Strona wykorzystuje pliki cookies, jeśli wyrażasz zgodę na używanie cookies, zostaną one zapisane w pamięci przeglądarki. W przypadku nie wyrażenia zgody nie jesteśmy w stanie zagwarantować pełnej funkcjonalności strony!
kontakt-mobilnagdyniao-nas
facebooktwitterPinterest
logowanie-buttonrejestracja-button

TRANSPORT ZBIOROWY

IMG 2711

Transport zbiorowy

Publiczny transport zbiorowy to powszechnie dostępny regularny przewóz osób wykonywany w określonych odstępach czasu i po określonej sieci transportowej. W Gdyni za organizacje transportu zbiorowego odpowiada Zarząd Komunikacji Miejskiej. Jest in organizatorem komunikacji miejskiej (autobusowej, trolejbusowej i Tramwaju wodnego) i działa w oparciu o model komunikacji regulowanej z elementami konkurencji.

SAMOCHÓD

Krzysztof Romaski witojaska

Samochód

Badania ruchu wskazują, że samochód w mieście spędza ok. 95% czasu na parkingu, będąc w użyciu zaledwie przez 5% swojego życia.

ROWER

 DSC9571

Rower


Rower to najwspanialszy pojazd na świecie. Nie wymaga paliwa i nie zatruwa powietrza. Jest tak szybki, że podróżując nim, możesz wszędzie zdążyć.

PIESZY

pieszy

Pieszy

Pieszy to osoba znajdującą się poza pojazdem na drodze i niewykonującą na niej robót; za pieszego uważa się również osobę prowadzącą, ciągnącą lub pchającą rower, motorower, motocykl, wózek dziecięcy, podręczny lub inwalidzki, osobę poruszającą się w wózku inwalidzkim, a także osobę w wieku do 10 lat kierującą rowerem pod opieką osoby dorosłej.

BEZPIECZEŃSTWO

bezpieczenstwo

Bezpieczeństwo

Działania na rzecz poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego, podobnie jak w innych miastach odbywają się wielotorowo. W ramach finansowych możliwości modernizuje się niebezpieczne odcinki (np. przebudowa skrzyżowań, zwiększenie widoczności przejść dla pieszych, montaż barier energochłonnych) oraz buduje się nową, bezpieczną infrastrukturę uwzględniającą potrzeby nie tylko kierowców, ale pieszych i rowerzystów.

SUMP

sump

SUMP

Instrumentem pomocnym w realizacji polityki zrównoważonego transportu miejskiego jest Plan Zrównoważonego Transportu Miejskiego, czyli tzw. SUMP (ang. Sustainable Urban Mobility Plan). SUMP określa zestaw działań, które mają w efektywny sposób pomóc w rozwiązaniu problemów transportowych i w zrównoważony sposób zaspokoić potrzeby przemieszczania się ludzi i towarów w miastach.

TRISTAR

tristar

TRISTAR

Tristar – zintegrowany system inteligentnego sterowania ruchem drogowym w Trójmieście, który będzie ułatwiać przejazd i skracać czas przejazdu w aglomeracji. Dwa centra sterowania ruchem będą zlokalizowane w Gdańsku i Gdyni. Natężenie ruchu pojazdów będą śledzić setki kamer, czujników i pętli indukcyjnych.

Kategorie:
Zamknji sliderOtwórz slider


Ponad 100 mln zł na lepszy dojazd na północ Gdyni

Gdynia Północ

Porozumienie pomiędzy Miastem Gdynia a spółką PKP PLK (PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.) w sprawie budowy wiaduktu zostało już uzgodnione i zostanie podpisane w najbliższych dniach. PKP PLK zobowiązuje się w nim do wybudowania wiaduktu nad torami kolejowymi w ciągu ulicy Puckiej, a Miasto Gdynia do sfinansowania budowy niezbędnej infrastruktury drogowej. Na ukończeniu są też prace przy tworzeniu koncepcji budowy tunelu pod torami SKM. Wspólne działania z PKP PLK S.A. doprowadzą do szybszego i bezkolizyjnego przejazdu do północnych dzielnic Gdyni i odciążenia Estakady Kwiatkowskiego.

Obie planowane inwestycje, czyli budowa tunelu pod torami SKM i wiadukt w ciągu ulicy Puckiej zmienią oblicze komunikacyjne Gdyni, a czas dojazdu do ulicy Hutniczej i na Obłuże, Pogórze czy Oksywie znacznie się skróci.

- To ważny moment dla Gdyni. Poprawa skomunikowania północnych dzielnic to dla nas priorytet inwestycyjny. Nasze rozmowy z PKP PLK były bardzo konstruktywne i cieszę się, że udało się doprowadzić do porozumienia. Stało się ono możliwe w momencie, gdy spółka PKP PLK uzyskała środki na poprawienie parametrów dróg kolejowych, prowadzących do portu. Dzięki partnerstwu Miasta i PKP PLK, nareszcie zostaną nadrobione zaległości, które datują się jeszcze na lata 70-te i 80-te XX wieku – mówi Wojciech Szczurek, prezydent Gdyni.

- Wykorzystaliśmy szansę, aby udrożnić dojazd do północnych dzielnic naszego miasta i już dzisiaj możemy zapowiedzieć, że Estakada Kwiatkowskiego nie będzie jedyną bezkolizyjną drogą z południa na północ Gdyni. Tunel będzie budowany przez PKP PLK w ramach projektu „Prace na linii kolejowej nr 202 na odcinku Gdynia Chylonia – Słupsk", zaś wiadukt w ramach projektu „Poprawa dostępu kolejowego do portu morskiego w Gdyni" - wyjaśnia Marek Łucyk, wiceprezydent ds. rozwoju.

Dotychczas pokonywanie torów kolejowych aż w dwóch miejscach wiązało się z długim oczekiwaniem na otwarcie zapór kolejowych, gdyż biegnące tamtędy tory kolejowe obsługują połączenia SKM (linia 202), a druga nitka to kolej prowadząca do portu (linie 201 i 228). Organizację obu przedsięwzięć, związanych z przebudową układu torowego i budową nowych obiektów inżynieryjnych – tunelu i wiaduktu – bierze na siebie spółka PKP PLK. W związku z budową tunelu, zostaną zlikwidowane pozostałe dwa przejazdy drogowe przez tory: w ciągu ulicy Północnej i ulicy Piaskowej. Kolej sfinansuje także inne prace, konieczne przy tak dużej przebudowie układu torowego, w tym opracowanie dokumentacji projektowej, budowę urządzeń odwadniających i połowę kosztów nadzoru inwestorskiego. Miasto Gdynia sfinansuje budowę układu drogowego w pełnej wersji – jezdnię, chodniki, ścieżkę rowerową, budowę koniecznych murów oporowych i połowę kosztów nadzoru inwestorskiego. Co najważniejsze, z miejskiego budżetu będą wypłacone odszkodowania dla tych właścicieli budynków, które będą musiały zostać wyburzone.

Koszty całego przedsięwzięcia zostaną rozliczone między partnerami po zakończeniu wszystkich prac. Ich harmonogram poznamy dopiero po wyłonieniu wykonawców prac i podpisaniu z nimi umów na wykonanie poszczególnych elementów inwestycji. Strony porozumienia zakładają, że oddanie bezkolizyjnego przejazdu ulicą Pucką nastąpi nie później niż do końca 2023 roku. Wstępny koszt obu inwestycji, czyli tunelu i wiaduktu, to ponad 100 mln zł.

Źródło: gdynia.pl
Autor: G. Pilarczyk

 

  • Brak komentarzy
lub zaloguj się przez: