Strona wykorzystuje pliki cookies, jeśli wyrażasz zgodę na używanie cookies, zostaną one zapisane w pamięci przeglądarki. W przypadku nie wyrażenia zgody nie jesteśmy w stanie zagwarantować pełnej funkcjonalności strony!

TRANSPORT ZBIOROWY

IMG 2711

Transport zbiorowy

Publiczny transport zbiorowy to powszechnie dostępny regularny przewóz osób wykonywany w określonych odstępach czasu i po określonej sieci transportowej. W Gdyni za organizacje transportu zbiorowego odpowiada Zarząd Komunikacji Miejskiej. Jest in organizatorem komunikacji miejskiej (autobusowej, trolejbusowej i Tramwaju wodnego) i działa w oparciu o model komunikacji regulowanej z elementami konkurencji.

SAMOCHÓD

Krzysztof Romaski witojaska

Samochód

Badania ruchu wskazują, że samochód w mieście spędza ok. 95% czasu na parkingu, będąc w użyciu zaledwie przez 5% swojego życia.

ROWER

 DSC9571

Rower


Rower to najwspanialszy pojazd na świecie. Nie wymaga paliwa i nie zatruwa powietrza. Jest tak szybki, że podróżując nim, możesz wszędzie zdążyć.

PIESZY

pieszy

Pieszy

Pieszy to osoba znajdującą się poza pojazdem na drodze i niewykonującą na niej robót; za pieszego uważa się również osobę prowadzącą, ciągnącą lub pchającą rower, motorower, motocykl, wózek dziecięcy, podręczny lub inwalidzki, osobę poruszającą się w wózku inwalidzkim, a także osobę w wieku do 10 lat kierującą rowerem pod opieką osoby dorosłej.

BEZPIECZEŃSTWO

bezpieczenstwo

Bezpieczeństwo

Działania na rzecz poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego, podobnie jak w innych miastach odbywają się wielotorowo. W ramach finansowych możliwości modernizuje się niebezpieczne odcinki (np. przebudowa skrzyżowań, zwiększenie widoczności przejść dla pieszych, montaż barier energochłonnych) oraz buduje się nową, bezpieczną infrastrukturę uwzględniającą potrzeby nie tylko kierowców, ale pieszych i rowerzystów.

SUMP

sump

SUMP

Instrumentem pomocnym w realizacji polityki zrównoważonego transportu miejskiego jest Plan Zrównoważonego Transportu Miejskiego, czyli tzw. SUMP (ang. Sustainable Urban Mobility Plan). SUMP określa zestaw działań, które mają w efektywny sposób pomóc w rozwiązaniu problemów transportowych i w zrównoważony sposób zaspokoić potrzeby przemieszczania się ludzi i towarów w miastach.

TRISTAR

tristar

TRISTAR

Tristar – zintegrowany system inteligentnego sterowania ruchem drogowym w Trójmieście, który będzie ułatwiać przejazd i skracać czas przejazdu w aglomeracji. Dwa centra sterowania ruchem będą zlokalizowane w Gdańsku i Gdyni. Natężenie ruchu pojazdów będą śledzić setki kamer, czujników i pętli indukcyjnych.

Kategorie:
Zamknji sliderOtwórz slider


Regulamin "Rowerowy Maj 2016"

logo rowerowy maj z ksztaltem

REGULAMIN KAMPANII ROWEROWY MAJ 2016


INFORMACJE PODSTAWOWE

1. Kampania „Rowerowy Maj" (zwana dalej „Kampanią") adresowana jest do uczniów i nauczycieli szkół podstawowych.

2. Kampania organizowana jest przez Gminę Miasta Gdyni w partnerstwie z Miastem Gdańsk.

3. Głównym celem Kampanii jest promowanie zdrowego trybu życia oraz popularyzacja komunikacji rowerowej.

4. Głównym elementem Kampanii jest konkurs „Rowerowy Maj" (zwany dalej Konkursem).

5. Konkurs zakłada rywalizację w formie zabawy na trzech poziomach: szkolnym, klasowym oraz indywidualnym. Najaktywniejsi uczestnicy Konkursu zostaną nagrodzeni:
a. najbardziej rowerowa szkoła w Gdyni otrzyma mobilne miasteczko ruchu drogowego (wartość nagrody wynosi ok. 25 000 zł),
b. najlepsze klasy w każdej szkole – bilety grupowe do centrów nauki, rozrywki, sportu,
c. najaktywniejsi uczniowie i nauczyciele oraz szkolni koordynatorzy – akcesoria rowerowe.

6. O wyniku szkoły lub klasy decyduje liczba przyjazdów do szkoły na rowerze w stosunku do liczby wszystkich uczniów w danej szkole lub klasie.

HARMONOGRAM KAMPANII

7. Warunkiem udziału w Kampanii jest zarejestrowanie szkoły poprzez formularz zgłoszeniowy oraz wyznaczenie szkolnego koordynatora do dnia 26 lutego br.

8. Zarejestrowane szkoły otrzymają do dnia 25 kwietnia br. komplet materiałów dydaktyczno-promocyjnych niezbędnych do prawidłowego przeprowadzenia Konkursu, tj. plakaty klasowe, książeczki rowerowe dla uczniów i nauczycieli, broszury dla rodziców, naklejki oraz klasowe dzienniki rowerowe.

9. Każda szkoła ma możliwość zgłoszenia maksymalnie 2 klas, w których przeprowadzone zostaną zajęcia teoretyczne i praktyczne doskonalące jazdę rowerem skierowane do uczniów klas IV – VI.

10. W ramach Konkursu liczone będą przejazdy rowerowe (a także hulajnogą, na rolkach, wrotkach, itp.) do szkoły w dniach od 4 do 31 maja 2016 r.

11. Rejestracja przyjazdów rowerem prowadzona będzie każdego dnia Konkursu, podczas sprawdzania obecności na pierwszej lekcji.

12. Nauczyciel rejestrujący przyjazdy rowerem zaznacza je przy nazwisku ucznia w klasowym dzienniku rowerowym oraz wydaje dwie naklejki (kwadratową i okrągłą).

13. Uczestnicy przyklejają kwadratową naklejkę w książeczce rowerowej, a okrągłą na plakat klasowy.

14. Szkolny koordynator Konkursu zobowiązany jest do współpracy z organizatorem Kampanii oraz do nadzorowania niżej wymienionych działań:
a. przekazania rodzicom broszur informujących o Konkursie (np. za pośrednictwem uczniów) – do dnia 29 kwietnia br.,
b. przekazania książeczek rowerowych oraz dzienników rowerowych wychowawcom klas zgłoszonych do Konkursu – do dnia 29 kwietnia br.,
c. zawieszenia w holu szkolnym plakatów klasowych na wysokości umożliwiającej uczniom swobodne przyklejanie naklejek – do dnia 29 kwietnia br.,
d. umieszczenia na szkolnej stronie internetowej przesłanych przez organizatora informacji dot. Konkursu,
e. przekazania organizatorowi dzienników rowerowych w połowie Konkursu, tj. 16.05.2016 r. oraz w dniu jego zakończenia – 31.05.2016 r. w formie pliku Excel na adres: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie obsługi JavaScript..
f. zorganizowania uroczystego apelu, podczas którego rozdane będą nagrody dostarczone przez Organizatora.

15. Organizator, w terminie 7 dni od daty zakończenia Konkursu, ogłosi jego wyniki na stronach internetowych: www.gdynia.pl, www.mobilnagdynia.pl oraz powiadomi laureatów drogą elektroniczną.

16. Nagrody w najbardziej „rowerowych" szkołach Gdyni będą wręczane osobiście przez Pełnomocnika Prezydenta Gdyni ds. komunikacji rowerowej, natomiast pozostałe nagrody zostaną dostarczone do szkół przez organizatora.

