Strona wykorzystuje pliki cookies, jeśli wyrażasz zgodę na używanie cookies, zostaną one zapisane w pamięci przeglądarki. W przypadku nie wyrażenia zgody nie jesteśmy w stanie zagwarantować pełnej funkcjonalności strony!


Plan mobilności dla Bolonii (Włochy)

Drukuj

W dniu 25 czerwca 2007 roku Rada Miasta Bolonii oficjalnie zatwierdziła nowy Masterplan dla ruchu miejskiego (Piano Generale del Traffico Urbano – PGTU), będący głównym instrumentem planowania mobilności miejskiej w Bolonii.

Zgodnie z typową zawartością podobnych dokumentów, PGTU bierze pod uwagę główne obszary krytyczne transportu miejskiego (zanieczyszczenie środowiska, bezpieczeństwo, zatłoczenie), które każdego dnia wpływają na życie mieszkańców, odbijając się negatywnie na ich zdrowiu, bezpieczeństwie i jakości życia. Analizując te obszary krytyczne, plan definiuje cele ilościowe, które mają zostać osiągnięte oraz określa działania, które mają zapewnić skuteczne rozwiązanie zidentyfikowanych problemów.

Strategia włączona do Planu jest nadal wdrażana. Niektóre z rozwiązań wciąż funkcjonują - w powiązaniu z już zrealizowanymi działaniami, przyczyniają się do ogólnej poprawy jakości życia mieszkańców. Te wzajemnie powiązane ze sobą działania mają zapewnić trwały i powszechny dostęp do wszystkich części miasta.

Efektem realizacji strategii ma być wzrost udziału transportu publicznego w podróżach i rozwój dróg rowerowych, a jednocześnie ochrona najcenniejszych obszarów środowiskowych i architektonicznych. Podczas tworzenia Planu Bolonia duży nacisk położyła na zwiększanie świadomości i aktywną współpracę z mieszkańcami, lokalnymi przedsiębiorstwami oraz innymi interesariuszami Planu: zapewnione zostały fora internetowe, zorganizowane zostały dyskusje publiczne, celem zaprezentowania, przedyskutowania, a nawet wprowadzenia zmian w akcjach i działaniach zawartych w dokumencie. Mieszkańcy, reprezentanci ważnych grup interesariuszy (zrzeszenia przedsiębiorców, stowarzyszenia, itp.) i eksperci techniczni mieli dzięki temu możliwość podzielić się swoimi pomysłami i propozycjami, oraz bezpośrednio dyskutować na ten temat z przedstawicielami Miasta: taki sposób działania przyczynił się do stworzenia prawdziwego podejścia oddolnego w procesie planowania.

Obecnie Miasto Bolonia pracuje nad dalszym rozwojem PGTU, koncentrując się przede wszystkim na zrównoważonych działaniach w zakresie mobilności w zastosowaniu do centrum miasta: w przygotowaniu jest „Plan Mobilności dla obszaru centrum miasta", który zostanie udostępniony mieszkańcom w przeciągu 6-7 miesięcy. Biorąc pod uwagę sukces PGTU, również w przypadku nowego planu Bolonia planuje efektywnie angażować w proces planowania mieszkańców i interesariuszy, celem uzyskania uwag, opinii, pomysłów, które pozwolą ulepszyć Plan dla centrum miasta.


[zdjęcie tytułowe: SINTESI DEL PIANO GENERALE DEL TRAFFICO URBANO AZIONI DEL PGTU 2006, www.comune.bologna.it]

W dniu 25 czerwca 2007 roku Rada Miasta Bolonii oficjalnie zatwierdziła nowy Masterplan dla ruchu miejskiego (Piano Generale del Traffico Urbano – PGTU), będący głównym instrumentem planowania mobilności miejskiej w Bolonii.

Zgodnie z typową zawartością podobnych dokumentów, PGTU bierze pod uwagę główne obszary krytyczne transportu miejskiego (zanieczyszczenie środowiska, bezpieczeństwo, zatłoczenie), które każdego dnia wpływają na życie mieszkańców, odbijając się negatywnie na ich zdrowiu, bezpieczeństwie i jakości życia. Analizując te obszary krytyczne, plan definiuje cele ilościowe, które mają zostać osiągnięte oraz określa działania, które mają zapewnić skuteczne rozwiązanie zidentyfikowanych problemów.

Strategia włączona do Planu jest nadal wdrażana. Niektóre z rozwiązań wciąż funkcjonują - w powiązaniu z już zrealizowanymi działaniami, przyczyniają się do ogólnej poprawy jakości życia mieszkańców. Te wzajemnie powiązane ze sobą działania mają zapewnić trwały i powszechny dostęp do wszystkich części miasta.

Efektem realizacji strategii ma być wzrost udziału transportu publicznego w podróżach i rozwój dróg rowerowych, a jednocześnie ochrona najcenniejszych obszarów środowiskowych i architektonicznych. Podczas tworzenia Planu Bolonia duży nacisk położyła na zwiększanie świadomości i aktywną współpracę z mieszkańcami, lokalnymi przedsiębiorstwami oraz innymi interesariuszami Planu: zapewnione zostały fora internetowe, zorganizowane zostały dyskusje publiczne, celem zaprezentowania, przedyskutowania, a nawet wprowadzenia zmian w akcjach i działaniach zawartych w dokumencie. Mieszkańcy, reprezentanci ważnych grup interesariuszy (zrzeszenia przedsiębiorców, stowarzyszenia, itp.) i eksperci techniczni mieli dzięki temu możliwość podzielić się swoimi pomysłami i propozycjami, oraz bezpośrednio dyskutować na ten temat z przedstawicielami Miasta: taki sposób działania przyczynił się do stworzenia prawdziwego podejścia oddolnego w procesie planowania.

Obecnie Miasto Bolonia pracuje nad dalszym rozwojem PGTU, koncentrując się przede wszystkim na zrównoważonych działaniach w zakresie mobilności w zastosowaniu do centrum miasta: w przygotowaniu jest „Plan Mobilności dla obszaru centrum miasta”, który zostanie udostępniony mieszkańcom w przeciągu 6-7 miesięcy. Biorąc pod uwagę sukces PGTU, również w przypadku nowego planu Bolonia planuje efektywnie angażować w proces planowania mieszkańców i interesariuszy, celem uzyskania uwag, opinii, pomysłów, które pozwolą ulepszyć Plan dla centrum miasta.

  • Brak komentarzy
lub zaloguj się przez: