Strona wykorzystuje pliki cookies, jeśli wyrażasz zgodę na używanie cookies, zostaną one zapisane w pamięci przeglądarki. W przypadku nie wyrażenia zgody nie jesteśmy w stanie zagwarantować pełnej funkcjonalności strony!


Plany podróży dla firm i instytucji

Drukuj

Sukces biznesu w mieście uzależniony jest od wielu czynników, wśród których istotną rolę pełni skuteczna organizacja podróży ludzi, którzy ten biznes współtworzą. Właściwe planowanie lokalizacji obiektów biurowych powinno przewidywać wpływ obiektu na ruch w mieście. Lokalizacja obiektu powinna zapewnić także możliwie najlepszy dostęp, zarówno dla pracowników jak i jego pozostałych użytkowników. Skutecznym narzędziem do kształtowania oraz usprawniania ruchu w obrębie miasta, będącym elementem zrównoważonego planowania mobilności, są plany podróży dla firm i instytucji generujących ruch.

 Czym jest plan podróży dla firm i instytucji?

Plan podróży to dostosowany do potrzeb poszczególnych organizacji pakiet środków, który ma na celu promowanie zrównoważonych, konkurencyjnych dla indywidualnego transportu samochodowego, środków podróży. Plany podróży może również wskazywać sposób, który pozwoli na zmniejszenie potrzeb przemieszczania się, szczególnie w okresach szczytu komunikacyjnego, gdy sieć transportowa w mieście jest najbardziej obciążona.

Plan podróży dotyczy różnych rodzajów podróży, w tym:

• Podróży pracowników „do" i „z" pracy;
• Podróży służbowych;
• Podróży gości i kontrahentów;
• Dostaw, usług i gospodarki odpadami;
• Floty.

Planowanie podróży w mieście

Umożliwienie poruszania się po mieście wymaga ukierunkowanego podejścia do planowania podróży nie tylko w zakresie transportu zbiorowego. Środki mające na celu zmniejszenie wykorzystania samochodów prywatnych, w kontekście podróży do pracy, stanowią integralną część planów podróży. W wielu przypadkach koniecznym może okazać się także położenie większego nacisku na zachęcenie do ruchu pieszego i rowerowego. Zazwyczaj wystarczy pokazać pracownikom dostępne możliwości podróżowania oraz odpowiednio zachęcić do ich wypróbowania a reszta „zadzieje" się sama.

Skuteczne tworzenie planu podróży dla firmy lub instytucji obejmować powinno kilka etapów, m.in.:

  1. Wstępny lub "przejściowy" plan podróży zawierający opis lokalizacji i ocenę sytuacji, charakterystykę produkcji, opis dostępnych środków podróży oraz dostępnej infrastruktury, analiza przyzwyczajeń transportowych pracowników itp.
  2. Docelowy plan podróży, przygotowany i zrealizowany po szczegółowej analizie dostępnych danych i informacji na temat firmy, jej pracowników i dostawców;
  3. Sprawozdanie monitorujące (na przykład po 5 latach od momentu wprowadzenia planu w życie).

 

[zdjęcie tytułowe: © ARTENS - Fotolia.com]

  • Brak komentarzy
lub zaloguj się przez: