Strona wykorzystuje pliki cookies, jeśli wyrażasz zgodę na używanie cookies, zostaną one zapisane w pamięci przeglądarki. W przypadku nie wyrażenia zgody nie jesteśmy w stanie zagwarantować pełnej funkcjonalności strony!
kontakt-mobilnagdyniao-nas
facebooktwitterPinterest
logowanie-buttonrejestracja-button

TRANSPORT ZBIOROWY

IMG 2711

Transport zbiorowy

Publiczny transport zbiorowy to powszechnie dostępny regularny przewóz osób wykonywany w określonych odstępach czasu i po określonej sieci transportowej. W Gdyni za organizacje transportu zbiorowego odpowiada Zarząd Komunikacji Miejskiej. Jest in organizatorem komunikacji miejskiej (autobusowej, trolejbusowej i Tramwaju wodnego) i działa w oparciu o model komunikacji regulowanej z elementami konkurencji.

SAMOCHÓD

Krzysztof Romaski witojaska

Samochód

Badania ruchu wskazują, że samochód w mieście spędza ok. 95% czasu na parkingu, będąc w użyciu zaledwie przez 5% swojego życia.

ROWER

 DSC9571

Rower


Rower to najwspanialszy pojazd na świecie. Nie wymaga paliwa i nie zatruwa powietrza. Jest tak szybki, że podróżując nim, możesz wszędzie zdążyć.

PIESZY

pieszy

Pieszy

Pieszy to osoba znajdującą się poza pojazdem na drodze i niewykonującą na niej robót; za pieszego uważa się również osobę prowadzącą, ciągnącą lub pchającą rower, motorower, motocykl, wózek dziecięcy, podręczny lub inwalidzki, osobę poruszającą się w wózku inwalidzkim, a także osobę w wieku do 10 lat kierującą rowerem pod opieką osoby dorosłej.

BEZPIECZEŃSTWO

bezpieczenstwo

Bezpieczeństwo

Działania na rzecz poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego, podobnie jak w innych miastach odbywają się wielotorowo. W ramach finansowych możliwości modernizuje się niebezpieczne odcinki (np. przebudowa skrzyżowań, zwiększenie widoczności przejść dla pieszych, montaż barier energochłonnych) oraz buduje się nową, bezpieczną infrastrukturę uwzględniającą potrzeby nie tylko kierowców, ale pieszych i rowerzystów.

SUMP

sump

SUMP

Instrumentem pomocnym w realizacji polityki zrównoważonego transportu miejskiego jest Plan Zrównoważonego Transportu Miejskiego, czyli tzw. SUMP (ang. Sustainable Urban Mobility Plan). SUMP określa zestaw działań, które mają w efektywny sposób pomóc w rozwiązaniu problemów transportowych i w zrównoważony sposób zaspokoić potrzeby przemieszczania się ludzi i towarów w miastach.

TRISTAR

tristar

TRISTAR

Tristar – zintegrowany system inteligentnego sterowania ruchem drogowym w Trójmieście, który będzie ułatwiać przejazd i skracać czas przejazdu w aglomeracji. Dwa centra sterowania ruchem będą zlokalizowane w Gdańsku i Gdyni. Natężenie ruchu pojazdów będą śledzić setki kamer, czujników i pętli indukcyjnych.

Kategorie:
Zamknji sliderOtwórz slider


Pomóż rozwijać gdyńską elektromobilność

elektromobilnosc trajtek

Nowoczesne przegubowe trolejbusy, pojazdy zasilane bateriami, rowery wspomagane napędem elektrycznym, a także coraz większa ilość samochodów nieemisyjnych – to niektóre z bardziej widocznych elementów elektromobliności w Gdyni. Miasto intensywnie przygotowuje strategię jej rozwoju. Jednym z podjętych działań jest badanie świadomości i opinii mieszkańców. Wypełniając ankietę można wspomóc rozwój elektromobilności w Gdyni.

Przygotowywany plan rozwoju elektromobilności w mieście ma stanowić aktualizację dla funkcjonującego obecnie Planu Zrównoważonej Mobilności Miejskiej. Jego założenia dotyczą m.in. ograniczenia ruchu samochodowego w centrum miasta, stworzenia lepszych warunków do poruszania się pieszo i na rowerze, czy rozwój innowacyjnych technologii w zakresie transportu miejskiego.

Jednym z podjętych działań jest realizacja Projektu CAR – Creating Automotive Renewal, którego celem jest zwiększanie świadomości i promowanie elektromobilności. Realizacja projektu pozwoli na opracowywanie rozwiązań systemowych dla wdrożenia i rozbudowy systemów zarządzania pojazdami elektrycznymi i stanowiska ładowania.

W ramach programu realizowane jest również badanie opinii i zachowań mieszkańców związanych ze stosowaniem pojazdów o napędzie elektrycznym. Internetowy kwestionariusz może wypełnić każdy mieszkaniec, a jego wyniki będą istotnym elementem przyszłego kształtu polityki transportowej w Gdyni. Ankieta dostępna jest tutaj.

Realizowane w ramach projektu CAR badanie, dofinansowane jest ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego, programu Interreg Południowy Bałtyk.

CAR-SB-logotype

Autor: P. Kukla
Źródło: gdynia.pl

  • Brak komentarzy
lub zaloguj się przez: