Strona wykorzystuje pliki cookies, jeśli wyrażasz zgodę na używanie cookies, zostaną one zapisane w pamięci przeglądarki. W przypadku nie wyrażenia zgody nie jesteśmy w stanie zagwarantować pełnej funkcjonalności strony!
kontakt-mobilnagdyniao-nas
facebooktwitterPinterest
logowanie-buttonrejestracja-button

TRANSPORT ZBIOROWY

IMG 2711

Transport zbiorowy

Publiczny transport zbiorowy to powszechnie dostępny regularny przewóz osób wykonywany w określonych odstępach czasu i po określonej sieci transportowej. W Gdyni za organizacje transportu zbiorowego odpowiada Zarząd Komunikacji Miejskiej. Jest in organizatorem komunikacji miejskiej (autobusowej, trolejbusowej i Tramwaju wodnego) i działa w oparciu o model komunikacji regulowanej z elementami konkurencji.

SAMOCHÓD

Krzysztof Romaski witojaska

Samochód

Badania ruchu wskazują, że samochód w mieście spędza ok. 95% czasu na parkingu, będąc w użyciu zaledwie przez 5% swojego życia.

ROWER

 DSC9571

Rower


Rower to najwspanialszy pojazd na świecie. Nie wymaga paliwa i nie zatruwa powietrza. Jest tak szybki, że podróżując nim, możesz wszędzie zdążyć.

PIESZY

pieszy

Pieszy

Pieszy to osoba znajdującą się poza pojazdem na drodze i niewykonującą na niej robót; za pieszego uważa się również osobę prowadzącą, ciągnącą lub pchającą rower, motorower, motocykl, wózek dziecięcy, podręczny lub inwalidzki, osobę poruszającą się w wózku inwalidzkim, a także osobę w wieku do 10 lat kierującą rowerem pod opieką osoby dorosłej.

BEZPIECZEŃSTWO

bezpieczenstwo

Bezpieczeństwo

Działania na rzecz poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego, podobnie jak w innych miastach odbywają się wielotorowo. W ramach finansowych możliwości modernizuje się niebezpieczne odcinki (np. przebudowa skrzyżowań, zwiększenie widoczności przejść dla pieszych, montaż barier energochłonnych) oraz buduje się nową, bezpieczną infrastrukturę uwzględniającą potrzeby nie tylko kierowców, ale pieszych i rowerzystów.

SUMP

sump

SUMP

Instrumentem pomocnym w realizacji polityki zrównoważonego transportu miejskiego jest Plan Zrównoważonego Transportu Miejskiego, czyli tzw. SUMP (ang. Sustainable Urban Mobility Plan). SUMP określa zestaw działań, które mają w efektywny sposób pomóc w rozwiązaniu problemów transportowych i w zrównoważony sposób zaspokoić potrzeby przemieszczania się ludzi i towarów w miastach.

TRISTAR

tristar

TRISTAR

Tristar – zintegrowany system inteligentnego sterowania ruchem drogowym w Trójmieście, który będzie ułatwiać przejazd i skracać czas przejazdu w aglomeracji. Dwa centra sterowania ruchem będą zlokalizowane w Gdańsku i Gdyni. Natężenie ruchu pojazdów będą śledzić setki kamer, czujników i pętli indukcyjnych.

Kategorie:
Zamknji sliderOtwórz slider


CAR - element realizacji gdyńskiej strategii elektromobilności

Miasto Gdynia, w listopadzie 2018 r., przystąpiło do międzynarodowego konsorcjum realizującego projekt CAR - Creating Automotive Renewal, który jest współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego, w ramach programu Interreg Południowy Bałtyk.

Projekt realizowany jest przez grupę partnerów z kilku krajów: Industrial Development Centre South, Gmina Lund, Technical University of Denmark, Regional Municipality of Bornholm, PVA-MV AG Rostok, Rostock Port GmbH, Politechnikę Gdańską, Miasto Szczecin i Miasto Gdynia.

W ramach projektu CAR będą opracowywane rozwiązania systemowe dla wdrożenia i rozbudowy systemów zarządzania pojazdami elektrycznymi, w skład których wejdą pojazdy, stanowiska ładowania, rozwiązania płatnicze, modele biznesowe, w ramach spotkań informacyjnych oraz dyskusji panelowych z firmami i organizacjami, które są zainteresowane inwestowaniem w flotę pojazdów elektrycznych.

Jednym z pierwszych efektów projektu było zorganizowane w Trójmieście seminarium – „Wyzwania transformacji w obszarze samochodów elektrycznych", które odbyło się 22 maja 2019 roku, na terenie Politechniki Gdańskiej.

W trakcie seminarium zostały omówione m.in. aspekty związane z zakupem samochodów elektrycznych, budową infrastruktury ładowania i ich obsługą, systemami zarządzania flotą samochodów elektrycznych, carsharingiem opartym o samochody elektryczne, wykorzystaniem sieci trolejbusowej dla potrzeb ładowania EV oraz wybranymi zagadnieniami dotyczącymi recyklingu baterii Li-Ion. Prelegenci podzielili się wiedzą i praktycznym doświadczeniem z zakresu realizacji różnych zadań w obszarze elektromobilności. Przedstawiciele miast Szczecina i Gdyni przedstawili koncepcje rozwoju „północnego korytarza" dla samochodów elektrycznych (EV).

Zagadnienia będące przedmiotem projektu są elementami realizowanej przez Gdynię strategii elektromobilności związanej z obowiązującą ustawa „O elektromobilności i paliwach alternatywnych" od stycznia 2018 r. Kolejnym elementem realizacji projektu CAR będą zaplanowane badania opinii publicznej i gdyńskich firm na temat wiedzy i potrzeb w zakresie elektromobilności.

Harmonogram projektu jest zaplanowany do końca 2020 r.

Autor: M. Rzeźniczak

CAR-SB-logotype

  • Brak komentarzy
lub zaloguj się przez: