Strona wykorzystuje pliki cookies, jeśli wyrażasz zgodę na używanie cookies, zostaną one zapisane w pamięci przeglądarki. W przypadku nie wyrażenia zgody nie jesteśmy w stanie zagwarantować pełnej funkcjonalności strony!

TRANSPORT ZBIOROWY

IMG 2711

Transport zbiorowy

Publiczny transport zbiorowy to powszechnie dostępny regularny przewóz osób wykonywany w określonych odstępach czasu i po określonej sieci transportowej. W Gdyni za organizacje transportu zbiorowego odpowiada Zarząd Komunikacji Miejskiej. Jest in organizatorem komunikacji miejskiej (autobusowej, trolejbusowej i Tramwaju wodnego) i działa w oparciu o model komunikacji regulowanej z elementami konkurencji.

SAMOCHÓD

Krzysztof Romaski witojaska

Samochód

Badania ruchu wskazują, że samochód w mieście spędza ok. 95% czasu na parkingu, będąc w użyciu zaledwie przez 5% swojego życia.

ROWER

 DSC9571

Rower


Rower to najwspanialszy pojazd na świecie. Nie wymaga paliwa i nie zatruwa powietrza. Jest tak szybki, że podróżując nim, możesz wszędzie zdążyć.

PIESZY

pieszy

Pieszy

Pieszy to osoba znajdującą się poza pojazdem na drodze i niewykonującą na niej robót; za pieszego uważa się również osobę prowadzącą, ciągnącą lub pchającą rower, motorower, motocykl, wózek dziecięcy, podręczny lub inwalidzki, osobę poruszającą się w wózku inwalidzkim, a także osobę w wieku do 10 lat kierującą rowerem pod opieką osoby dorosłej.

BEZPIECZEŃSTWO

bezpieczenstwo

Bezpieczeństwo

Działania na rzecz poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego, podobnie jak w innych miastach odbywają się wielotorowo. W ramach finansowych możliwości modernizuje się niebezpieczne odcinki (np. przebudowa skrzyżowań, zwiększenie widoczności przejść dla pieszych, montaż barier energochłonnych) oraz buduje się nową, bezpieczną infrastrukturę uwzględniającą potrzeby nie tylko kierowców, ale pieszych i rowerzystów.

SUMP

sump

SUMP

Instrumentem pomocnym w realizacji polityki zrównoważonego transportu miejskiego jest Plan Zrównoważonego Transportu Miejskiego, czyli tzw. SUMP (ang. Sustainable Urban Mobility Plan). SUMP określa zestaw działań, które mają w efektywny sposób pomóc w rozwiązaniu problemów transportowych i w zrównoważony sposób zaspokoić potrzeby przemieszczania się ludzi i towarów w miastach.

TRISTAR

tristar

TRISTAR

Tristar – zintegrowany system inteligentnego sterowania ruchem drogowym w Trójmieście, który będzie ułatwiać przejazd i skracać czas przejazdu w aglomeracji. Dwa centra sterowania ruchem będą zlokalizowane w Gdańsku i Gdyni. Natężenie ruchu pojazdów będą śledzić setki kamer, czujników i pętli indukcyjnych.

Kategorie:
Zamknji sliderOtwórz slider


Zabierz głos w dyskusji nad Agendą Miejską UE dot. Mobilności

PUM

Partnerstwo na rzecz Mobilności Miejskiej (Partnership on Urban Mobility), ustanowione w kontekście Agendy Miejskiej UE, zaprasza na publiczne konsultacje on-line na temat wersji roboczej Planu Działania.

Gdynia uczestniczy w Partnerstwie ustanowionym w celu opracowania wytycznych dla bardzo ważnej dziedziny Agendy Miejskiej UE i Europejczyków – mobilności. Jesteśmy w gronie państw (Cypru, Finlandii, Republiki Czech, Rumunii, Słowacji), regionów (Skane, Walonia), miast (Bari, Bielefeld, Burgas, Gdynia, Karlsruhe, Malmo, Nijmegen, Torres Vedras), Dyrekcji Generalnych Komisji Europejskiej (DG MOVE, DG REGIO) i organizacji europejskich dot. mobilności (Europejska Federacja Cyklistów, UITP, POLIS, CEMR, Eurocities), które mają zaszczyt uczestniczyć w opracowaniu wytycznych dla krajów UE.

Ogólnym celem Partnerstwa jest promowanie zrównoważonej i wydajnej mobilności na obszarach miejskich, zapewnienie lepszych usług dla obywateli oraz tworzenie nowych możliwości opartych na innowacyjnych rozwiązaniach. Cele te można osiągnąć tylko wtedy, gdy zostaną uwzględnione w polityce i prawodawstwie Unii Europejskiej. Partnerstwo dokonuje przeglądu stanu obecnego i określa istniejące, poważne przeszkody we wdrażaniu mobilności w miastach, zgodnie z zasadami zrównoważonego rozwoju. Ponadto, zaproponuje zmiany legislacyjne, polityczne i finansowe na poziomie UE i państw członkowskich niezbędne do promowania zrównoważonej mobilności w miastach. Partnerstwo dąży również do promowania najlepszych praktyk i dzielenia się nimi w Unii.

Po roku wspólnych prac przygotowaliśmy zestaw działań obejmujących 3 obszary tematyczne: aktywne środki przemieszczania się i przestrzeń publiczna; nowe usługi transportowe i innowacje; transport publiczny i zarządzanie. Państwa wkład pomoże sfinalizować i wzmocnić Plan Działania oraz uczynić z niego kompleksowy zestaw zaleceń, które zostaną wdrożone w 2018 r. i później.

Do 6 kwietnia 2018 r. można brać udział w publicznych konsultacjach on-line. Przegląd wszystkich działań i linków do ankiet znajduje się na stronie Komisji Europejskiej [ENG] oraz na dole artykułu. Zachęcamy do wyrażania swoich opinii, uwag i sugestii dotyczących działań (indywidualnie lub jako instytucja), które są dla Państwa najbardziej istotne. Konsultacje prowadzone są w języku angielskim.

Jeśli chcą być Państwo na bieżąco z Agendą Miejską UE, możecie zapisać się do biuletynu Urban Agenda i śledzić działania na stronie Urban Agenda for the EU.

W imieniu wszystkich partnerów z góry dziękujemy za cenne uwagi.

ACTION 1: Developing guidelines on infrastructure for active mobility supported by relevant funding
- Ankieta
ACTION 2: Promoting sustainable and active mobility behaviour
- Ankieta
ACTION 3: Reducing diversity of Urban Vehicle Access Regulations
- Ankieta
ACTION 4: Exploring the deployment of New Mobility Services
- Ankieta
ACTION 5: Setting up a European framework for fostering urban mobility innovation
- Ankieta
ACTION 6: Evaluating best practices in convenient access to public transport
- Ankieta
ACTION 7: Scaling up innovative clean buses
- Ankieta
ACTION 8: Reinforcing multi-level cooperation and governance
- Ankieta
ACTION 9: Reinforcing the uptake of sustainable urban mobility planning
- Ankieta

Źródło: gdynia.pl

 

  • Brak komentarzy
lub zaloguj się przez: