy, dzisiaj mieliśmy okazję zrobić to także z innymi – mówi Agata Lewandowska z Samodzielnego Referatu Projektów Unijnych i Zarządzania Mobilnością w gdyńskim ZDiZ. - Rowery cargo na razie są w projekcie CoBiUM, możliwe do wypożyczenia dla pracowników gdyńskich firm, fundacji, stowarzyszeń i generalnie organizacji pozarządowych. Pracujemy obecnie nad tym, aby te rowery były też dostępne dla wszystkich mieszkańców Gdyni. W innym projekcie unijnym, CityChangerCargoBike pracujemy nad wypożyczalnią rowerów towarowych i mamy nadzieję, że pilotażowo wkrótce ruszy. Trwają procedury przetargowe, możliwe że ruszy późnym latem – zapowiada.

Rowery docelowo będą dostępne poprzez filie Biblioteki Publicznej oraz Domy Sąsiedzkie dzięki wsparciu ze wspomnianego wcześniej unijnego projektu CityChangerCargoBike, którego Gdynia jest partnerem. Dodajmy, że w ramach przyzwyczajania gdynian do nowego środka transportu już na początku września miasto będzie gospodarzem 5. Ogólnopolskiego Zlotu Rowerów Towarowych. Pojazdy, które są już w Gdyni przygotowano tak, aby każdy znalazł opcję najbardziej odpowiadającą jego wymaganiom.

- Typów jest coraz więcej, w Gdyni dostępne są dwukołowe i trzykołowe. Wszystkie rowery są ze wspomaganiem elektrycznym z uwagi na ukształtowanie terenu. Rowerem można przewozić dzieci, w niektórych typach nawet do 4 osób i do 100 kilogramów oraz towary, zatem są bardzo przydatne w logistyce miejskiej – zaznacza Agata Lewandowska.

Więcej informacji o samym konkursie „Do pracy jadę rowerem" można znaleźć na stronie www.dopracyjaderowerem.mobilnagdynia.pl.

logo CoBiUM Interreg

CCCB logo

Autor: K. Złoch
Źródło: gdynia.pl 

  • Brak komentarzy
lub zaloguj się przez:

O projekcie

civitas logoCIVITAS DYN@MO (DYNamic citizens @ctive for sustainable MObility) to europejski projekt realizowany w ramach inicjatywy CIVITAS II PLUS, finansowany z 7-go Programu Ramowego Komisji Europejskiej. Celem projektu jest wdrożenie nowoczesnych rozwiązań w dziedzinie mobilności oraz wymiana wiedzy i.doświadczeń pomiędzy uczestniczącymi w nim miastami: Gdynią, Akwizgranem (Niemcy), Koprivnicą (Chorwacja) i Palmą de Mallorca (Hiszpania). Partnerami w realizacji części gdyńskiej projektu są: Zarząd Dróg i Zieleni w Gdyni, Politechnika Gdańska, Uniwersytet Gdański oraz Przedsiębiorstwo Komunikacji Trolejbusowej w Gdyni.

Ostatnie wiadomości z Twittera

Co oni tu mają🕵️‍♂️ Zaglądamy do Gdyńskiego Centrum Aktywności Rodziny przy ul. Świętojańskiej 1🎈. To miejsce nie t… https://t.co/pfYNyrIVj2

by Gdynia

Świętowanie czas zacząć🎉🎉🎉 Otwieramy Gdyńskie Centrum Aktywności Rodziny skupiające instytucje i organizacje działa… https://t.co/Fpy219qFRT

by Gdynia

— Nagradzając pracowników służby zdrowia, chcemy im serdecznie podziękować za ich pracę, poświęcenie, empatię. (...… https://t.co/GHnHjPlxdw

by Gdynia