Strona wykorzystuje pliki cookies, jeśli wyrażasz zgodę na używanie cookies, zostaną one zapisane w pamięci przeglądarki. W przypadku nie wyrażenia zgody nie jesteśmy w stanie zagwarantować pełnej funkcjonalności strony!
Publiczny transport zbiorowy to powszechnie dostępny regularny przewóz osób wykonywany w określonych odstępach czasu i po określonej sieci transportowej. W Gdyni za organizacje transportu zbiorowego odpowiada Zarząd Komunikacji Miejskiej. Jest in organizatorem komunikacji miejskiej (autobusowej, trolejbusowej i Tramwaju wodnego) i działa w oparciu o model komunikacji regulowanej z elementami konkurencji.
Pieszy to osoba znajdującą się poza pojazdem na drodze i niewykonującą na niej robót; za pieszego uważa się również osobę prowadzącą, ciągnącą lub pchającą rower, motorower, motocykl, wózek dziecięcy, podręczny lub inwalidzki, osobę poruszającą się w wózku inwalidzkim, a także osobę w wieku do 10 lat kierującą rowerem pod opieką osoby dorosłej.
Działania na rzecz poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego, podobnie jak w innych miastach odbywają się wielotorowo. W ramach finansowych możliwości modernizuje się niebezpieczne odcinki (np. przebudowa skrzyżowań, zwiększenie widoczności przejść dla pieszych, montaż barier energochłonnych) oraz buduje się nową, bezpieczną infrastrukturę uwzględniającą potrzeby nie tylko kierowców, ale pieszych i rowerzystów.
Instrumentem pomocnym w realizacji polityki zrównoważonego transportu miejskiego jest Plan Zrównoważonego Transportu Miejskiego, czyli tzw. SUMP (ang. Sustainable Urban Mobility Plan). SUMP określa zestaw działań, które mają w efektywny sposób pomóc w rozwiązaniu problemów transportowych i w zrównoważony sposób zaspokoić potrzeby przemieszczania się ludzi i towarów w miastach.
Tristar – zintegrowany system inteligentnego sterowania ruchem drogowym w Trójmieście, który będzie ułatwiać przejazd i skracać czas przejazdu w aglomeracji. Dwa centra sterowania ruchem będą zlokalizowane w Gdańsku i Gdyni. Natężenie ruchu pojazdów będą śledzić setki kamer, czujników i pętli indukcyjnych.
W poprzedniej edycji konkursu „Do pracy jadę rowerem" wzięło udział 2137 rowerzystów, którzy wykręcili łącznie 1021 mln kilometrów. Czy zbliżająca się 8. edycja konkursu również będzie rekordowa? Zapisy właśnie ruszyły! Konkurs startuje 4 marca i potrwa do 31 października.
Kampania zachęca pracowników gdyńskich firm do zmiany ich nawyków transportowych – główny cel to przesiadka z samochodu na rower. Wiosna i lato to najlepsze warunki, ale wielu uczestników kontynuuje dojazdy do pracy rowerem również przy niższych temperaturach.
Spółka NB Tricity, wykonawca projektu zgłosiła gotowość do uruchomienia I etapu systemu roweru publicznego MEVO. Oznacza to formalne rozpoczęcie odbiorów. Po ich zakończeniu ze skutkiem pozytywnym, zostanie uruchomiony największy w Europie system roweru publicznego w całości składający się z rowerów elektrycznych.
W najbliższym czasie przedstawiciele Obszaru Metropolitalnego Gdańsk-Gdynia-Sopot będą testować system składający się, na tym etapie, z 1224 rowerów i 660 stacji. Najważniejszym elementem tego procesu będzie przeprowadzenie rozruchu testowego, czyli sprawdzenie funkcjonowania systemu w warunkach możliwie zbliżonych do tych, w jakich będzie docelowo funkcjonował.
Rozruch testowy Systemu MEVO zakończył się brakiem odbioru przez zamawiającego, czyli Obszar Metropolitarny Gdańsk-Gdynia-Sopot. Niezgodna z przedmiotem zamówienia aplikacja, system naliczania opłat, sposób działania GPS-u czy system nadzoru nie pozwoliły na odbiór wartego ponad 40 mln zł. Systemu Roweru Metropolitalnego.
- MEVO to bardzo nowoczesny, a zrazem największy w Europie system publicznych rowerów ze wspomaganiem elektrycznym, dlatego dokładamy wszelkich starań, aby dostarczone rozwiązania nie zawierały błędów, które mogą narazić mieszkańców na niski komfort jego użytkowania – mówi Michał Glaser, dyrektor Biura Obszaru Metropolitalnego Gdańsk–Gdynia-Sopot.
Miasto Gdynia ogłosiło przetarg na budowę kolejnego odcinka europejskiego szlaku rowerowego R-10. Tym razem chodzi o brakujący fragment drogi rowerowej w rejonie skrzyżowania alei Zwycięstwa i ulicy Stryjskiej. Kiedy prace zostaną ukończone, rowerzyści zyskają szeroką, pozwalającą na jazdę w obu kierunkach drogę rowerową, którą bez żadnych przeszkód będzie można jechać od granicy z Sopotem do Śródmieścia Gdyni i dalej, w stronę bulwaru nadmorskiego.
- Celem tej inwestycji jest zapewnienie ciągłości ruchu rowerowego w rejonie skrzyżowania al. Zwycięstwa i ul. Stryjskiej. To newralgiczny fragment, który znacząco usprawni ruch rowerów w pobliżu Łużycka Office Park i Pomorskiego Parku Naukowo-Technologicznego. Długość tego odcinka to 153 metry. Budowa nie dotyczy tylko drogi rowerowej, ale przebudowany zostanie także chodnik oraz wjazd na stację paliw. Pojawi się próg zwalniający i nieprzejezdna wyspa, zabezpieczone zostaną kable elektroenergetyczne oraz przebudowane sieci teletechniczne i sieć trakcyjna, zasilająca trolejbusy – wyjaśnia Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni ds. rozwoju.
Trwa montaż oświetlenia drogi rowerowej wzdłuż al. Zwycięstwa na wysokości Parku Kolibki.
Na siedemnastu latarniach montowane jest dodatkowe oświetlenie drogi rowerowej i chodnika, które do tej pory były niewystarczająco oświetlone. Powodem tego były korony drzew zasłaniające dopływ światła.