Strona wykorzystuje pliki cookies, jeśli wyrażasz zgodę na używanie cookies, zostaną one zapisane w pamięci przeglądarki. W przypadku nie wyrażenia zgody nie jesteśmy w stanie zagwarantować pełnej funkcjonalności strony!

TRANSPORT ZBIOROWY

IMG 2711

Transport zbiorowy

Publiczny transport zbiorowy to powszechnie dostępny regularny przewóz osób wykonywany w określonych odstępach czasu i po określonej sieci transportowej. W Gdyni za organizacje transportu zbiorowego odpowiada Zarząd Komunikacji Miejskiej. Jest in organizatorem komunikacji miejskiej (autobusowej, trolejbusowej i Tramwaju wodnego) i działa w oparciu o model komunikacji regulowanej z elementami konkurencji.

SAMOCHÓD

Krzysztof Romaski witojaska

Samochód

Badania ruchu wskazują, że samochód w mieście spędza ok. 95% czasu na parkingu, będąc w użyciu zaledwie przez 5% swojego życia.

ROWER

 DSC9571

Rower


Rower to najwspanialszy pojazd na świecie. Nie wymaga paliwa i nie zatruwa powietrza. Jest tak szybki, że podróżując nim, możesz wszędzie zdążyć.

PIESZY

pieszy

Pieszy

Pieszy to osoba znajdującą się poza pojazdem na drodze i niewykonującą na niej robót; za pieszego uważa się również osobę prowadzącą, ciągnącą lub pchającą rower, motorower, motocykl, wózek dziecięcy, podręczny lub inwalidzki, osobę poruszającą się w wózku inwalidzkim, a także osobę w wieku do 10 lat kierującą rowerem pod opieką osoby dorosłej.

BEZPIECZEŃSTWO

bezpieczenstwo

Bezpieczeństwo

Działania na rzecz poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego, podobnie jak w innych miastach odbywają się wielotorowo. W ramach finansowych możliwości modernizuje się niebezpieczne odcinki (np. przebudowa skrzyżowań, zwiększenie widoczności przejść dla pieszych, montaż barier energochłonnych) oraz buduje się nową, bezpieczną infrastrukturę uwzględniającą potrzeby nie tylko kierowców, ale pieszych i rowerzystów.

SUMP

sump

SUMP

Instrumentem pomocnym w realizacji polityki zrównoważonego transportu miejskiego jest Plan Zrównoważonego Transportu Miejskiego, czyli tzw. SUMP (ang. Sustainable Urban Mobility Plan). SUMP określa zestaw działań, które mają w efektywny sposób pomóc w rozwiązaniu problemów transportowych i w zrównoważony sposób zaspokoić potrzeby przemieszczania się ludzi i towarów w miastach.

TRISTAR

tristar

TRISTAR

Tristar – zintegrowany system inteligentnego sterowania ruchem drogowym w Trójmieście, który będzie ułatwiać przejazd i skracać czas przejazdu w aglomeracji. Dwa centra sterowania ruchem będą zlokalizowane w Gdańsku i Gdyni. Natężenie ruchu pojazdów będą śledzić setki kamer, czujników i pętli indukcyjnych.

Kategorie:
Zamknji sliderOtwórz slider


Wyniki badania profilu dostaw na ulicy Świętojańskiej, Starowiejskiej i Abrahama w Gdyni

shutterstock 3632171391

 W dniach 22-23 marca br., w ramach projektu unijnego Freight TAILS, przeprowadzone zostało badanie profilu dostaw na ulicy Świętojańskiej, Starowiejskiej i Abrahama w Gdyni.

Badanie profilu dostaw było prowadzone z wykorzystaniem dwóch metod: bezpośredniego badania ankietowego odbiorców oraz obserwacji sposobu wykonywania dostaw przed siedzibą odbiorcy.


Z wynikami obserwacji profilu dostaw przed siedzibą odbiorcy możecie się zapoznać tu:

Obecnie, pracownicy Referatu Projektów Unijnych i Zarządzania gdyńskiego ZDiZ prowadzą bezpośrednie badania ankietowe odbiorców. Dotychczas uzyskano 140 wyników ankiet z przedmiotowych ulic.


Bezpośredni kontakt z odbiorcami pozwala nie tylko uzupełnić informacje uzyskane dzięki wcześniejszej obserwacji dostaw, ale również uzyskać dodatkowe, które są niezwykle cenne w aspekcie przyszłych rozwiązań, tworząc kolejną platformę komunikacji i współpracy między mieszkańcami a miejskimi urzędnikami.


W ramach projektu Freight TAILS opracowany zostanie Zintegrowany Plan Działania w zakresie zrównoważonych dostaw miejskich, a proponowanym rozwiązaniem jest wyznaczenie dedykowanych miejsc dostaw, w połączeniu z ograniczeniami czasowymi.

Projekt Freight TAILS jest współfinansowany z programu URBACT III, ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego.

  • Brak komentarzy
lub zaloguj się przez: