Strona wykorzystuje pliki cookies, jeśli wyrażasz zgodę na używanie cookies, zostaną one zapisane w pamięci przeglądarki. W przypadku nie wyrażenia zgody nie jesteśmy w stanie zagwarantować pełnej funkcjonalności strony!


Rada Miasta Gdyni uchwaliła zmiany w Studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego Gdyni

Drukuj

Gdynia - widok na Skwer Kościuszki

W dniu 15 stycznia 2014 r., Rada Miasta Gdyni uchwaliła zmiany Studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego Gdyni. Dokument ten określa politykę przestrzenną dla gminy Miasta Gdyni oraz założenia rozwoju miasta we wszystkich obszarach działalności. Uchwalenie zmian poprzedzone zostało konsultacjami społecznymi, w wyniku których w dokumencie uwzględniono również niektóre wnioski mieszkańców.

Zgodnie z diagnozą zawartą w dokumencie, mocnymi stronami systemu transportowego Gdyni jest rozwój sieci ulicznej dający istotne i pozytywne efekty transportowe, sprawnie działający system transportu zbiorowego, strefa płatnego parkowania w śródmieściu, budowa systemu TRISTAR czy budowa Pomorskiej Kolei Metropolitalnej, która jest również ogromną szansą na rozwój systemu transportowego Gdyni. Problem stanowią natomiast: zatłoczenie dróg, wzrastająca ruchliwość mieszkańców czy niespójna sieć dróg rowerowych. Odpowiedzią na te problemy powinno być promowanie i dążenie do rozwoju transportu zbiorowego i rowerowego, ale również usprawnienie układu ulicznego, w celu poprawy bezpieczeństwa i warunków ruchu.

Zgodnie ze Studium, polityka transportowa Gdyni powinna być ukierunkowana na realizację strategii zrównoważonego rozwoju miasta i realizowana poprzez ograniczanie wzrostu potrzeb transportowych, poprawę jakości obsługi transportem zbiorowym, bezpieczeństwa, usprawnienie zarządzania ruchem oraz ograniczenie negatywnego oddziaływania na środowisko. Zmiany uwzględnione w Studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego koncentrują się więc na zapewnieniu rozwoju transportu zbiorowego, rowerowego i pieszego. W dokumencie podkreślono znaczenie wielokierunkowej integracji i funkcjonowania węzłów integracyjnych i przesiadkowych, nie tylko o znaczeniu lokalnym, ale także metropolitalnym i krajowym. W Studium sprecyzowane zostały szczegółowe programy węzłów integracyjnych i przesiadkowych. W zakresie transportu rowerowego w studium uwzględniono zapis z planu działań BYPAD, mówiący o osiągnięciu docelowo 10% udziału ruchu rowerowego w podróżach ogółem. Natomiast rozwój transportu pieszego ma być realizowany poprzez podnoszenie atrakcyjności ciągów pieszych i przestrzeni publicznych, uwzględnienie potrzeb osób o ograniczonej mobilności oraz zwiększanie bezpieczeństwa pieszych.

Cały dokument dostępny jest tutaj.

[zdjęcie tytułowe: © Kalim - Fotolia.com

  • Brak komentarzy
lub zaloguj się przez: