Strona wykorzystuje pliki cookies, jeśli wyrażasz zgodę na używanie cookies, zostaną one zapisane w pamięci przeglądarki. W przypadku nie wyrażenia zgody nie jesteśmy w stanie zagwarantować pełnej funkcjonalności strony!

TRANSPORT ZBIOROWY

IMG 2711

Transport zbiorowy

Publiczny transport zbiorowy to powszechnie dostępny regularny przewóz osób wykonywany w określonych odstępach czasu i po określonej sieci transportowej. W Gdyni za organizacje transportu zbiorowego odpowiada Zarząd Komunikacji Miejskiej. Jest in organizatorem komunikacji miejskiej (autobusowej, trolejbusowej i Tramwaju wodnego) i działa w oparciu o model komunikacji regulowanej z elementami konkurencji.

SAMOCHÓD

Krzysztof Romaski witojaska

Samochód

Badania ruchu wskazują, że samochód w mieście spędza ok. 95% czasu na parkingu, będąc w użyciu zaledwie przez 5% swojego życia.

ROWER

 DSC9571

Rower


Rower to najwspanialszy pojazd na świecie. Nie wymaga paliwa i nie zatruwa powietrza. Jest tak szybki, że podróżując nim, możesz wszędzie zdążyć.

PIESZY

pieszy

Pieszy

Pieszy to osoba znajdującą się poza pojazdem na drodze i niewykonującą na niej robót; za pieszego uważa się również osobę prowadzącą, ciągnącą lub pchającą rower, motorower, motocykl, wózek dziecięcy, podręczny lub inwalidzki, osobę poruszającą się w wózku inwalidzkim, a także osobę w wieku do 10 lat kierującą rowerem pod opieką osoby dorosłej.

BEZPIECZEŃSTWO

bezpieczenstwo

Bezpieczeństwo

Działania na rzecz poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego, podobnie jak w innych miastach odbywają się wielotorowo. W ramach finansowych możliwości modernizuje się niebezpieczne odcinki (np. przebudowa skrzyżowań, zwiększenie widoczności przejść dla pieszych, montaż barier energochłonnych) oraz buduje się nową, bezpieczną infrastrukturę uwzględniającą potrzeby nie tylko kierowców, ale pieszych i rowerzystów.

SUMP

sump

SUMP

Instrumentem pomocnym w realizacji polityki zrównoważonego transportu miejskiego jest Plan Zrównoważonego Transportu Miejskiego, czyli tzw. SUMP (ang. Sustainable Urban Mobility Plan). SUMP określa zestaw działań, które mają w efektywny sposób pomóc w rozwiązaniu problemów transportowych i w zrównoważony sposób zaspokoić potrzeby przemieszczania się ludzi i towarów w miastach.

TRISTAR

tristar

TRISTAR

Tristar – zintegrowany system inteligentnego sterowania ruchem drogowym w Trójmieście, który będzie ułatwiać przejazd i skracać czas przejazdu w aglomeracji. Dwa centra sterowania ruchem będą zlokalizowane w Gdańsku i Gdyni. Natężenie ruchu pojazdów będą śledzić setki kamer, czujników i pętli indukcyjnych.

Kategorie:
Zamknji sliderOtwórz slider


Coraz bliżej przebudowy skrzyżowań na Dąbrowie

Dabrowa skrzyzowanie

Firma Jaros – Inżynieria Ruchu przygotuje dokumentację projektowo-kosztorysową przebudowy skrzyżowań: ul. Nowowiczlińskiej z ul. Rdestową oraz ul. Wiczlińskiej z ul. Mietową i ul. Koperkową w Gdyni. Umowa zostanie podpisana 1 sierpnia.

W ogłoszonym pod koniec czerwca przetargu wpłynęły trzy oferty. Spośród nich wybrana została oferta Jaros – Inżynieria Ruchu wynosząca 209 961 złotych brutto.

- Przebudowa skrzyżowań z pewnością usprawni przepustowość ruchu pojazdów, zwłaszcza w perspektywie rozpoczęcia budowy trasy S6. Dlatego bardzo się cieszę, że jesteśmy coraz bliżej realizacji tej ważnej dla mieszkańców inwestycji. Wybraliśmy wykonawcę, a to oznacza, że w listopadzie będziemy mieli gotową dokumentację projektową, natomiast prace budowlane rozpoczniemy już w przyszłym roku – mówi Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni ds. rozwoju.

W dokumentacji uwzględnione zostaną m.in.:

  • przebudowa skrzyżowania Nowowiczlińska z Rdestowa, w celu uzyskania trzech pasów ruchu, w tym osobnego pasu do skrętu w lewo i osobnego pasu do skrętu w prawo w ulicę Nowowiczlińską,
  • przebudowa skrzyżowania ul. Wiczlińskiej z ulicami Koperkową i Miętową (wraz zaprojektowaniem przejść dla pieszych),
  • projekt oświetlenia dostosowany do nowego układu drogowego,
  • projekt sygnalizacji świetlnej na skrzyżowaniu ul. Nowowiczlińskiej z Rdestową, który ma zostać dostosowany do nowoprojektowanego układu drogowego oraz projekt nowej sygnalizacji na skrzyżowaniu ul. Wiczlińskiej z ul. Miętową. Sygnalizacja musi zostać przystosowana do włączenia do zintegrowanego systemu zarządzania ruchem Tristar.

Autor: M. Jaszczerska-Zawadzka
Źródło: gdynia.pl
Fot. tytułowe: L. Dzierżak

 

  • Brak komentarzy
lub zaloguj się przez: