Strona wykorzystuje pliki cookies, jeśli wyrażasz zgodę na używanie cookies, zostaną one zapisane w pamięci przeglądarki. W przypadku nie wyrażenia zgody nie jesteśmy w stanie zagwarantować pełnej funkcjonalności strony!

TRANSPORT ZBIOROWY

IMG 2711

Transport zbiorowy

Publiczny transport zbiorowy to powszechnie dostępny regularny przewóz osób wykonywany w określonych odstępach czasu i po określonej sieci transportowej. W Gdyni za organizacje transportu zbiorowego odpowiada Zarząd Komunikacji Miejskiej. Jest in organizatorem komunikacji miejskiej (autobusowej, trolejbusowej i Tramwaju wodnego) i działa w oparciu o model komunikacji regulowanej z elementami konkurencji.

SAMOCHÓD

Krzysztof Romaski witojaska

Samochód

Badania ruchu wskazują, że samochód w mieście spędza ok. 95% czasu na parkingu, będąc w użyciu zaledwie przez 5% swojego życia.

ROWER

 DSC9571

Rower


Rower to najwspanialszy pojazd na świecie. Nie wymaga paliwa i nie zatruwa powietrza. Jest tak szybki, że podróżując nim, możesz wszędzie zdążyć.

PIESZY

pieszy

Pieszy

Pieszy to osoba znajdującą się poza pojazdem na drodze i niewykonującą na niej robót; za pieszego uważa się również osobę prowadzącą, ciągnącą lub pchającą rower, motorower, motocykl, wózek dziecięcy, podręczny lub inwalidzki, osobę poruszającą się w wózku inwalidzkim, a także osobę w wieku do 10 lat kierującą rowerem pod opieką osoby dorosłej.

BEZPIECZEŃSTWO

bezpieczenstwo

Bezpieczeństwo

Działania na rzecz poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego, podobnie jak w innych miastach odbywają się wielotorowo. W ramach finansowych możliwości modernizuje się niebezpieczne odcinki (np. przebudowa skrzyżowań, zwiększenie widoczności przejść dla pieszych, montaż barier energochłonnych) oraz buduje się nową, bezpieczną infrastrukturę uwzględniającą potrzeby nie tylko kierowców, ale pieszych i rowerzystów.

SUMP

sump

SUMP

Instrumentem pomocnym w realizacji polityki zrównoważonego transportu miejskiego jest Plan Zrównoważonego Transportu Miejskiego, czyli tzw. SUMP (ang. Sustainable Urban Mobility Plan). SUMP określa zestaw działań, które mają w efektywny sposób pomóc w rozwiązaniu problemów transportowych i w zrównoważony sposób zaspokoić potrzeby przemieszczania się ludzi i towarów w miastach.

TRISTAR

tristar

TRISTAR

Tristar – zintegrowany system inteligentnego sterowania ruchem drogowym w Trójmieście, który będzie ułatwiać przejazd i skracać czas przejazdu w aglomeracji. Dwa centra sterowania ruchem będą zlokalizowane w Gdańsku i Gdyni. Natężenie ruchu pojazdów będą śledzić setki kamer, czujników i pętli indukcyjnych.

Kategorie:
Zamknji sliderOtwórz slider


Pierwsze spotkanie Freight TAILS

Logo FTW dniu 07 października 2016r. odbyło się pierwsze spotkanie lokalnego technicznego zespołu zadaniowego (ULSG) projektu unijnego Freight TAILS.

Projekt ma za zadanie przyczynić się do efektywnego i zrównoważonego systemu dystrybucji miejskiej, w celu osiągnięcia redukcji emisji gazów cieplarnianych oraz poprawy w zarządzaniu ruchem w mieście, przy udziale eksperta z Politechniki Gdańskiej oraz grupy zadaniowej interesariuszy.

W spotkaniu uczestniczyli przedstawiciele następujących instytucji:

  • Politechnika Gdańska,
  • Zarząd Dróg i Zieleni,
  • Rada Miasta Gdyni,
  • Rada Dzielnicy Śródmieście,
  • Urząd Miasta Gdyni,
  • Agencja Rozwoju Gdyni,
  • Stowarzyszenie Kupców Starowiejskiej,
  • Gdynia 2026.

W czasie spotkania, wszyscy uczestnicy mieli możliwość zapoznania się z metodologią pracy w ramach programu URBACT, w ramach którego realizowany jest projekt Freight TAILS, zaprezentowano również planowany zakres projektu oraz związek z zadaniami zawartymi w planie działań na lata 2016-2018 gdyńskiego Planu Zrównoważonej Mobilności Miejskiej (SUMP), które przedstawiono poniżej:

CEL STRATEGICZNY  nr 4:    EFEKTYWNY  TRANSPORT   ŁADUNKÓW W MIEŚCIE

CEL OPERACYJNY nr 4.2:   Stworzenie efektywnego i zrównoważonego  systemu miejskiej dystrybucji

4.2.1 Partnerstwo dla równoważenia dostaw miejskich (logistyka miejska)

Zainicjowanie przez miasto regularnej współpracy pomiędzy podmiotami zaangażowanymi w funkcjonowanie miejskiego systemu dostaw. Powstanie formalnego/nieformalnego ciała doradczego.  Celem jego działania powinno być zidentyfikowanie potrzeb zaangażowanych stron, wymiana posiadanej wiedzy, weryfikacja możliwych rozwiązań  z uwzględnieniem wymogów racjonalności ekonomicznej.

4.2.2. Organizacja systemu dostaw w centrum miasta

Identyfikacja charakterystyki dostaw towarów (na wybranym obszarze - centrum): dzienna ilość dostaw, czas trwania, miejsce realizacji dostawy, rodzaj pojazdu, występowanie problemów (np.: postój w miejscu niedozwolonym, utrudnienie w ruchu pieszych itp). Celem jest uzyskanie informacji niezbędnych do planowania działań o charakterze np.: regulacyjnym (p. 4.2.3). Symulacja wprowadzenia na wybranym obszarze miejsc rozładunkowych wyłączenie dla pojazdów dostawczych. Opracowanie ogólnego wzorca zapotrzebowania na dostawy z uwagi na rodzaj prowadzonej działalności, który będzie można wykorzystywać do dalszych prac.

 

Na koniec uczestnicy wysłuchali prezentacji dr Daniela Kaszubowskiego, eksperta z Politechniki Gdańskiej, dotyczącej logistyki miejskiej i dostaw towarów pt. „Specyfika miejskiego transportu ładunków - rynek, uczestnicy, problemy i rozwiązania", podczas której omówiono zagadnienia z zakresu:

a)      Rynku miejskiego transportu ładunków,

b)      Podmiotów zaangażowanych w łańcuch dostaw

c)      Instytucji wpływających na politykę transportową w miastach

d)      Obszarów oddziaływania na transport ładunków w mieście

e)      Narzędzi zarządzania miejskim transportem ładunków

Ponadto, prezentacja wzbogacona została przykładami problemów w zakresie logistyki miejskiej z polskich i europejskich miast.

Podczas kolejnych spotkań grupa zadaniowa skupi się na kwestiach zbierania danych na temat obszaru problemowego Śródmieścia Gdyni, oraz wdrożenia możliwych rozwiązań w celu regulacji i usprawnienia dostaw w centum miasta.

 

 

Normal 0 21 false false false PL X-NONE X-NONE

CEL STRATEGICZNY  nr 4:    EFEKTYWNY  TRANSPORT   ŁADUNKÓW W MIEŚCIE

CEL OPERACYJNY nr 4.2:   Stworzenie efektywnego i zrównoważonego  systemu miejskiej dystrybucji

4.2.1 Partnerstwo dla równoważenia dostaw miejskich (logistyka miejska)

Zainicjowanie przez miasto regularnej współpracy pomiędzy podmiotami zaangażowanymi w funkcjonowanie miejskiego systemu dostaw. Powstanie formalnego/nieformalnego ciała doradczego.  Celem jego działania powinno być zidentyfikowanie potrzeb zaangażowanych stron, wymiana posiadanej wiedzy, weryfikacja możliwych rozwiązań  z uwzględnieniem wymogów racjonalności ekonomicznej.

4.2.2. Organizacja systemu dostaw w centrum miasta

Identyfikacja charakterystyki dostaw towarów (na wybranym obszarze - centrum): dzienna ilość dostaw, czas trwania, miejsce realizacji dostawy, rodzaj pojazdu, występowanie problemów (np.: postój w miejscu niedozwolonym, utrudnienie w ruchu pieszych itp). Celem jest uzyskanie informacji niezbędnych do planowania działań o charakterze np.: regulacyjnym (p. 4.2.3). Symulacja wprowadzenia na wybranym obszarze miejsc rozładunkowych wyłączenie dla pojazdów dostawczych. Opracowanie ogólnego wzorca zapotrzebowania na dostawy z uwagi na rodzaj prowadzonej działalności, który będzie można wykorzystywać do dalszych prac.

/* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:Standardowy; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-priority:99; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt; mso-para-margin:0cm; mso-para-margin-bottom:.0001pt; mso-pagination:widow-orphan; font-size:10.0pt; font-family:"Calibri","sans-serif"; mso-bidi-font-family:"Times New Roman";}