Strona wykorzystuje pliki cookies, jeśli wyrażasz zgodę na używanie cookies, zostaną one zapisane w pamięci przeglądarki. W przypadku nie wyrażenia zgody nie jesteśmy w stanie zagwarantować pełnej funkcjonalności strony!

TRANSPORT ZBIOROWY

IMG 2711

Transport zbiorowy

Publiczny transport zbiorowy to powszechnie dostępny regularny przewóz osób wykonywany w określonych odstępach czasu i po określonej sieci transportowej. W Gdyni za organizacje transportu zbiorowego odpowiada Zarząd Komunikacji Miejskiej. Jest in organizatorem komunikacji miejskiej (autobusowej, trolejbusowej i Tramwaju wodnego) i działa w oparciu o model komunikacji regulowanej z elementami konkurencji.

SAMOCHÓD

Krzysztof Romaski witojaska

Samochód

Badania ruchu wskazują, że samochód w mieście spędza ok. 95% czasu na parkingu, będąc w użyciu zaledwie przez 5% swojego życia.

ROWER

 DSC9571

Rower


Rower to najwspanialszy pojazd na świecie. Nie wymaga paliwa i nie zatruwa powietrza. Jest tak szybki, że podróżując nim, możesz wszędzie zdążyć.

PIESZY

pieszy

Pieszy

Pieszy to osoba znajdującą się poza pojazdem na drodze i niewykonującą na niej robót; za pieszego uważa się również osobę prowadzącą, ciągnącą lub pchającą rower, motorower, motocykl, wózek dziecięcy, podręczny lub inwalidzki, osobę poruszającą się w wózku inwalidzkim, a także osobę w wieku do 10 lat kierującą rowerem pod opieką osoby dorosłej.

BEZPIECZEŃSTWO

bezpieczenstwo

Bezpieczeństwo

Działania na rzecz poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego, podobnie jak w innych miastach odbywają się wielotorowo. W ramach finansowych możliwości modernizuje się niebezpieczne odcinki (np. przebudowa skrzyżowań, zwiększenie widoczności przejść dla pieszych, montaż barier energochłonnych) oraz buduje się nową, bezpieczną infrastrukturę uwzględniającą potrzeby nie tylko kierowców, ale pieszych i rowerzystów.

SUMP

sump

SUMP

Instrumentem pomocnym w realizacji polityki zrównoważonego transportu miejskiego jest Plan Zrównoważonego Transportu Miejskiego, czyli tzw. SUMP (ang. Sustainable Urban Mobility Plan). SUMP określa zestaw działań, które mają w efektywny sposób pomóc w rozwiązaniu problemów transportowych i w zrównoważony sposób zaspokoić potrzeby przemieszczania się ludzi i towarów w miastach.

TRISTAR

tristar

TRISTAR

Tristar – zintegrowany system inteligentnego sterowania ruchem drogowym w Trójmieście, który będzie ułatwiać przejazd i skracać czas przejazdu w aglomeracji. Dwa centra sterowania ruchem będą zlokalizowane w Gdańsku i Gdyni. Natężenie ruchu pojazdów będą śledzić setki kamer, czujników i pętli indukcyjnych.

Kategorie:
Zamknji sliderOtwórz slider


Podsumowanie projektu FLOW – spotkanie w Gdynia InfoBox

FLOW baner 880x330

Dnia 27 marca 2018 roku członkowie gdyńskiego zespołu FLOW, przy wsparciu gdyńskiego Laboratorium Innowacji Społecznych, zorganizowali i przeprowadzili spotkanie dla pracowników gdyńskich jednostek miejskich, tj. Zarządu Dróg i Zieleni, wydziałów Urzędu Miasta oraz Biura Planowania Przestrzennego Miasta Gdyni. Spotkanie miało na celu podsumowanie projektu FLOW i znalezienie sposobów na wykorzystanie modelu w przyszłych projektach i inwestycjach w Gdyni.

Na spotkaniu Maciej Bodal (Zarząd Dróg i Zieleni w Gdyni) przedstawił założenia i rezultaty projektu FLOW wraz z zestawem dobrych praktyk z innych europejskich miast. Zaprezentowano szczegółowo na czym polegało modelowanie ruchu w skali mikro- i makro-. Mateusz Miloch (Zarząd Dróg i Zieleni w Gdyni) przybliżył proces powstawania modelu mikroskopowego na przykładzie shared space na ul. Starowiejskiej w Gdyni. Natomiast Michał Miszewski (Zarząd Dróg i Zieleni w Gdyni) zaprezentował proces postawania makroskopowego modelu ruchu rowerowego na terenie całego miasta.

FLOW prezentacja 880x

Prezentacja na temat modelu makroskopowego

W drugiej części spotkania odbyła się dyskusja uczestników na temat wad i zalet narzędzi wypracowanych w ramach projektu FLOW, możliwości ich wykorzystania w przyszłości oraz działań sprzyjających upowszechnianiu modelu w Gdyni.

FLOW dyskusja 880x

Dyskusja

Dyskusję podsumowano wnioskami i spostrzeżeniami:

  • zastosowanie modelu umożliwi efektywne wykorzystanie wytycznych dotyczących preferowanych rozwiązań i priorytetów w organizacji ruchu i przestrzeni miejskiej,
  • powstały model będzie narzędziem przydatnym podczas analiz przed i po stworzeniu woonerfu na ul. Abrahama w Gdyni,
  • dzięki modelowi, podczas projektowania dróg, będą uwzględniani wszyscy uczestnicy ruchu - również piesi i rowerzyści,
  • warto wykorzystać model do określenia niezbędnej liczby rowerowych miejsc parkingowych w Gdyni,
  • zalecane jest wykonanie kompleksowego badania ruchu w celu wzbogacenia danych, na podstawie których zbudowany jest model,
  • korzystną funkcją modelu jest możliwość weryfikacji funkcjonowania sygnalizacji świetlnej, w tym użycia dodatkowych wskaźników oceny ruchu pieszego np. czas oczekiwania na sygnał zielony- do wykorzystania przy projektowaniu organizacji ruchu
  • model można wykorzystać do analizy szerokości ciągów pieszych - w uwzględnieniem sezonowości - np. przy planowaniu dojść do przystanków transportu zbiorowego w obrębie węzłów integracyjnych,
  • przydatna dla planowania ruchu w Gdyni będzie możliwość wykonania symulacji konsekwencji likwidacji zatok autobusowych,
  • warto wskazać potrzebny zakres badań z punktu widzenia zwiększenia dostępności w mieście.

                       FLOW wnioski 2 880x    FLOW wnioski 2 880x

Wnioski i spostrzeżenia zebrane podczas dyskusji