Strona wykorzystuje pliki cookies, jeśli wyrażasz zgodę na używanie cookies, zostaną one zapisane w pamięci przeglądarki. W przypadku nie wyrażenia zgody nie jesteśmy w stanie zagwarantować pełnej funkcjonalności strony!
kontakt-mobilnagdyniao-nas
facebooktwitterPinterest
logowanie-buttonrejestracja-button

TRANSPORT ZBIOROWY

IMG 2711

Transport zbiorowy

Publiczny transport zbiorowy to powszechnie dostępny regularny przewóz osób wykonywany w określonych odstępach czasu i po określonej sieci transportowej. W Gdyni za organizacje transportu zbiorowego odpowiada Zarząd Komunikacji Miejskiej. Jest in organizatorem komunikacji miejskiej (autobusowej, trolejbusowej i Tramwaju wodnego) i działa w oparciu o model komunikacji regulowanej z elementami konkurencji.

SAMOCHÓD

Krzysztof Romaski witojaska

Samochód

Badania ruchu wskazują, że samochód w mieście spędza ok. 95% czasu na parkingu, będąc w użyciu zaledwie przez 5% swojego życia.

ROWER

 DSC9571

Rower


Rower to najwspanialszy pojazd na świecie. Nie wymaga paliwa i nie zatruwa powietrza. Jest tak szybki, że podróżując nim, możesz wszędzie zdążyć.

PIESZY

pieszy

Pieszy

Pieszy to osoba znajdującą się poza pojazdem na drodze i niewykonującą na niej robót; za pieszego uważa się również osobę prowadzącą, ciągnącą lub pchającą rower, motorower, motocykl, wózek dziecięcy, podręczny lub inwalidzki, osobę poruszającą się w wózku inwalidzkim, a także osobę w wieku do 10 lat kierującą rowerem pod opieką osoby dorosłej.

BEZPIECZEŃSTWO

bezpieczenstwo

Bezpieczeństwo

Działania na rzecz poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego, podobnie jak w innych miastach odbywają się wielotorowo. W ramach finansowych możliwości modernizuje się niebezpieczne odcinki (np. przebudowa skrzyżowań, zwiększenie widoczności przejść dla pieszych, montaż barier energochłonnych) oraz buduje się nową, bezpieczną infrastrukturę uwzględniającą potrzeby nie tylko kierowców, ale pieszych i rowerzystów.

SUMP

sump

SUMP

Instrumentem pomocnym w realizacji polityki zrównoważonego transportu miejskiego jest Plan Zrównoważonego Transportu Miejskiego, czyli tzw. SUMP (ang. Sustainable Urban Mobility Plan). SUMP określa zestaw działań, które mają w efektywny sposób pomóc w rozwiązaniu problemów transportowych i w zrównoważony sposób zaspokoić potrzeby przemieszczania się ludzi i towarów w miastach.

TRISTAR

tristar

TRISTAR

Tristar – zintegrowany system inteligentnego sterowania ruchem drogowym w Trójmieście, który będzie ułatwiać przejazd i skracać czas przejazdu w aglomeracji. Dwa centra sterowania ruchem będą zlokalizowane w Gdańsku i Gdyni. Natężenie ruchu pojazdów będą śledzić setki kamer, czujników i pętli indukcyjnych.

Kategorie:
Zamknji sliderOtwórz slider


System preselekcji wagowej pojazdów przeciążonych w Gdyni

Od grudnia 2015 roku na ulicy Janka Wiśniewskiego w sposób automatyczny wykrywane będą wszystkie pojazdy, których ładunek przekracza dopuszczalne normy. Wykrywanie rzeczywistej wagi pojazdu będzie miało miejsce na jezdni w kierunku Obłuża. Dodatkowo wszystkie przeciążone pojazdy będą rejestrowane przez kamery. Informacja o przekroczeniu dopuszczalnej wagi będzie zdalnie przekazywana Wojewódzkiemu Inspektoratowi Transportu Drogowego (WITD). Pozwoli to na lepsze niż dotychczas dyscyplinowanie firm transportowych.

Wdrażany system zmniejszy koszty utrzymania dróg na kontrolowanym odcinku o 15%, a dodatkowo zmniejszenie liczby przeciążonych pojazdów ma spowodować ograniczenie emisji spalin i hałasu oraz doprowadzić do zwiększenia bezpieczeństwa na drogach. Inne korzyści płynące z wdrożenia systemu to:

· zwiększenie efektywności egzekwowania prawa w zakresie przewozu ładunków,

· zebranie danych (obraz, nr rejestracyjny oraz danych poddanych obróbce statystycznej) do wykorzystania w celach operacyjnych i statystycznych WITD i Gminy,

· eliminowanie poczucia bezkarności wśród stosujących nieuczciwą konkurencję firm przewozowych (wyświetlanie informacji na tablicach zmiennej treści o prowadzeniu przeciążonego pojazdu),

· stworzenie podstaw do rozwoju systemu zarządzania ruchem ciężarowym dla miasta.

Budowa systemu automatycznej detekcji przeciążonych pojazdów jest realizowana w ramach unijnego projektu CIVITAS DYN@MO (2012-2016), współfinansowanego ze środków 7-go Programu Ramowego.

 

Zdjecie: Halina Wasielke-Cieślak

 

  • Brak komentarzy
lub zaloguj się przez: