Strona wykorzystuje pliki cookies, jeśli wyrażasz zgodę na używanie cookies, zostaną one zapisane w pamięci przeglądarki. W przypadku nie wyrażenia zgody nie jesteśmy w stanie zagwarantować pełnej funkcjonalności strony!
kontakt-mobilnagdyniao-nas
facebooktwitterPinterest
logowanie-buttonrejestracja-button

TRANSPORT ZBIOROWY

IMG 2711

Transport zbiorowy

Publiczny transport zbiorowy to powszechnie dostępny regularny przewóz osób wykonywany w określonych odstępach czasu i po określonej sieci transportowej. W Gdyni za organizacje transportu zbiorowego odpowiada Zarząd Komunikacji Miejskiej. Jest in organizatorem komunikacji miejskiej (autobusowej, trolejbusowej i Tramwaju wodnego) i działa w oparciu o model komunikacji regulowanej z elementami konkurencji.

SAMOCHÓD

Krzysztof Romaski witojaska

Samochód

Badania ruchu wskazują, że samochód w mieście spędza ok. 95% czasu na parkingu, będąc w użyciu zaledwie przez 5% swojego życia.

ROWER

 DSC9571

Rower


Rower to najwspanialszy pojazd na świecie. Nie wymaga paliwa i nie zatruwa powietrza. Jest tak szybki, że podróżując nim, możesz wszędzie zdążyć.

PIESZY

pieszy

Pieszy

Pieszy to osoba znajdującą się poza pojazdem na drodze i niewykonującą na niej robót; za pieszego uważa się również osobę prowadzącą, ciągnącą lub pchającą rower, motorower, motocykl, wózek dziecięcy, podręczny lub inwalidzki, osobę poruszającą się w wózku inwalidzkim, a także osobę w wieku do 10 lat kierującą rowerem pod opieką osoby dorosłej.

BEZPIECZEŃSTWO

bezpieczenstwo

Bezpieczeństwo

Działania na rzecz poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego, podobnie jak w innych miastach odbywają się wielotorowo. W ramach finansowych możliwości modernizuje się niebezpieczne odcinki (np. przebudowa skrzyżowań, zwiększenie widoczności przejść dla pieszych, montaż barier energochłonnych) oraz buduje się nową, bezpieczną infrastrukturę uwzględniającą potrzeby nie tylko kierowców, ale pieszych i rowerzystów.

SUMP

sump

SUMP

Instrumentem pomocnym w realizacji polityki zrównoważonego transportu miejskiego jest Plan Zrównoważonego Transportu Miejskiego, czyli tzw. SUMP (ang. Sustainable Urban Mobility Plan). SUMP określa zestaw działań, które mają w efektywny sposób pomóc w rozwiązaniu problemów transportowych i w zrównoważony sposób zaspokoić potrzeby przemieszczania się ludzi i towarów w miastach.

TRISTAR

tristar

TRISTAR

Tristar – zintegrowany system inteligentnego sterowania ruchem drogowym w Trójmieście, który będzie ułatwiać przejazd i skracać czas przejazdu w aglomeracji. Dwa centra sterowania ruchem będą zlokalizowane w Gdańsku i Gdyni. Natężenie ruchu pojazdów będą śledzić setki kamer, czujników i pętli indukcyjnych.

Kategorie:
Zamknji sliderOtwórz slider


Ekologiczne trolejbusy od Solarisa

Solaris Trollino 12

To kolejny krok w stronę ekologicznego transportu publicznego. Na gdyńskie ulice trafi 6 najnowocześniejszych trolejbusów Solaris Trollino 12. Planowo tabor ma zostać dostarczony do Gdyni do czerwca 2020 r.

Przedsiębiorstwo Komunikacji Trolejbusowej w Gdyni wybrało zwycięzcę przetargu na dostawę trolejbusów. Jest nim firma Solaris Bus & Coach S.A., która w ciągu 14 miesięcy od podpisania umowy dostarczy do Gdyni 6 pojazdów.

Będą to trolejbusy typu Trollino 12 czwartej generacji. Są to komfortowe pojazdy niskopodłogowe, jednoczłonowe, o całkowitej długości 12 metrów. Pomieszczą 75 pasażerów, z czego 30 na miejscach siedzących. Ich napęd stanowi nowoczesna bateria litowo-tytanowa. Co istotne baterie będzie można ładować w ruchu za pomocą tzw. szelek, jak i podczas postoju metodą plug-in. Dzięki temu trolejbusy będą mogły obsługiwać część trasy, znajdując się poza siecią trakcyjną.

- Sukcesywnie rozbudowujemy gdyński tabor, dostosowując go do najwyższych standardów ekologicznych. Przed chwilą na drogi wyjechały przegubowe Trollino 18, teraz w przetargu wyłoniliśmy dostawcę kolejnych, równie korzystnych dla środowiska, a zatem i dla mieszkańców pojazdów – mówi Katarzyna Gruszecka-Spychała, wiceprezydent Gdyni ds. gospodarki. – Trollino 12 to kolejny etap, realizowanej przez nas od lat strategii, zastępowania autobusów o napędzie konwencjonalnym pojazdami elektrycznymi – dodaje wiceprezydent.

Zakup trolejbusów zostanie zrealizowany za kwotę 16.656.660,00 zł brutto, w ramach projektu pn.: „Obniżenie zużycia energii i paliw w transporcie publicznym w Gdyni poprzez zakup bezemisyjnego taboru z napędem elektrycznym" ze środków Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej, w ramach Programu priorytetowego pn.: „System zielonych inwestycji (GIS – Greek Investment Scheme). Część 2 GEPARD – Bezemisyjny transport publiczny". Kwota dofinansowania wynosi 5 044 000,00 zł brutto.

Autor: J. Ziarnicki
Źródło: gdynia.pl
F
ot. tytułowe: M. Gromadzki

 

  • Brak komentarzy
lub zaloguj się przez: