Strona wykorzystuje pliki cookies, jeśli wyrażasz zgodę na używanie cookies, zostaną one zapisane w pamięci przeglądarki. W przypadku nie wyrażenia zgody nie jesteśmy w stanie zagwarantować pełnej funkcjonalności strony!

TRANSPORT ZBIOROWY

IMG 2711

Transport zbiorowy

Publiczny transport zbiorowy to powszechnie dostępny regularny przewóz osób wykonywany w określonych odstępach czasu i po określonej sieci transportowej. W Gdyni za organizacje transportu zbiorowego odpowiada Zarząd Komunikacji Miejskiej. Jest in organizatorem komunikacji miejskiej (autobusowej, trolejbusowej i Tramwaju wodnego) i działa w oparciu o model komunikacji regulowanej z elementami konkurencji.

SAMOCHÓD

Krzysztof Romaski witojaska

Samochód

Badania ruchu wskazują, że samochód w mieście spędza ok. 95% czasu na parkingu, będąc w użyciu zaledwie przez 5% swojego życia.

ROWER

 DSC9571

Rower


Rower to najwspanialszy pojazd na świecie. Nie wymaga paliwa i nie zatruwa powietrza. Jest tak szybki, że podróżując nim, możesz wszędzie zdążyć.

PIESZY

pieszy

Pieszy

Pieszy to osoba znajdującą się poza pojazdem na drodze i niewykonującą na niej robót; za pieszego uważa się również osobę prowadzącą, ciągnącą lub pchającą rower, motorower, motocykl, wózek dziecięcy, podręczny lub inwalidzki, osobę poruszającą się w wózku inwalidzkim, a także osobę w wieku do 10 lat kierującą rowerem pod opieką osoby dorosłej.

BEZPIECZEŃSTWO

bezpieczenstwo

Bezpieczeństwo

Działania na rzecz poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego, podobnie jak w innych miastach odbywają się wielotorowo. W ramach finansowych możliwości modernizuje się niebezpieczne odcinki (np. przebudowa skrzyżowań, zwiększenie widoczności przejść dla pieszych, montaż barier energochłonnych) oraz buduje się nową, bezpieczną infrastrukturę uwzględniającą potrzeby nie tylko kierowców, ale pieszych i rowerzystów.

SUMP

sump

SUMP

Instrumentem pomocnym w realizacji polityki zrównoważonego transportu miejskiego jest Plan Zrównoważonego Transportu Miejskiego, czyli tzw. SUMP (ang. Sustainable Urban Mobility Plan). SUMP określa zestaw działań, które mają w efektywny sposób pomóc w rozwiązaniu problemów transportowych i w zrównoważony sposób zaspokoić potrzeby przemieszczania się ludzi i towarów w miastach.

TRISTAR

tristar

TRISTAR

Tristar – zintegrowany system inteligentnego sterowania ruchem drogowym w Trójmieście, który będzie ułatwiać przejazd i skracać czas przejazdu w aglomeracji. Dwa centra sterowania ruchem będą zlokalizowane w Gdańsku i Gdyni. Natężenie ruchu pojazdów będą śledzić setki kamer, czujników i pętli indukcyjnych.

Kategorie:
Zamknji sliderOtwórz slider


Trolejbusy pojadą na skwer Kościuszki

Od maja do Akwarium Gdyńskiego będzie można dojechać... trolejbusem. Przedsiębiorstwo Komunikacji Trolejbusowej (PKT) zakupiło dwa nowe pojazdy, które są w stanie pokonać nawet 15 kilometrów bez sieci trakcyjnej. Dzięki temu ZKM Gdynia może przedłużyć trasę linii 21 na skwer Kościuszki i molo Południowe.

Nowe Solarisy kosztowały po 1,55 mln złotych każdy. To cena porównywalna z ceną standardowego trolejbusu, choć pojemność baterii jest zdecydowanie większa. Zakupione pojazdy zastąpią dwa najstarsze Mercedesy 405, które ponad 10 lat temu w warsztatach PKT zostały przekonwertowane z autobusów.

Dzięki wprowadzeniu do użytku nowych trolejbusów ZKM Gdynia będzie mógł skierować jedną z linii na skwer Kościuszki, realizując tym samym założenia projektu CIVITAS DYN@MO, w którym uczestniczy miasto. Zdecydowaliśmy, by na okres od maja do października włącznie wydłużyć trasę linii 21, która kursuje od poniedziałku do soboty.  Z ekonomicznego punktu widzenia to optymalne rozwiązanie. Trolejbusy będą zajeżdżać na skwer Kościuszki i molo Południowe jadąc z Sopotu do Dworca PKP - zapowiada profesor Olgierd Wyszomirski, dyrektor ZKM Gdynia. Dzięki temu odwiedzający latem miasto turyści będą mogli dojechać komunikacją miejską w pobliże Akwarium Gdyńskiego, na przystań białej floty i wręcz przed trapy muzeów na wodzie - ORP Błyskawicy i Daru Pomorza.
 
Wprowadzenie pierwszej regularnej linii trolejbusowej, której trasa obejmie ulice bez sieci trakcyjnej, jest swego rodzaju testem. Jeśli wyniki będą satysfakcjonujące, w niedalekiej przyszłości miasto będzie starało się pozyskać dofinansowanie unijne na zakup następnych pojazdów z bateriami litowo-jonowymi. Pozwoli to na wprowadzanie komunikacji trolejbusowej w kolejnych osiedlach Gdyni - Fikakowie i Demptowie - a nawet Sopotu i Gdańska. Istnieje pomysł, by trolejbusy dojeżdżały do Ergo Areny.

źródło: eratusz.gdynia.pl

[zdjęcie tytułowe: PKT Gdynia]

  • Brak komentarzy
lub zaloguj się przez: