Strona wykorzystuje pliki cookies, jeśli wyrażasz zgodę na używanie cookies, zostaną one zapisane w pamięci przeglądarki. W przypadku nie wyrażenia zgody nie jesteśmy w stanie zagwarantować pełnej funkcjonalności strony!


Ekologiczne trolejbusy od Solarisa

Drukuj

Solaris Trollino 12

To kolejny krok w stronę ekologicznego transportu publicznego. Na gdyńskie ulice trafi 6 najnowocześniejszych trolejbusów Solaris Trollino 12. Planowo tabor ma zostać dostarczony do Gdyni do czerwca 2020 r.

Przedsiębiorstwo Komunikacji Trolejbusowej w Gdyni wybrało zwycięzcę przetargu na dostawę trolejbusów. Jest nim firma Solaris Bus & Coach S.A., która w ciągu 14 miesięcy od podpisania umowy dostarczy do Gdyni 6 pojazdów.

Będą to trolejbusy typu Trollino 12 czwartej generacji. Są to komfortowe pojazdy niskopodłogowe, jednoczłonowe, o całkowitej długości 12 metrów. Pomieszczą 75 pasażerów, z czego 30 na miejscach siedzących. Ich napęd stanowi nowoczesna bateria litowo-tytanowa. Co istotne baterie będzie można ładować w ruchu za pomocą tzw. szelek, jak i podczas postoju metodą plug-in. Dzięki temu trolejbusy będą mogły obsługiwać część trasy, znajdując się poza siecią trakcyjną.

- Sukcesywnie rozbudowujemy gdyński tabor, dostosowując go do najwyższych standardów ekologicznych. Przed chwilą na drogi wyjechały przegubowe Trollino 18, teraz w przetargu wyłoniliśmy dostawcę kolejnych, równie korzystnych dla środowiska, a zatem i dla mieszkańców pojazdów – mówi Katarzyna Gruszecka-Spychała, wiceprezydent Gdyni ds. gospodarki. – Trollino 12 to kolejny etap, realizowanej przez nas od lat strategii, zastępowania autobusów o napędzie konwencjonalnym pojazdami elektrycznymi – dodaje wiceprezydent.

Zakup trolejbusów zostanie zrealizowany za kwotę 16.656.660,00 zł brutto, w ramach projektu pn.: „Obniżenie zużycia energii i paliw w transporcie publicznym w Gdyni poprzez zakup bezemisyjnego taboru z napędem elektrycznym" ze środków Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej, w ramach Programu priorytetowego pn.: „System zielonych inwestycji (GIS – Greek Investment Scheme). Część 2 GEPARD – Bezemisyjny transport publiczny". Kwota dofinansowania wynosi 5 044 000,00 zł brutto.

Autor: J. Ziarnicki
Źródło: gdynia.pl
F
ot. tytułowe: M. Gromadzki

 

  • Brak komentarzy
lub zaloguj się przez: