Strona wykorzystuje pliki cookies, jeśli wyrażasz zgodę na używanie cookies, zostaną one zapisane w pamięci przeglądarki. W przypadku nie wyrażenia zgody nie jesteśmy w stanie zagwarantować pełnej funkcjonalności strony!

TRANSPORT ZBIOROWY

IMG 2711

Transport zbiorowy

Publiczny transport zbiorowy to powszechnie dostępny regularny przewóz osób wykonywany w określonych odstępach czasu i po określonej sieci transportowej. W Gdyni za organizacje transportu zbiorowego odpowiada Zarząd Komunikacji Miejskiej. Jest in organizatorem komunikacji miejskiej (autobusowej, trolejbusowej i Tramwaju wodnego) i działa w oparciu o model komunikacji regulowanej z elementami konkurencji.

SAMOCHÓD

Krzysztof Romaski witojaska

Samochód

Badania ruchu wskazują, że samochód w mieście spędza ok. 95% czasu na parkingu, będąc w użyciu zaledwie przez 5% swojego życia.

ROWER

 DSC9571

Rower


Rower to najwspanialszy pojazd na świecie. Nie wymaga paliwa i nie zatruwa powietrza. Jest tak szybki, że podróżując nim, możesz wszędzie zdążyć.

PIESZY

pieszy

Pieszy

Pieszy to osoba znajdującą się poza pojazdem na drodze i niewykonującą na niej robót; za pieszego uważa się również osobę prowadzącą, ciągnącą lub pchającą rower, motorower, motocykl, wózek dziecięcy, podręczny lub inwalidzki, osobę poruszającą się w wózku inwalidzkim, a także osobę w wieku do 10 lat kierującą rowerem pod opieką osoby dorosłej.

BEZPIECZEŃSTWO

bezpieczenstwo

Bezpieczeństwo

Działania na rzecz poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego, podobnie jak w innych miastach odbywają się wielotorowo. W ramach finansowych możliwości modernizuje się niebezpieczne odcinki (np. przebudowa skrzyżowań, zwiększenie widoczności przejść dla pieszych, montaż barier energochłonnych) oraz buduje się nową, bezpieczną infrastrukturę uwzględniającą potrzeby nie tylko kierowców, ale pieszych i rowerzystów.

SUMP

sump

SUMP

Instrumentem pomocnym w realizacji polityki zrównoważonego transportu miejskiego jest Plan Zrównoważonego Transportu Miejskiego, czyli tzw. SUMP (ang. Sustainable Urban Mobility Plan). SUMP określa zestaw działań, które mają w efektywny sposób pomóc w rozwiązaniu problemów transportowych i w zrównoważony sposób zaspokoić potrzeby przemieszczania się ludzi i towarów w miastach.

TRISTAR

tristar

TRISTAR

Tristar – zintegrowany system inteligentnego sterowania ruchem drogowym w Trójmieście, który będzie ułatwiać przejazd i skracać czas przejazdu w aglomeracji. Dwa centra sterowania ruchem będą zlokalizowane w Gdańsku i Gdyni. Natężenie ruchu pojazdów będą śledzić setki kamer, czujników i pętli indukcyjnych.

Kategorie:
Zamknji sliderOtwórz slider


Rowerowo w Gdyni

Rower w Gdyni

Jazda na rowerze w Gdyni jest coraz przyjemniejsza i bezpieczniejsza. Powstają nowe pasy, dzięki którym miłośnicy jazdy na dwóch kółkach mogą swobodnie poruszać się po mieście oraz drogi rowerowe, które stanowią element międzynarodowej trasy R-10, czyli Nadmorskiego Szlaku Hanzeatyckiego. Powstają stacje naprawy i ładowania rowerów, prowadnice i podpórki. Nie tak dawno wprowadzone zostały rowery towarowe cargo, a już 26 marca na gdyńskie ulice wyjadą rowery systemu metropolitalnego Mevo.

Gdyńska polityka rowerowa stale się rozwija. Rośnie nie tylko liczba kilometrów ścieżek, po których komfortowo mogą poruszać się cykliści, ale również poprawia się jakość dróg, tworzone są udogodnienia znacząco wpływające na wygodę i bezpieczeństwo entuzjastów dwóch kółek.

Odsłony: 3337 Komentarz (0)

Czytaj więcej

Więcej środków na realizację R-10 w Redłowie

R-10 Stryjska

Kolegium Prezydenta podjęło decyzję o zwiększeniu budżetu na realizację budowy kolejnego odcinka europejskiego szlaku rowerowego R-10 w rejonie skrzyżowania alei Zwycięstwa i ulicy Stryjskiej.

Pod koniec stycznia ogłoszono przetarg na realizację nowego odcinka R-10 w Redłowie. Wpłynęła jedna oferta - firmy Eurovia Polska S.A. z siedzibą w Bielanach Wrocławskich wynosząca 736.789,07 zł.

Firma zadeklarowała wykonanie prac w ciągu 15 tygodni od podpisania umowy i określiła okres rękojmi i gwarancji na 61 miesięcy. Kwota, jaką Gdynia początkowo chciała przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia, wynosiła 594.582,71 zł brutto. Kolegium Prezydenta zadecydowało jednak o zwiększeniu budżetu na tę inwestycję.

Odsłony: 2236 Komentarz (0)

Czytaj więcej

Jeżdżą do pracy rowerem

Refinitiv w DPJR

Marcowa pogoda jest dość kapryśna, konkurs „Do pracy jadę rowerem" trwa dopiero 10 dni, a oni na liczniku mają już niemal 1000 km, zajmując tym samym czwarte miejsce w rywalizacji firm. Pracownicy Refinitiv Poland Sp. z o.o. nie zwalniają tempa.

- Rower traktuję jako pobudkę. W tym tygodniu zaczynam pracę o 6.00 rano. W autobusie przysypiam, a rower jest świetną opcją na rozbudzenie. Po drodze można pośpiewać, pomachać rękami. Jest to dla mnie też forma rozrywki i rekreacji – mówi Daniel Stasik, pracownik Refinitiv Poland.

Pobudzenie organizmu, możliwość podziwiania miasta, przebywanie na świeżym powietrzu i okazja, by dać ujście swoim umiejętnościom wokalnym, bez szkody dla innych. Mało? Jazda na rowerze, jak przekonują pracownicy Refinitiv Poland to też sposób na bardziej efektywne działanie w pracy.

Odsłony: 3792 Komentarz (0)

Czytaj więcej

Rower Mevo startuje 26 marca!

Rower Mevo

Drugi rozruch testowy Systemu Roweru Metropolitalnego MEVO zakończył się sukcesem. Mevo będzie największym w Europie systemem rowerów publicznych IV generacji składającym się wyłącznie z rowerów wspomaganych elektrycznie.

Trwające blisko miesiąc testy Mevo pozwoliły stwierdzić, że system jest gotowy do uruchomienia. Jednym z największych wyzwań okazał się GPS. Było to niezwykle ważne z punktu widzenia użytkowników. Z uwagi na fakt, że rowery można pozostawiać w dowolnym miejscu miast, działanie systemu GPS pozwalającego na precyzyjną lokalizację rowerów jest kluczowe. Zamawiający, Obszar Metropolitalny Gdańsk – Gdynia – Sopot, bardzo skrupulatnie, partia po partii wybierał losowo rowery do testów, aby mieszkańcy mogli cieszyć się z jak najlepszego systemu.

Odsłony: 2783 Komentarz (0)

Czytaj więcej

Kolejny odcinek trasy R-10 w Gdyni - otwarcie ofert

R-10 znak

W odpowiedzi na przetarg, ogłoszony pod koniec stycznia na budowę kolejnego odcinka europejskiego szlaku rowerowego R-10 w rejonie skrzyżowania Alei Zwycięstwa i ulicy Stryjskiej, złożono jedną ofertę. Jest to oferta firmy Eurovia Polska S.A. z siedzibą w Bielanach Wrocławskich i wynosi ona 736.789,07 zł.

Firma zadeklarowała wykonanie prac w ciągu 15 tygodni od podpisania umowy i określiła okres rękojmi i gwarancji na 61 miesięcy. Kwota, jaką Miasto Gdynia przeznaczyło na sfinansowanie zamówienia, wynosi 594.582,71 zł brutto. Z powodu przekroczenia kwoty, przeznaczonej na tę inwestycję, trzeba poczekać na decyzję o przyjęciu lub odrzuceniu tej oferty, po zbadaniu jej zgodności z warunkami przetargu.

Odsłony: 2312 Komentarz (0)

Czytaj więcej

Więcej artykułów…