17. Szkoły biorące udział w Kampanii zobowiązują się do przestrzegania Regulaminu Kampanii.

Wszystkie informacje na temat Kampanii znajdują się na stronie: www.mobilnagdynia.pl oraz www.rowerowygdansk.pl

Odsłony: 2592 Komentarz (0)

Rowerowy Maj

rowerowymaj

Kampania „Rowerowy Maj” wzorowana jest na kampanii, która została zainicjonowana przez Miasto Gdańsk w 2014 r. W edycji 2016 do Kampanii przyłączy się kilka miast w Polsce. Ich wspólnym celem będzie promowanie zdrowego trybu życia i codziennej aktywności fizycznej wśród uczniów szkół podstawowych, poprzez zachęcanie ich do przyjeżdżania do szkoły rowerem (hulajnogą, na rolkach, wrotkach, itp.).

Głównym elementem Kampanii jest Konkurs „Rowerowy Maj” o następujących zasadach: każdy uczeń zgłoszonej do udziału gdyńskiej szkoły podstawowej, który przyjedzie do szkoły na rowerze, deskorolce, hulajnodze lub na rolkach otrzyma od nauczyciela dwie naklejki. Jedną z nich umieszcza w swoim prywatnym, przygotowanym na rzecz akcji dzienniczku rowerowym, druga zaś zostaje przyklejona na klasowy plakat „Rowerowy Maj”. 
 
Na zakończenie akcji przewidziano nagrody dla najlepszej szkoły, najlepszych klas, wszystkich uczestniczących uczniów oraz Koordynatorów z najaktywniejszych szkół.
 
Podczas Kampanii organizowane będą również zajęcia teoretyczne i praktyczne z zakresu komunikacji rowerowej skierowane do uczniów klas IV – VI.

Przebieg konkursu w Gdańsku (edycje 2014 i 2015): www.rowerowygdansk.pl
 
 
Rowerowy Maj 2016 w Gdyni:
 
 
 
 
 
Partnerzy i sponsorzy:
 
Panel sponsor RM2016 web
Odsłony: 1613 Komentarz (0)

Kontrapas rowerowy na ul. 3 Maja

 Ścieżka rowerowa

Zarząd Dróg i Zieleni rozpoczął wdrażanie zmian na ul. 3 Maja. Na odcinku od ul. Starowiejskiej do ul. Obrońców Wybrzeża wyznaczany jest na jezdni pas ruchu dla rowerów pod prąd ulicy. Dzięki wyznaczeniu tzw. kontrapasa, rowerzyści będą mogli z większą łatwością przejechać odcinek od ścieżki na ul. Władysława IV do terenu Dworca PKP.
Zmiana pociąga za sobą kilka kolejnych w ruchu i postoju na tej ulicy:

Odsłony: 931 Komentarz (0)

Czytaj więcej

W jakich lokalizacjach warto zamontować stojaki rowerowe i samoobsługowe stacje naprawy rowerów?

stojaki plaza 1


stojak trapez

Wraz z rozwojem ruchu rowerowego Zarząd Dróg i Zieleni w Gdyni stopniowo zwiększa liczbę miejsc parkingowych dla rowerów, jak również wprowadza udogodnienia dla rowerzystów w postaci samoobsługowych stacji naprawy rowerów.

stojak uW Gdyni stosowane są stojaki poręczowe, umożliwiające przypięcie dwóch rowerów – w Śródmieściu mają one kształt trapezu, zaś poza Śródmieściem – kształt odwróconego U.

Z kolei stacje naprawy to stalowe urządzenia wyposażone w pompkę oraz narzędzia do samodzielnego serwisowania roweru w przestrzeni publicznej.

W ciągu ostatnich dwóch lat wiele miejsc zgłoszonych przez mieszkańców udało się zagospodarować tworząc nowe stanowiska parkingowe dla rowerzystów. Aktualnie zamontowanych jest 1117 stojaków rowerowych umożliwiających przypięcie 2378 rowerów. Dodatkowo w 6 lokalizacjach funkcjonują samoobsługowe stacje naprawy rowerów. Kontynuując współpracę, zachęcamy, by w dalszym ciągu wskazywać własne propozycje lokalizacji stojaków. Można również zgłaszać miejsca, w których warto by było ustawić stacje naprawy rowerów.

Odsłony: 1131 Komentarz (0)

Czytaj więcej

Więcej artykułów…